خانهاخبار
فیسبوک تصادفا اطلاعات هدست Oculus Quest 2 را لو داد

فیسبوک تصادفا اطلاعات هدست Oculus Quest 2 را لو داد

هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست 2 هفته آینده معرفی می‌شود، اما فیسبوک حالا چند روز مانده به این تاریخ اطلاعات هدست خود را لو داده است.
۱۳۹۹/۶/۲۵

فیسبوک قرار است هفته آینده رویدادی به‌نام Facebook Connect برگزار کند تا از نسل جدید هدست واقعیت مجازی Oculus پرده بردارد. ولی آن‌ها زودتر از موعد مجموعه‌ای از ویدیوهای تبلیغاتی را در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشته‌اند و حالا ما می‌توانیم ببینیم که با چه دستگاهی طرف خواهیم بود.

این ویدیوها به معرفی بهینه‌سازی‌های Quest 2 نسبت به نسل قبلی این دستگاه می‌پردازد و ابتدا مبحث طراحی را مدنظر قرار می‌دهد که نشان می‌دهد اکنون دستگاه کوچک‌تر و سبک‌تر شده است. در این نسخه بند بالای سر تغییر کرده تا راحت‌تر باشد و کنترلرها نیز بازطراحی شده‌اند. آکیولس جدید همچنان از قابلیت ردیابی دست پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای تمام فعالیت‌ها نیازی به کنترلر نخواهید داشت.

image

به‌علاوه، حالا از لحاظ مشخصات فنی هم تغییراتی به وجود آمده است. نسخه جدید هدست واقعیت مجازی فیسبوک از پلتفرم اسنپدراگون XR2 به همراه ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. همچنین در ویدیوها به وجود حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است. اگر بخواهید از توان پردازشی بالاتری استفاده کنید می‌توانید با کابل Oculus Link به کامپیوتر وصل شوید.

مهم‌ترین تغییر این نسخه افزایش وضوح تصویر به نزدیک 4K است که از دریافت تصویر نزدیک به 2K در هر چشم حکایت دارد. این وضوح نسبت به کوئست قبلی حدود ۵۰ درصد پیکسل بیشتری ارائه می‌کند. علاوه بر این، با کمک صدای محیطی سه‌بعدی می‌توانید تجربه‌ای جذاب‌تری داشته باشید.

در حال حاضر مشخص نیست که کوئست ۲ در چه تاریخ عرضه می‌شود یا قیمت آن چقدر است. ولی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فیسبوک در تاریخ ۱۹ سپتامبر مصادف با ۲۹ شهریور این اطلاعات را با ما در میان بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)