خانهاخبار
آپدیت اندروید 11 چه زمانی برای برندهای مختلف عرضه می‌شود؟

آپدیت اندروید 11 چه زمانی برای برندهای مختلف عرضه می‌شود؟

نسخه عمومی و پایدار اندروید 11 بالاخره برای برخی محصولات ارائه شد.
۱۳۹۹/۶/۲۵

گوگل به تازگی، نسخه عمومی و پایدار Android 11 را در اختیار برخی کاربران گذاشته است. گوگل در این حوزه، با برندهایی از جمله وان پلاس، شیائومی، اوپو و ریلمی همکاری کرده و آپدیت اندروید 11 به صورت رسمی در روز اول، برای برخی محصولات این برندها نیز عرضه شده است.

در این مطلب می‌خواهیم به صورت کلی و جامع، برندهای مختلف را مورد بررسی قرار داده و زمان عرضه اندروید 11 برای محصولات‌شان را با هم بررسی کنیم. با جی اس ام همراه باشید.

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات ایسوس

ایسوس برای محصول پرچمدار خود با نام زنفون 6 بسیار سریع عمل کرد و حدود دو ماه پس از عرضه نسخه عمومی اندروید 10، آپدیت مورد نظر را برای دارندگان این محصول در دسترس قرار داد. اگر زمان یاد شده در سال جدید نیز دچار تغییر نشود، در ماه نوامبر باید منتظر ارائه آپدیت پایدار اندروید 11 برای زنفون 7 باشیم.

اما زمانی که صحبت از محصولات سری گیمینگ این برند، یعنی سری ROG می‌شود، بحث سرعت کنار می‌رود. آپدیت اندروید 10 برای محصولات این سری حدودا شش ماه پس از عرضه رسمی، در اختیار کاربران این گجت‌ها قرار گرفت. امیدواریم که در سال جاری میلادی (2020) سرعت ارائه اندروید 11 برای این سری افزایش پیدا کند.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات ایسوس: نوامبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات گوگل

همان طور که انتظار می‌رود، سری پیکسل گوگل اولین محصولاتی هستند که آپدیت جدید اندروید را دریافت می‌کنند. روند ارائه آپدیت اندروید 11 از همان روز اول آغاز شد. اما بر خلاف نسخه پیشین، تمام محصولات پیکسل به صورت همزمان این آپدیت سیستم عامل را دریافت نکردند.

هشتم سپتامبر مصادف با هجدهم شهریور ماه بود که آپدیت پایدار اندروید 11 برای محصولات گوگل عرضه شد. اما از آن جا که گوگل قول پشتیبانی سه ساله از محصولات خود را داده است، به این ترتیب سری اول پیکسل‌ها، یعنی Pixel و Pixel XL این آپدیت نرم‌افزاری را دریافت نخواهند کرد.

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات اچ تی سی

گوشی های هوشمند اچ تی سی و آپدیت‌های نرم‌افزاری معمولا ارتباط خوبی با یکدیگر ندارند. با وجود این که اسمارت فون‌های اچ تی سی در حال حاضر در بازار تنوع زیادی ندارند، اما با این حال باز هم روند ارائه آپدیت‌های اندروید بسیار کند پیش می‌رود.

اولین آپدیت اندروید 10 در ماه می سال جاری، یعنی حدودا شش ماه پس از عرضه رسمی در اختیار کاربران محصولات اچ تی سی قرار گرفت. از آن جا که هیچ چیز در برنامه‌های این برند تغییر نکرده، لذا دلیلی ندارد که زودتر از زمان یاد شده، انتظار عرضه آپدیت اندروید 11 را داشته باشیم.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات اچ تی سی: مارچ 2021

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات هوآوی

به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت ترامپ بر علیه هوآوی، روند ارائه آپدیت نرم افزاری برای این برند کمی پیچیده‌تر خواهد بود. بسیاری از محصولات هوآوی قادر به آپدیت به اندروید 11 خواهند بود، اما برخی از آن ها نمی‌توانند پلی استور و سایر اپلیکیشن‌های وابسته به گوگل را با خود به همراه داشته باشند.

گوشی هوشمندی مانند پی 40 پرو، محصولی است که در این حوزه قرار می‌گیرد و امکان برخورداری از سرویس‌های گوگل را نخواهد داشت. محصولات قدیمی‌تر مانند پی 30، آخرین آپدیت اندروید را به همراه سرویس‌های گوگل دریافت خواهند کرد. چنین شرایطی برای محصولات Honor که زیر شاخه برند هوآوی به حساب می‌آید نیز صادق است و مسئولان مربوطه، رابط کاربری Magic UI را متناسب با اندروید 11 آپدیت خواهند کرد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده هوآوی، باید انتظار رونمایی از نسخه آپدیت شده و سازگار با اندروید 11 رابط کاربری EMUI را حدودا دو ماه پس از عرضه رسمی این پلتفرم داشته باشیم. معمولا آپدیت‌ها ابتدا در کشور چین در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و پس از مدتی، برای کاربران سراسر دنیا عرضه می‌شود.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات هوآوی: نوامبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات ال جی

بر اساس آمار و احتمالات، اولین محصولات ال جی در ماه دسامبر، آپدیت اندروید 11 را دریافت خواهند کرد که از جمله آن ها می‌توان به V60 و G8 اشاره کرد.

