خانهاخبار
مایکروسافت یادآوری کرد: با پایان 2020 کار ادوبی فلش پلیر تمام می‌شود

مایکروسافت یادآوری کرد: با پایان 2020 کار ادوبی فلش پلیر تمام می‌شود

مایکروسافت با انتشار اطلاعیه‌ای متذکر شد که تا اتمام سال 2020 پشتیبانی از ادوبی فلش پلیر را متوقف می‌کند و این سرویس از مرورگرهای آن‌ها رخت برخواهد بست.
۱۳۹۹/۶/۱۶

همان‌طور که پیش‌تر در تابستان سال ۲۰۱۷ اعلام شده بود، ادوبی فلش پلیر به‌زودی به کار خود پایان می‌رسد. مایکروسافت به‌تازگی اطلاعیه‌ای منتشر کرده تا به کاربران یادآوری کند که با پایان سال ۲۰۲۰ پشتیبانی فلش پلیر در مایکروسافت اج (و اج لگسی) و اینترنت اکسپلورر ۱۱ متوقف می‌شود.

با آغاز سال ۲۰۲۱، مایکروسافت دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی جدیدی برای ادوبی فلش پلیر منتشر نخواهد کرد. این برنامه در ماه ژانویه ۲۰۲۱ به‌صورت پیش‌فرض بر روی اپلیکیشن‌های یادشده غیرفعال می‌شود و همه نسخه‌های قدیمی‌تر از KB4561600 که در ماه ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده‌اند مسدود می‌شوند.

این شرکت همچنین تمامی منابع قابل دانلود مربوط به فلش پلیر را از وب‌سایت‌های خود حذف می‌کند. بنابراین اگر به چیزی نیاز دارید، باید در این فرصت باقی مانده آن را ذخیره کنید. در تابستان سال ۲۰۲۱ همه رابط‌های کاربری، سیاست‌های گروهی و APIهایی که مربوط به نحوه رفتار ادوبی فلش پلیر باشند، از این دو مرورگر حذف می‌شوند. این اقدام از طریق آپدیتی در ویندوز ۱۰ صورت خواهد گرفت.

در ویندوز ۸.۱، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ویندوز امبدد ۸ استاندارد هم آپدیتی اختصاصی یا ماهانه برای اینترنت اکسپلورر ۱۱ منتشر می‌شود. بدین ترتیب فعالیت فلش پلیر عملا به پایان می‌رسد و محتواهایی که هنوز از سیستم استفاده می‌کنند، باید در مدت باقی مانده به سراغ استفاده از فناوری‌های جدیدتر بروند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohsen

۱۳۹۹/۶/۱۶
پس یه فایل فلش داشتیم چطور باز کنیم؟؟؟