خانهاخبار
اسپاتیفای از ارائه باندل اپل وان انتقاد کرد

اسپاتیفای از ارائه باندل اپل وان انتقاد کرد

اسپاتیفای با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارائه باندل اپل وان سازوکاری غیرمنصفانه برای از رده خارج کردن رقباست.
۱۳۹۹/۶/۲۶

اپل وان سرانجام رسما از سوی اپل معرفی شد. این بسته خدماتی ترکیبی از سرویس‌های مختلف اپل را در سه سطح شخصی، خانوادگی و پریمیر ارائه می‌کند. سطح شخصی اپل وان ترکیبی از اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید، اپل موزیک و ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آیکلود است.

ولی عرضه این باندل باعث ناراحتی اسپاتیفای شده که رقیب اپل موزیک در حوزه استریم موسیقی به حساب می‌آید. این شرکت ساعتی پس از پایان مراسم Time Flies با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

اپل بار دیگر با استفاده از موقعیت غالب خود و با به‌کارگیری سازوکارهای غیرمنصفانه در پی کنار زدن رقبا و سلب مشتریان از آن‌ها به نفع سرویس خود است. ما از مراجع نظارتی درخواست می‌کنیم که به‌سرعت این رفتار ضدرقابتی اپل را متوقف کنند. اگر جلوی این رفتار گرفته نشود صدمات جبران‌ناپذیری بر جامعه توسعه‌دهندگان وارد خواهد شد و آزادی جمعی ما برای شنیدن، آموختن، خلق کردن و ارتباط گرفتن مورد تهدید قرار می‌گیرد.

اسپاتیفای به‌طور مستقیم به باندل اپل وان اشاره نکرده، ولی طبیعتا ایراد آن‌ها به اپل واچ یا آیپد ایر جدید نیست. اپل سعی دارد با این باندل کاربران را به سمت خرید سرویس‌های خود ترغیب کند و از این طریق شاید بتواند مشترکان اسپاتیفای را به دست آورد. چون با تهیه اپل وان در ازای پرداخت مبلغی پایین‌تر می‌توانید به سرویس‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

از آن‌جایی که اسپاتیفای نمی‌تواند مثل اپل چند سرویس را به کاربران ارائه کند، این شرکت راهی جز توسل به مراجع نظارتی ندارد، مگر این‌که با سرویس‌های دیگری مثل نتفلیکس شریک شود تا سرویس خود را به‌صورت باندل عرضه کند. ولی احتمال مورد دوم در حال حاضر بسیار پایین است و این شرکت فعلا باید به نهادهای قانونی امیدوار باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)