بد نیست بدانید که کمپانی ال جی ابتدا آپدیت‌های سیستم عامل را ابتدا در کشور اصلی، یعنی کره جنوبی عرضه می‌کند و پس از مدت کوتاهی، آن را در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار می‌دهد. این بدان معناست که بر اساس محل زندگی‌تان، ممکن است یک ماه یا حتی بیشتر، زمان نیاز داشته باشید تا آپدیت اندروید 11 برای گوشی شما ارائه شود.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات ال جی: دسامبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات موتورولا

کمپانی موتورولا نیز در امر عرضه آپدیت‌های اندروید، آن چنان با سرعت قابل ملاحظه‌ای عمل نمی‌کند. بر اساس سابقه این برند، دارندگان محصولات موتورولا در اواخر سال جاری میلادی (2020) باید منتظر عرضه آپدیت اندروید 11 باشند.

مسئولان موتورولا عادت دارند تا در ابتدای کار و پیش از عرضه جهانی، آپدیت‌های اندروید را برای کاربران کشور برزیل ارائه می‌کنند. اگر چنین موضوعی را در ذهن خود داشته باشید، مطمئنا می‌دانید که ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا آپدیت اندروید 11 برای گوشی شما عرضه شود.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات موتورولا: دسامبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات نوکیا

کمپانی نوکیا در زمینه ارائه آپدیت‌های اندروید بسیار سریع عمل می‌کند. بد نیست بدانید که کل خط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت به اندروید 10 آپدیت شده‌اند. یکی از دلایل سرعت عمل در انجام این کار، عضویت بسیاری از محصولات این شرکت در خانواده Android One است و به این ترتیب، آپدیت های نرم‌افزاری بدون نیاز به بهینه سازی در اختیار دارندگان گوشی‌های هوشمند این برند قرار می‌گیرد.

عرضه آپدیت اندروید 10 برای اولین محصول نوکیا تنها یک ماه زمان برد. اگر چنین موضوعی مجددا تکرار شود، در ماه اکتبر باید منتظر ارائه اندروید 11 برای محصولات نوکیا باشیم.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات نوکیا: اکتبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات وان پلاس

شرکت وان پلاس نیز در عرصه خدمات نرم‌افزاری، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است. آن ها در روز اول، اولین نسخه آزمایشی پلتفرم اکسیژن او اس 11 که بر اساس اندروید 11 طراحی و توسعه یافته را برای وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو عرضه کردند. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نسخه عمومی عنوان نشده است. اما بر اساس آمار، باید اواخر ماه جاری (سپتامبر) یا اوایل اکتبر، منتظر ارائه نسخه عمومی اکسیژن او اس 11 باشیم.

اگر چه این موضوع هنوز به صورت قطعی مورد تأیید قرار نگرفته است، اما احتمالا این آپدیت نرم‌افزاری برای وان پلاس 6 و محصولات بعد از آن عرضه خواهد شد.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات وان پلاس: سپتامبر / اکتبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات اوپو

به نظر می‌رسد که برند اوپو در سال جاری میلادی تکانی به خود داده و در طرح ارائه نسخه آزمایشی اندروید 11 برای محصولات خود نیز شرکت کرده است.

در نسخه پیشین، متأسفانه چنین موضوعی حکم فرما نبود و اولین آپدیت پایدار اندروید 10 حدودا شش ماه پس از عرضه رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت. خبر خوش این است که چنین روندی برای اندروید 11 با تغییر روبرو خواهد شد و تا پایان سال جاری، شاهد ارائه اولین نسخه عمومی و پایدار اندروید 11 برای محصولات این برند خواهیم بود.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات اوپو: پایان سال 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات ریلمی

مسئولان ریلمی می‌دانند که ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری، مسئله مهمی برای کاربرا نبه حساب می‌آید و به همین دلیل است که در طرح ارائه نسخه‌های آزمایشی اندروید 11 شرکت کرده‌اند. متأسفانه در حال حاضر، اطلاعاتی در مورد تاریخ دقیق عرضه نسخه عمومی و پایدار اندروید 11 در دسترس نیست و به همین دلیل، ما بنا را بر عملکرد سال گذشته آن ها می‌گذاریم.

