خانهاخبار
اپل واچ جان یک افسر پلیس را نجات داد!

اپل واچ جان یک افسر پلیس را نجات داد!

ساعت هوشمند اپل با قابلیت‌های مختلف، جان بسیاری از افراد را تا به حال نجات داده است.
۱۳۹۹/۶/۲۵

اولین نسل از اپل واچ، با سنسور ضربان قلب در اختیار کاربران قرار گرفت که این گزینه، توانسته جان بسیاری از افراد را نجات دهد. اما این پایان ماجرا نبود و اپل در ادامه روند توسعه این محصول، قابلیت الکتروکاردیوگرام را به این ساعت هوشمند اضافه کرد و به این ترتیب، امکان تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی توسط اپل واچ فراهم شد. پس از آن، اپل ویژگی تشخیص سقوط را در سری پنجم این محصول اضافه کرد که در صورت بروز چنین اتفاقی، اپل واچ به صورت خودکار با اورژانس و مخاطبین اضطراری تماس حاصل می‌کند.

در سری ششم اپل واچ که امروز معرفی خواهد شد، شاهد اضافه شدن قابلیت تشخیص میزان اکسیژن خون خواهیم بود و به این ترتیب، درصد اکسیژن قرار گرفته در گلبول‌های قرمز اندازه گیری شده و از این طریق، سلامت پمپاژ قلب وی مورد تأیید قرار می‌گیرد. همچنین علائم کووید 19 نیز از این طریق قابل شناسایی خواهند بود.

تمامی این موارد، به عنوان قابلیت‌های اپل واچ در حوزه سلامت مطرح می‌شوند. اما موردی که امروز پیش آمده، ربطی به ویژگی‌های یاد شده نداشته و جان افسر پلیسی در ایالت آریزونای آمریکا با حالتی دیگر نجات یافته است. ویدئویی که اخیرا در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شده، این طور گزارش می‌دهد که اتفاق مذکور، در ماه فوریه سال جاری میلادی (2020) روی داده است. در این اتفاق، افسری با نام سوسا از اداره پلیس عالی ایالات متحده در تلاش است تا یک فرد تحت تعقیب را دستگیر کند.

وی با مظنون درگیر شد، اما در حالتی قرار داشت که امکان قرار دادن وی روی زمین وجود نداشت. در این کش و قوس، میکروفون افسر سوسا نیز به طور تصادفی قطع شد و به این ترتیب، امکان برقراری ارتباط با فرستنده وجود نداشت.

image

 

از آن جا که ارتباط فرستنده با افسر سوسا قطع شده بود، تنها راه برقراری تماس با تلفن همراه او بود که به واسط اپل واچ، توانایی پاسخ به آن برای این شخص دولتی وجود داشت. او از این طریق و با پاسخ به تماس، توانست نیروی پشتیبانی درخواست کند. در حالی که او مشغول برقراری ارتباط با فرستنده بود، فرد مظنون با استفاده از چاقویی که با خود به همراه داشت، ضربه‌ای به پای افسر پلیس وارد کرد. به دلیل ارتباط برقرار شده میان افسر پلیس و شخص فرستنده از طریق اپل واچ، او توانست تا درخواست آمبولانس خود را نیز به اطلاع وی برساند. شخص فرستنده که خانمی با نام Gloria Wheeler بود، توانست به دلیل نجات جان یک افسر پلیس، پاداش دریافت کند.

سوسا در بیانات خود چنین اظهار کرد:

شخص فرستنده توانست جان من را نجات دهد. به این ترتیب زمانی که من مشغول جنگ و جدال با فرد مظنون بودم، او موفق شد تا تیم کمکی را به محل حادثه اعزام کند.

همان طور که متوجه شدید، اپل واچ در این داستان نقش مهمی را ایفا کرده است. چرا که اگر امکان برقراری تماس میان شخص فرستنده و افسر پلیس وجود نداشت، او مسلما از این حادثه جان سالم به در نمی‌برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)