خانهاخبار
درخواست اپیک گیمز از دادگاه برای بازگرداندن Fortnite به اپ استور

درخواست اپیک گیمز از دادگاه برای بازگرداندن Fortnite به اپ استور

درگیری اپیک گیمز و کمپانی اپل همچنان ادامه دار خواهد بود.
۱۳۹۹/۶/۱۶

اگر پیگیر دعوای حقوقی میان اپیک گیمز و اپل باشید، مطمئنا می‌دانید که اهالی کوپرتینو چندی پیش در پی حذف فورتنایت از اپ استور و عدم رعایت قوانین توسط Epic Games، اکانت توسعه دهندگان این شرکت را به صورت کامل از پایگاه داده خود حذف کرد و به این ترتیب، کلیه محصولات تولید شده توسط این شرکت بازی سازی از اپ استور جمع آوری شد.

حال امروز مسئولان اپیک گیمز از دادگاه درخواست کرده‌اند که در این تصمیم تجدید نظر کرده و کمپانی اپل را وادار به بازگرداندن بازی فورتنایت به اپ استور کند.

اپل پیش تر در مباحث حقوقی مطرح شده، به این موضوع اشاره کرده بود که اگر اپیک گیمز درگاه پرداخت اختصاصی خود را از داخل بازی حذف کند، آن ها سریعا فورتنایت را به اپ استور باز می‌گردانند. اما متأسفانه مسئولان Epic Games با این موضوع مخالف بوده و اقدام به چنین امری نکرده‌اند. با این وجود، مسئولان این شرکت بازی سازی پا را فراتر گذاشته و درخواست جدیدی مبنی بر بازگرداندن بازی فورتنایت به اپ استور را تسلیم دادگاه کرده‌اند. طبق گزارش آن ها، در صورتی که Fortnite به اپ استور بازگردانده نشود، ضررهای جبران ناپذیری به این شرکت وارد می‌آید.

image

 

مسئولان اپیک گیمز همچنین معتقد هستند که این اقدام اپل، هشداری برای تمامی توسعه دهندگان به حساب می‌آید و چنان چه آن ها با اپل وارد درگیری و چالش شوند، کلیه زحمات شان بر باد خواهد رفت. متن اعلامیه آن ها به صورت زیر است:

این اقدام، یک هشدار جدی و واضح به سایر توسعه دهندگان است که با قوانین اپل مخالفت کنند: قوانین ما را رعایت کنید. در غیر این صورت، امکان فعالیت شما و سرویس دهی به میلیون‌ها کاربر سیستم عامل آی او اس میسر نخواهد بود. اگر با ما وارد چالش شوید، کسب و کار و تجارت‌تان به خطر می‌افتد.

اگرچه اتفاق جالب پیرامون این پرونده به این جا ختم می‌شود که اپل پیش از حذف فورتنایت از اپ استور، هشداری برای اپیک گیمز مبنی بر حذف درگاه اختصاصی قرار گرفته درون بازی ارسال کرده بود و با این وجود، کمپانی بازی سازی Epic Games هیچ اهمیتی به این هشدار نداد و به این ترتیب، بازی محبوب Fortnite از اپ استور حذف گردید.

در هنگام نگارش این مطلب، بازی فورتنایت نه تنها از اپ استور، بلکه از پلی استور گوگل نیز حذف شده است. اما از آن جا که دعوای حقوقی میان اپل و اپیک گیمز به خوبی پیش نمی‌رود، لذا مشخص نیست که سرانجام ماجرا به کجا ختم خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)