در مورد اندروید 10، اولین نسخه پایدار آن در ماه ژانویه، یعنی حدودا چهار ماه پس از عرضه نسخه رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت. از آن جا که عرضه نسخه‌های آزمایشی مدتی است که شروع شده، لذا پیش بینی می‌شود که روند انجام این امور در سال جاری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات ریلمی: ژانویه 2021

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات سامسونگ

زمانی که صحبت از آپدیت‌های سیستم عامل اندروید به میان می‌آید، سامسونگ عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. البته این موضوع در طی سال‌های اخیر دچار بهبود چشمگیری شده است. متأسفانه مسئولان این شرکت هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه آخرین نسخه اندروید عنوان نکرده‌اند. اما بر اساس عملکرد آن ها، باید در ماه نوامبر انتظار عرضه اولین نسخه عمومی و پایدار اندروید 11 را داشته باشیم.

مطمئنا می‌دانید که گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20، اولین محصولاتی خواهند بود که آپدیت اندروید 11 را دریافت خواهند کرد. پشتیبانی از محصولات قدیمی‌تر مانند نوت 9 و S9 با اندروید 10 به پایان رسید و به این ترتیب، این محصولات قادر به دریافت آخرین نسخه رابط کاربری One UI نخواهند بود.

پشتیبانی از محصولات قدیمی سامسونگ به صورت دو ساله بود و گوشی های هوشمند جدید تولید شده توسط این برند کره‌ای، تحت پوشش خدمات سه ساله قرار خواهند گرفت.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات سامسونگ: نوامبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات سونی

آخرین پرچمدار کمپانی سونی، یعنی Xperia 1 II اولین محصولی خواهد بود که آپدیت اندروید 11را دریافت خواهد کرد. پس از آن، نوبت به Xperia 1 و xperia 5 می‌رسد. پرچمداران و محصولات میان رده دیگر، پس از موارد یاد شده وارد صف خواهند شد.

مسئولان سونی تا به این لحظه، اطلاعاتی در مورد ارائه آپدیت اندروید 11 برای محصولات‌شان را در اختیار رسانه‌های خبری نگذاشته‌اند. اما پیش بینی می‌شود که اولین نسخه پایدار اندروید 11 در ماه دسامبر و مانند اندروید 10، در دسترس کاربران این برند قرار گیرد. اگر شما از جمله دارندگان محصولات میان رده سونی هستید و تمایل به دریافت اندروید 11 دارید، باید مت زمان بیشتری منتظر بمانید.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات سونی: دسامبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات ویوو

کمپانی ویوو در زمینه ارائه آپدیت‌ّای اندروید بسیار کند عمل می‌کند و انتظار نمی‌رود که این روند در سال جاری نیز تغییر پیدا کند.

اولین نسخه عمومی و پایدار اندروید 10 حدودا هفت ماه پس از عرضه رسمی در اختیار کاربران محصولات ویوو قرار گرفت و اگر این روش برای نسخه یازدهم اندروید نیز ادامه داشته باشد، لذا باید در ماه آوریل منتظر عرضه آپدیت اندروید 11 توسط ویوو باشیم.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات ویوو: آوریل 2021

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات شیائومی

کمپانی شیائومی نیز نام خود را در بین ارائه دهندگان نسخه‌ آزمایشی اندروید 11 قرار داده است و در روز ابتدایی، چنین امری محقق شد. متأسفانه در این لحظه، تاریخ دقیقی برای ارائه نسخه عمومی و پایدار اندروید 11 یا همان آخرین نسخه رابط کاربری MIUI اعلام نشده است. اما از آن جا که روند ارائه نسخه‌های آزمایشی این پلتفرم مدت هاست که آغاز شده، لذا اواخر ماه جاری یا اوایل اکتبر می‌‌توانیم منتظر ارائه اولین نسخه پایدار از اندروید 11 برای گوشی‌های شیائومی باشیم.

بسیاری از محصولات دیگر شیائومی که در زیر شاخه پوکو یا ردمی معرفی شده‌اند، پس از مدت کوتاهی قادر به دریافت اندروید 11 خواهند بود.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات شیائومی: سپتامبر / اکتبر 2020

image

 

آپدیت اندروید 11 برای محصولات زد تی ای

کمپانی ZTE قصد دارد تا آپدیت اندروید 11 را برای برخی محصولات خود ارائه کند.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد زمان عرضه اندروید 11 برای محصولات زد تی ای در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که اوایل سال آینده میلادی (2021) باید منتظر ارائه اولین نسخه پایدار و عمومی این پلتفرم برای کاربران برند یاد شده باشیم.

  • زمان تخمین زده شده برای عرضه آپدیت اندروید 11 برای محصولات شیائومی: ژانویه 2021

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)