خانهاخبار
گزارش: سامسونگ مسئولیت تولید اسنپدراگون 875 را برعهده می‌گیرد

گزارش: سامسونگ مسئولیت تولید اسنپدراگون 875 را برعهده می‌گیرد

بر اساس گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ توانسته نسبت به TSMC پیشنهاد بهتری به کوآلکام ارائه کند و تولید تمام تراشه‌های اسنپدراگون 875 را در دست بگیرد.
۱۳۹۹/۶/۲۴

با وجود این‌که TSMC در حوزه تولید تراشه‌های پردازشی به لحاظ فنی از سامسونگ جلوتر است، اما گزارش جدید رسانه‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ مسئولیت تولید تمامی تراشه‌های اسنپدراگون ۸۷۵ کوآلکام را برعهده گرفته است. پیش‌تر گفته می‌شد که این شرکت در بخش تولید انبوه با مشکلاتی روبرو شده و همه قراردادهای کاری خود را به TSMC واگذار کرده است. اما حالا ظاهرا ورق به سمت این غول کره‌ای برگشته است.

طبق اعلام رسانه‌های خارجی، سامسونگ احتمالا پیشنهاد جذاب‌تری را در مقایسه با TSMC به کوآلکام ارائه کرده است. از آن‌جایی که سر TSMC با مشتریان بزرگی مثل اپل و هوآوی شلوغ است، آن‌ها باید مبلغ بالایی را برای تولید تراشه‌های اسنپدراگون ۸۷۵ به کوآلکام پیشنهاد کرده باشند. در گزارش‌ها آمده که ارزش معامله سامسونگ و کوآلکام چیزی حدود ۸۵۰ میلیون دلار بوده است.

پیش‌تر در گزارشی گفته شده بود که سامسونگ می‌خواهد تراشه‌های اسنپدراگون 875G را تولید کند، در نتیجه حالا مشخص نیست که این توافق بر سر تولید اسنپدراگون 875G، اسنپدراگون 875 یا هر دوی آن‌ها صورت گرفته است. نباید فراموش کنیم که معامله‌ای ارزان‌تر برای کوآلکام اتفاق خوبی برای گوشی‌های پرچمدار است. چون قبلا شایعه شده بود که قیمت اسنپدراگون ۸۷۵ و مودم اسنپدراگون X60 ممکن است افزایش یافته و قیمت گوشی‌های نسل بعد را بالا ببرد.

افزون بر اسنپدراگون ۸۷۵، گفته می‌شود که تراشه‌های ضعیف‌تری مثل اسنپدراگون 735G و اسنپدراگون سری 400 هم که قرار است مودم یکپارچه 5G داشته باشند، توسط سامسونگ تولید خواهد شد. انتظار می‌رود که سامسونگ به‌زودی فرآیند تولید خود را از گره ۵ نانومتری به ۳ نانومتری تغییر دهد تا فاصله فنی بین محصولات خود و TSMC را کاهش دهد. این شرکت امیدوار است که در آینده بتواند عملکرد بهتری در بازار تولید تراشه‌ها داشته باشد و معامله با کوآلکام می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

هادی

۱۳۹۹/۶/۲۶
این خبر یعنی اسنپ دراگون دیگه اسنپ دراگون نمیشه