خانهاخبار
پتنت جدید عینک هوشمند اپل ثبت شد

پتنت جدید عینک هوشمند اپل ثبت شد

قابلیت جدیدی از Apple Glass در پتنت ثبت شده لو رفت.
۱۳۹۹/۶/۱۷

تعداد پتنت‌هایی که اهالی کوپرتینو در مورد عینک هوشمند خود به ثبت می‌رسانند، به حدی رسیده است که تمام تحلیل گران دنیای تکنولوژی به این توافق نظر رسیده‌اند که محصول یاد شده، گجتی است اپل سرسختانه روی ان پافشاری کرده و قصد دارد تا در آینده نزدیک، آن را به صورت رسمی رونمایی کند. اما سوالی که به عنوان مورد اصلی در اذهان کاربران شکل گرفته، پیرامون زبان طراحی و سبک و سیاق آن است. عده‌ای معتقد هستند که اپل پیش از رونمایی از Apple Glass، هدستی مبتنی بر واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را معرفی خواهد کرد.

image

 

آخرین پتنتی که به تازگی ثبت شده و توسط وب سایت اپل اینسایدر رسانه ای شده است، به عبارت method and Device for Eye Tracking Using Event Camera Data اشاره دارد. به این ترتیب جهتی که کاربر به آن خیره شده، توسط ماژول دوربین این دستگاه شناسایی شده و اطلاعات به دست آمده از طریق به پردازنده آن ارسال می‌شود.

اما اپل به این موضوع اشاره کرده است که برای ردیابی حرکت‌های چشم به یک پهنای باند نیاز است تا با نرخ فریم مطلوب، این اتفاقات ثبت و ضبط شود. به این ترتیب مقدار بسیار زیادی از شارژ باتری دستگاه هدر رفته و گرمای محسوسی نیز تولید می‌شود. به همین دلی اهالی کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند تا از سیستم سبک تری برای بهره‌گیری از این سیستم استفاده کنند. از طریق ردیابی بازتاب نوری که توسط این عینک به چشمان کاربر تابیده می‌شود، عینک هوشمند اپل این روند را دنبال خواهد کرد. میزان نور ارسال شده به صورت کامل و دقیق، اندازه گیری می‌شود و همین موضوع باعث خواهد شد تا آسیبی به چشمان کاربران وارد نشود.

image

 

سه سال پیش، یکی از تحلیل گران دنیای تکنولوژی به نام Gene Munster معتقد بود که عینک اپل، پدیده‌ای خواهد بود که انقلاب بزرگتر و پیچیده‌تری را در صنعت لوازم الکترونیکی ایجاد می‌کند. البته صحبت در این مورد در حال حاضر، بسیار سخت است. چرا که محصول مورد نظر هنوز به صورت رسمی عرضه نشده و کاربران با آن سر و کار پیدا نکرده اند.

آقای جان پراسر معتقد است که برای راه انداز اولیه عینک هوشمند اپل، مانند اپل واچ، به یک دستگاه آیفون نیاز خواهید داشت. او همچنین بر این باور است که Apple Glass با قیمت خالص 499 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و برای برخورداری از لنزهای شخصی، باید هزینه جداگانه‌ای را بپردازید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)