خانهاخبار
تراشه U1 در اپل واچ سری 6 چه کاربردی خواهد داشت؟

تراشه U1 در اپل واچ سری 6 چه کاربردی خواهد داشت؟

اپل دیشب اعلام کرد که برای اولین بار تراشه U1 را به اپل واچ سری 6 آورده است. اما این تراشه در ساعت هوشمند جدید کوپرتینویی‌ها چه کاربردی خواهد داشت؟
۱۳۹۹/۶/۲۶

اپل واچ سری ۶ دیشب در مراسمی معرفی شد و قابلیت‌های جدیدی مثل پایش سطح اکسیژن خون، پردازنده قوی‌تر و رنگ‌های جدید را ارائه می‌کند. اپل در مراسم شب گذشته به‌صورت مختصر اشاره کرد که این ساعت هوشمند از همان تراشه U1 برخوردار است که پارسال با آیفون ۱۱ به بازار آمده بود.

تراشه U1 از فناوری موقعیت‌یابی خاصی موسوم به باند فوق وسیع (UWB) استفاده می‌کند که امکان شناسایی مکان و آگاهی از محیط پیرامونی را فراهم می‌سازد. پس دستگاه‌هایی که این تراشه را داشته باشند می‌توانند موقعیت دقیق دستگاه‌ها را در تناسب با سایر دستگاه‌هایی که در همان محدوده هستند مشخص کنند.

آیفون ۱۱ در حال حاضر برای بهبود عملکرد ایردراپ از این قابلیت استفاده می‌کند تا با شناسایی دستگاه‌های نزدیک بتواند آن‌ها را برای اشتراک‌گذاری محتوا به کاربر نشان دهد. منتها این شرکت برنامه‌های جاه‌طلبانه‌تری را برای تراشه U1 در نظر دارد و حالا این تراشه را برای اولین بار به اپل واچ آورده است.

image

تراشه U1 علاوه بر ایردراپ برای قابلیت Car Key کاربرد دارد. یعنی می‌توانید کلید فیزیکی اتومبیل خود را با NFC روی موبایل یا اپل واچ اضافه کنید و حتی بدون نیاز به درآوردن گوشی از داخل جیب، با کمک ساعت هوشمندتان قفل درب خودرو را باز کرده یا با آن استارت بزنید.

با شایعاتی که درباره محصول AirTags شنیده می‌شود، انتظار می‌رود که اپل از تراشه U1 برای شناسایی دقیق محل دستگاه‌ها استفاده کند. ایرتگ وسیله‌ای کوچک است که به لوازم شما می‌چسبد و با کمک آن می‌توانید موقعیت لوازم خود را به‌راحتی پیدا کنید.

اپل همچنین در حال کار روی فریم‌ورک جدیدی موسوم به NearbyInteraction است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با کمک آن موقعیت آیفون‌های اطراف را دریافت کرده و قابلیت‌های تعاملی در اختیار کاربران بگذارند. اگرچه اپل هنوز رسما چیزی را در درباره این فریم‌ورک تایید نکرده ولی احتمال داده می‌شود که در آینده شاهد اضافه شدن آن به watchOS باشیم.

کوپرتینویی‌ها حتما برنامه‌های زیادی برای تراشه U1 دارند، ولی هنوز اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نکرده‌اند. البته شایان ذکر است که تنها اپل واچ سری ۶ به این تراشه مجهز شده و اپل واچ SE از U1 بهره نمی‌برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)