خانهاخبار
ال‌جی وینگ با نمایشگر دوگانه چرخان معرفی شد

ال‌جی وینگ با نمایشگر دوگانه چرخان معرفی شد

ال‌جی امروز از تلفن هوشمند عجیب و متفاوتی رونمایی کرد که دو صفحه نمایش دارد و صفحه اصلی روی پنل ثانویه زیرین چرخیده و در حالت افقی قرار می‌گیرد.
۱۳۹۹/۶/۲۴

ال‌جی با گوشی‌های دوصفحه‌ای غریبه نیست و در سال‌های اخیر محصولات مختلفی را با این فرم فکتور معرفی کرده، اما جدیدترین محصول این شرکت جاه‌طلبانه‌ترین گام در مسیر استفاده از نمایشگرهای دوگانه است. ال‌جی وینگ تلفن هوشمندی است که نمایشگری آن در محور مخالف نمایشگر اصلی می‌چرخد و کارکردهای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موبایل جدید ال‌جی با الهام از ترند جدید گوشی‌های دوصفحه‌ای از جمله G8X ThinQ و Velvet ساخته شده است. این دستگاه اولین محصولی است که از پروژه اکسپلورر این شرکت معرفی می‌شود. هدف پروژه اکسپلورر کشف راه‌های جدید برای تزریق نوآوری به دنیای تلفن‌های هوشمند است.

image

جذاب‌ترین قابلیت وینگ برخورداری از دو پنل OLED است. نمایشگر اصلی این دستگاه پنلی ۶.۸ اینچی است که هیچ حاشیه یا ناچی ندارد و برای دوربین سلفی از مکانیزم پاپ‌آپ استفاده می‌کند. نمایشگر دوم وینگ پنلی ۳.۹ اینچی است که زیر نمایشگر اصلی قرار گرفته و ظاهر این دستگاه را به‌شکلی کم‌نظیر در می‌آورد. پنل استاندارد این دستگاه به سمت چپ هل داده می‌شود و به صورت افقی در بالای پنل دوم که زیر آن تعبیه شده قرار می‌گیرد.

البته رابط کاربری این دستگاه برای استفاده در حالت‌های مختلف بهینه‌سازی شده است. ال‌جی برنامه‌های زیادی برای استفاده از این فرم فکتور دارد که آن را Swivel Mode نامیده و شیوه‌های مختلف کاربری را برای آن ارائه می‌کند. برای مثال، ال‌جی شرایطی را فراهم کرده تا از نمایشگر دوم برای کنترل دوربین استفاده کنید. یا می‌توانید گوشی را برگردانید و از نمایشگر اصلی در حالت افقی به عنوان کیبوردی عریض بهره بگیرید. همچنین در هنگام پخش ویدیو می‌توانید کنترل‌های رسانه‌ای را در پنل دوم داشته باشید یا در صفحه دوم از سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. بخش عمده‌ای از این عملکردها به توسعه‌دهندگان شخص ثالث بستگی دارد که چه استفاده‌ای از این فرم فکتور داشته باشند. ولی خود ال‌جی هم تا حد خوبی نیازهای کاربر را پوشش داده است.

image

وینگ لازم نیست حتما در حالت افقی استفاده شود. ال‌جی به همان اندازه که مشتاق است کاربر از فرم فکتور جدید آن‌ها استفاده کند، روی استفاده از حالت عمودی دستگاه تاکید دارد. شما حتی می‌توانید پنل ثانویه را با کمک قابلیتی موسوم به Grip Lock غیرفعال کنید تا از بخش پایینی دستگاه به‌عنوان دستگیره‌ای برای تماشای فیلم یا ویدیو در نمایشگر اصلی بهره بگیرید.

طراحی منحصر به‌فرد وینگ قابلیت جالب دیگری را به کاربر ارائه می‌کند که Gimbal Mode نام دارد. این قابلیت به نمایشگر دوم دستگاه اجازه می‌دهد به‌عنوان دستگیره‌ای برای کنترل دوربین استفاده شود. ال‌جی وینگ از سنسور جدید Hexa Motion برخوردار است که مانع از لرزش و تداخل می‌شود. این گوشی می‌تواند فیلم‌برداری دوگانه داشته باشد و تصویر دوربین جلو و عقب را به صورت همزمان ثبت کند.

image

بدیهی است که با توجه به تعداد بالای قطعات متحرک وینگ باید نگران مقاومت و دوام آن باشیم. اما ال‌جی می‌گوید آن‌ها دقت زیادی را در این زمینه به خرج داده‌اند و اطمینان می‌دهند که وینگ مشکلی از این بابت نخواهد داشت چون تا ۲۰۰ هزار چرخش روی آن آزمایش شده. این شرکت قرار است کیس محافظ ویژه‌ای هم برای وینگ طراحی کند که در آینده وارد بازار خواهد شد.

موبایل جدید ال‌جی از چیپست اسنپدراگون 765G به همراه مودم اسنپدراگون X52 استفاده می‌کند تا به 5G دسترسی داشته باشد. این تلفن هوشمند ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

وزن ال‌جی وینگ ۲۶۰ گرم و ضخامت آن ۱۰.۹ میلی‌متر است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم می‌توانیم گلکسی اس ۲۰ الترا را در نظر بگیریم که وزن آن ۲۲۰ گرم و ضخامتش ۸.۸ میلی‌متر است. ال‌جی تمهیدات زیادی را برای کاهش ضخامت و وزن این دستگاه انجام داده است.

image

وینگ از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در قاب عقب دوربین سه‌گانه‌ای دارد که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض معمولی ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض گیمبال ۱۲ مگاپیکسلی است. لنز سوم این گوشی مختص حالت افقی است.

هنوز مشخص نیست که ال‌جی وینگ در چه تاریخی به بازار می‌آید و قیمت آن چقدر خواهد بود. نظر شما درباره این گوشی متفاوت چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

اصغر

۱۳۹۹/۶/۲۵
سلام به نظر من این گوشی نمیتونه کاربردی باشه و موفق نمیشه

mahdi

۱۳۹۹/۶/۲۴
وقتی تو جیب نمیشه گذاشت به چه درد می‌خوره؟اصلا بخوای تو کوهنوردی استفاده کنی مثل تبلغیش خب فیلم گرفتی حالا کجا میخوای بزاریش؟یا اصلا تو خودرو استفاده کردی میخوای بری جایی نمیتونی تو ماشین بزاریش که حالا میخوای کجا بزاری؟ چند سال پیش هم یکی از گوشی های الجی با ماژول های مختلف اومد اونم شکست خورد اینم همین میشه .