خانهاخبار
تیک تاک نصیب مایکروسافت نخواهد شد!

تیک تاک نصیب مایکروسافت نخواهد شد!

شرکت ByteDance امروز خبرهای جدیدی را در اختیار رسانه های خبری گذاشته است.
۱۳۹۹/۶/۲۴

اگر پیگری اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مسلما می‌دانید که کمپانی مایکروسافت به عنوان یکی از خریداران سرسخت اپلیکیشن تیک تاک به حساب می‌آمد. اما طبق اطلاعیه جدید ردموندی ها، مسئولان شرکت برنامه نویسی بایت دنس که به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن تیک تاک به حساب می‌آید، از فروش بخش آمریکایی خود به مایکروسافت سر باز زده است.

از سوی دیگر، وال استریت ژورنال گزارش داده است که اوراکل، به عنوان شریک تجاری تیک تاک در آمریکا عرض اندام خواهد کرد. در این گزارش آمده است که بخش آمریکایی تیک تاک به هیچ عنوان به اوراکل فروخته نشده و این برند آمریکایی، تنها به عنوان شریک مورد اعتماد اپلیکیشن یاد شده شناخته خواهد شد. به نظر می‌رسد که این توافق نامه، بتواند دولت ترامپ را برای جلوگیری از محدود کردن اپلیکیشن تیتک تاک در کشور آمریکا راضی کند. در زمان نگارش این مطلب، مسئولان اوراکل هنوز هیچ سخنی در مورد این توافق نامه با اپلیکیشن تیک تاک و شرکت برنامه نویسی بایت دنس به میان نیاورده‌اند.

image

 

مایکروسافت در اطلاعیه خود به این موضوع اشاره کرده بود که فروش بخش آمریکایی اپلیکیشن تیک تاک به مایکروسافت، می‌توانست قدمی مهم و پر اهمیت برای کاربران این نرم‌افزار به حساب آید. در صورت بروز چنین اتفاقاتی، مسلما مهندسان ردموندی دخل و تصرفی در این اپلیکیشن می‌کردند تا از امنیت، حریم شخصی، امنیت آنلاین کاربران و جلوگیری از درز اطلاعات نا درست خیال‌شان راحت باشد.

در حالی که مسئولان شرکت بایت دنس در نهایت راضی نشدند تا قسمت آمریکایی اپلیکیشن تیک تاک را در اختیار کمپانی مایکروسافت بگذارند و تنها یک توافق نامه میان آن ها و اوراکل به امضا رسیده، لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این تصمیمات اتخاذ شده آیا می‌تواند دولت ترامپ را راضی کند تا اجازه ادامه کار اپلیکیشن تیک تاک در ایالات متحده آمریکا را صادر کند یا خیر. به نظر شما چنین اتفاقی در آینده نزدیک روی خواهد داد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)