خانهاخبار
اکسپریا 5 II با نمایشگر 6.1 اینچی 120 هرتزی معرفی شد

اکسپریا 5 II با نمایشگر 6.1 اینچی 120 هرتزی معرفی شد

تلفن هوشمند جدید سونی محصول خوش‌ساخت و قدرتمند است که از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند و دوربین قدرتمندی دارد.
۱۳۹۹/۶/۲۸

اگر به دنبال موبایل جمع‌وجوری با دوربین قوی، قدرت بالا و نمایشگر باکیفیت هستید، اکسپریا 5 II برای شما ساخته شده است. این گوشی با استفاده از پنل ۱۲۰ هرتزی می‌تواند حتی برای عاشقان دنیای بازی‌ها گزینه‌ای جذاب به حساب بیاید.

image

اکسپریا ۵ مارک ۲ نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع OLED با رزولوشن +1080p و نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد. این صفحه نمایش از HDR و Creator Mode پشتیبانی می‌کند تا محتوا دقیقا به همان شکلی که مدنظر سازنده بوده به نمایش دربیاید. به‌علاوه، اکسپریا 5 II اولین موبایلی است که از ویژگی درج فریم مشکی بهره می‌برد تا محوشدگی ناشی از حرکت را کاهش دهد. نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر این گوشی ۲۴۰ هرتز است و با کمک نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مختلف تاخیر را تا ۳۵ درصد کاهش می‌دهد.

موبایل جدید سونی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کند. این گوشی در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و شکاف کارت حافظه دارد تا در صورت تمایل بتوانید ظرفیت آن را ارتقا دهید. اکسپریا ۵ مارک ۲ از دو سیم کارت پشتیبانی خواهد کرد و به نسل پنجم ارتباطات (زیر ۶ گیگاهرتز) دسترسی خواهد داشت.

image

دوربین اکسپریا 5 II نسبت به نسل قبلی تغییر خاصی نداشته و فقط حالا به سنسور زمان پرواز مجهز شده است. منتها سونی بهینه‌سازی‌هایی را در بخش نرم‌افزار اعمال کرده تا امکان تصویربرداری JPG+RAW و اسلوموشن 4K/120fps یا HDR در دسترس کاربران قرار بگیرد.

image

ماژول دوربین اکسپریا ۵ مارک ۲ شامل سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که دربرگیرنده سنسور اصلی ۱/۱.۷ اینچی با لرزشگیر نوری، لنز دوم فوق عریض ۱۶ میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لنز سوم تله‌فوتوی ۷۰ میلی‌متری با امکان زوم ۳ برابری و لرزشگیر نوری اختصاصی است. هر سه لنز این گوشی توسط ZEISS تولید شده و پوشش ضدبازتاب *T دارند. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر چشم هم دارد و در حالت AE/AF می‌تواند در هر ثانیه ۲۰ عکس بگیرد.

image

برخلاف اندازه نسبتا کوچک اکسپریا ۵ مارک ۲، این دستگاه از یک باتری بزرگ ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با شارژر ۱۸ واتی عرضه می‌شود اما می‌تواند از شارژ سریع ۲۱ واتی پشتیبانی کند. شارژر پیش‌فرض این گوشی ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به ۵۰ درصد می‌رساند.

سونی دو قابلیت جذاب را به اکسپریا ۵ مارک ۲ اضافه کرده که تحلیل عمر آن را کاهش می‌دهد. قابلیت Battery Care به شما اجازه می‌دهد حداکثر میزان شارژ را کاهش داده و آن را روی ۹۰ درصد نگه دارید. قابلیت HS یا «کنترل حرارت» نیز به کنترل دمای دستگاه در زمان بازی کمک می‌کند؛ یعنی برق به‌طور مستقیم از شارژر به دستگاه منتقل می‌شود تا گرمای اضافه تولید نشود، در حالی که سایر گوشی‌ها معمولا برق را از داخل باتری عبور می‌دهند.

image

اکسپریا 5 II تمام قابلیت‌های محبوب اکسپریا 1 II از جمله جک هدفون را دارد. این گوشی بلندگوی استریو دارد و از دالبی اتموس و 360 Reality Audio نیز پشتیبانی می‌کند. اکسپریا ۵ مارک ۲ به استاندارد IP68/IPX5 مجهز است و پوشش گوریلا گلس ۶ دارد. پهنای دستگاه ۶۸ میلی‌متر و ضخامت آن ۸ میلی‌متر است. سونی این محصول را در رنگ‌های آبی، صورتی، خاکستری و مشکی راهی بازار می‌کند.

image

قیمت اکسپریا ۵ مارک ۲ از ۹۵۰ دلار شروع می‌شود و عرضه آن از ۴ دسامبر (۱۴ آذر) انجام خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Ramin

۱۳۹۹/۸/۵
یه اشغال از یه شرکت قدیمی

Sajjadarya

۱۳۹۹/۶/۲۹
بیا زود باش میخوام بخرم

علی

۱۳۹۹/۶/۲۹
واقعا حیف گوشی با این همه امکانات و قیمت تقریبا خوبه تو نمی شه خرید

مرتضی

۱۳۹۹/۶/۲۹
چرا گوشی های سونی مثل قبل تو بازار نیست؟

رفیعی نژاد

۱۳۹۹/۶/۲۸
فقط میتونم بگم یک برگشت عالی از یک شرکت بااصالت. همه چی تمومه. هر آنچه خوبان دارند تو یکجا داری. ایکاش دلار ۴۲۰۰ بود تا من و امثال من که از اول پرچمدار دستمون بود باز هم میتونستیم بخریم، نه ...