خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه تب‌های کروم را به پنجره‌ای دیگر انتقال دهیم؟

آموزش: چگونه تب‌های کروم را به پنجره‌ای دیگر انتقال دهیم؟

گوگل کروم به عنوان یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن‌های مرورگر در سراسر دنیا شناخته می‌شود.
۱۳۹۹/۶/۱۶

اگر از آن دسته افرادی باشید که وبگردی علاقه زیادی دارید، مطمئنا تعداد تب‌های باز شده در مرورگر گوگل کروم شما سر ب هفلک خواهد زد و به این ترتیب، مدیریت آن ها امری دشوار و در بعضی موارد غیر ممکن به نظر می‌رسد. برخی افراد برای رهایی از این مشکل، تک تک تب ها را به پنجره‌ای جدید منتقل می‌کنند و به این ترتیب شاهد تعداد زیادی پنجره مختلف هستیم که مجددا مدیریت آن ها امری دشوار به حساب می‌آید.

اما در این مطلب می‌خواهیم چگونگی انتقال چند تب مختلف به پنجره‌ای جدید را با هم مرور کنیم تا به ساده ترین شکل ممکن، از مشکلات یاد شده رهایی پیدا کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

برای انجام این کار، دو روش مختلف وجود دارد که به صورت جداگانه، ب هبررسی و آموزش آن ها می‌پردازیم.

روش اول: انتخاب جداگانه تک تک تب های باز شده در مرورگر گوگل کروم

برای انجام این کار کافی است روی یک از تب های مورد نظر کلیک کرده، حالا دکمه ctrl (در ویندوز) یا command (در سیستم عامل مک) را نگه داشته و روی تک تک تب های دیگر که نیاز دارید کلیک کنید. به این ترتیب مانند فایل یا فولدر، این تب ها به صورت همزمان انتخاب می‌شوند. حالا کافی است تا با ماوس روی یکی از این تب‌ها قرار گرفته و آن را به صورت کلیک و درگ، کمی پایین بکشید تا پنجره‌ای جدید حاوی تب‌های انتخاب شده ایجاد شود. یا اینکه روی یکی از تب های انتخاب شده کلیک راست کرده و از منوی Move Tabs، گزینه Move to new window (در ویندوز) یا New Window (در سیستم عامل مک) را انتخاب کنید.

image

 

روش دوم: انتخاب چندین تب پشت سر هم در مورگر کروم

اگر تب های مورد نیاز شما در مرورگر گوگل کروم به صورت پشت سر هم قرار گرفته و سایت دیگری میان آن ها باز نشده است، می‌توانید روی تب اول کلیک کرده و با نگه داشتن دکمه Shift از روی کیبورد (روی هر دو سیستم عامل)، روی آخرین تب مورد نظر کلیک کنید. به این ترتیب کلیه تب‌های میان دو گزینه یاد شده به حالت انتخاب در می‌آیند. حالا کافی است تا با ماوس روی یکی از این تب‌ها قرار گرفته و آن را به صورت کلیک و درگ، کمی پایین بکشید تا پنجره‌ای جدید حاوی تب‌های انتخاب شده ایجاد شود. یا اینکه روی یکی از تب های انتخاب شده کلیک راست کرده و از منوی Move Tabs، گزینه Move to new window (در ویندوز) یا New Window (در سیستم عامل مک) را انتخاب کنید.

image

 

بد نیست بدانید که در روش دوم، اگر پس از انتخاب متوجه شدید که تب دیگری هم برای انتقال مورد نیاز است، کافی است تا دکمه ctrl (در ویندوز) یا command (در سیستم عامل مک) را نگه داشته و روی تک تک تب های دیگر که نیاز دارید کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که در برخی موارد، تب‌های انتخاب شده هایلایت نشده و تغییر رنگ نمی‌دهند. اما این بدان معنا نیست که انتخاب نشده‌اند. لذا ادامه روند انتقال آن ها را انجام داده و مطمئن باشید که عملیات مورد نظر به درستی صورت می‌پذیرد.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)