خانهاخبار
هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 با قیمت 299 دلار معرفی شد

هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 با قیمت 299 دلار معرفی شد

فیسبوک سرانجام از نسل دوم هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت و اعلام کرد که این دستگاه را در ماه مهر به بازار می‌فرستد.
۱۳۹۹/۶/۲۸

فیسبوک دیشب در مراسمی رسما از نسل دوم هدست واقعیت مجازی خود یعنی Oculus Quest 2 رونمایی کرد. این دستگاه در تاریخ ۱۳ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر به بازار می‌آید و قیمت مدل پایه آن ۲۹۹ دلار خواهد بود.

آکیولس کوئست ۲ نسبت به نسل اول قدرت بسیار بیشتری پیدا کرده است چون از چیپست اسنپدراگون XR2 کوآلکام استفاده می‌کند. این پلتفرم به‌طور اختصاصی برای سخت‌افزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ساخته شده و وعده توان بسیار بالاتری را می‌دهد.

image

هدست جدید آکیولس ۶ گیگابایت رم دارد که نسبت به ۴ گیگابایت نسل قبلی افزایش داشته است. رزولوشن تصویر این دستگاه در هر چشم ۱۸۳۲ در ۱۹۲۰ پیکسل است که در مقایسه با نسل قبل ۵۰ درصد بیشتر شده. آکیولس کوئست ۲ همچنین از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند اما این نرخ در زمان عرضه به ۷۲ هرتز محدود شده و در ادامه برای توسعه‌دهندگان فعال می‌شود.

هدست واقعیت مجازی فیسبوک طراحی باریک‌تر و سبک‌تری دارد. آکیولس می‌گوید وزن این دستگاه ۱۰ درصد کمتر شده است. این نسخه بند نرم‌تری دارد و از مکانیزم خاصی استفاده می‌کند که امکان تنظیم در سه حالت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

image

کنترلرهای آکیولس ۲ همچنان با باتری AA کار می‌کنند اما حالا ارگونومی و قابلیت ردیابی بهتری دارند. آکیولس می‌گوید کنترلر آن‌ها می‌تواند ۴ برابر بیشتر از نسل قبلی دوام بیاورد و این اتفاق بهینه‌سازی مهمی محسوب می‌شود.

کوئست ۲ با لوازم جانبی جدیدی شامل بندهای قابل تنظیم و افزونه‌های رابط صورت عرضه می‌شود. یکی از این لوازم جانبی Elite Strap نام دارد که عمر باتری آن بیشتر است و تعادل و ارگونومی بهتری ارائه می‌کند. همچنین وسیله‌ای به‌نام Fit Pack وجود دارد که می‌تواند رابط صورت را برای چهره‌های عریض یا باریک تغییر دهد.

image

کوئست ۲ عصر جدیدی از محصولات را برای آکیولس رقم می‌زند. این شرکت می‌گوید تمرکز آن‌ها روی هدست‌های واقعیت مجازی مستقل است تا این دستگاه‌ها دیگر نیازی به پی‌سی نداشته باشند. به همین خاطر، فروش Rift S در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد، اما پلتفرم Rift همچنان باقی خواهد ماند.

با توقف تولید Rift S، آکیولس کابل Link USB-C را با قیمت ۷۹ دلار عرضه می‌کند که با آکیولس کوئست ۲ هم سازگار است. با کمک این کابل می‌توانید به کامپیوتر وصل شوید و به کتابخانه Rift دسترسی داشته باشید.

image

آکیولس کوئست ۲ در مدل ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار می‌آید. اگر مدل ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه را بخواهید باید ۳۹۹ دلار پول بپردازید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)