خانهاخبار
سامسونگ از چهار سنسور دوربین ایزوسل جدید رونمایی کرد

سامسونگ از چهار سنسور دوربین ایزوسل جدید رونمایی کرد

سامسونگ امروز از سنسورهای جدید 108 مگاپیکسلی، 64 مگاپیکسلی، 48 مگاپیکسلی و 32 مگاپیکسلی پرده برداشت. این محصولات با کمک فناوری‌های جدید این شرکت اندازه پیکسل کوچک‌تری دارند اما به‌مقدار مطلوب نور را دریافت می‌کنند.
۱۳۹۹/۶/۲۷

سامسونگ امروز از چهار سنسور دوربین جدید ایزوسل معرفی کرد که از فناوری ISOCEL Plus و Smart ISO استفاده می‌کنند. این محصولات شامل سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW3، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5 و ۳۲ مگاپیکسلی ایزوسل JD1 هستند. سامسونگ به جای نسل قبلی که از اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتری استفاده می‌کرد به‌سراغ پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری رفته و توانسته اندازه سنسورها را ۱۵ درصد کاهش داده و ماژول دوربین را ۱۰ درصد کوتاه‌تر کند.

image

کاهش اندازه پیکسل در حالت عادی به‌معنای این است که احتمالا سنسورها به اندازه قبل نور دریافت نمی‌کنند. ولی سامسونگ با معرفی ایزوسل ۲.۰ سعی دارد علی‌رغم چالش‌های وارده به‌واسطه کاهش اندازه پیکسل‌ها عملکرد دوربین در شرایط کم‌نور را در حد مطلوب نگه دارد. فناوری جدید این شرکت حساسیت نوری پیکسل‌ها را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد.

image

ایزوسل HM2 سومین نسل از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ است که پس از HMX و HM1 به بازار می‌آید. این سنسور حدود ۱۵ درصد از مدل ۰.۸ میکرومتری نسل قبل کوچک‌تر است. ایزوسل GW3 سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی است که برای دستگاه‌های جریان عامه بهینه‌سازی شده است. اندازه اپتیکال این سنسور به‌لطف اندازه کوچک‌تر پیکسل‌ها تقریبا مشابه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ۰.۸ میکرومتری سامسونگ است. GW3 از فیلم‌برداری 4K بر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

ایزوسل GM5 سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی برای استفاده در لنزهای تلسکوپ و فوق عریض است، ولی ایزوسل JD1 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۳.۱۴ اینچی است که به درد دوربین سلفی گوشی‌هایی می‌خورد که حفره کوچکی روی صفحه یا مکانیزم پاپ‌آپ دارند.

ایزوسل HM2 و GW3 و JD1 در حال حاضر در فاز تولید انبوه قرار دارند و GM5 نیز در مرحله نمونه‌برداری به سر می‌برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)