خانهاخبار
هر آنچه باید درباره تلفن هوشمند و اسمارت واچ بدانید

هر آنچه باید درباره تلفن هوشمند و اسمارت واچ بدانید

اولین باری که گوشی های هوشمند وارد بازار شد هیچ کس فکر نمی کرد انسان را اینگونه تحت تاثیر قرار دهد به طوری که اکنون بسیاری از فعالیت های اجتماعی، خرید، آموزش و کسب و کار خود را با همین دستگاه هوشمند مستطیل شکل با صفحه شیشه ای انجام می دهد.
۱۳۹۹/۶/۱۶

. یکی دیگر از محصولاتی که امروز بسیاری از شرکت های تولید کننده مانند اپل به آن علاقه مند شده اندو جز یکی از پر فروشترین کالاهای فروشگاه اینترنتی بروزکالا نیز می باشد اسمارت واچ یا ساعت های هوشمند است که برای انسان شیک پوش و پرمشغله ی امروز بسیارجذاب است.چون هم زیاتر به نظر می آید و هم خیلی راحت می تواند کارهایش را با آن انجام داد می پرسید چگونه ؟ در ادامه خواهیم گفت

موبایل و اسمارت واچ چیست؟

 شاید برایتان خنده دار باشد و بگویید معلومه موبایل چیه . اما در تعریف بین المللی تلفن همراه، گوشی همراه یا عامیانه تر موبایل  وسیله ای  جهت رد و بدل کردن  صدا به وسیله ی  امواج رادیویی در یک جغرافیای وسیع است هر چند اکنون علاوه بر صدا، تصویر نیز فرستاده می شود و بسیاری از استفاده های جذاب دیگر می تواند داشته باشد  امروز موبایل ها در اندازه و امکانات مختلف از برندهای متفاوتی موجود است . شرکت های نوکیا، هواوی، سامسونگ الکترونیکس، سونی، اپل ، شیائومی، ال چی الکترونیکس از جمله شرکت های مطرح در ارائه موبایل به سراسر جهان هستند . قیمت موبایل با توجه به امکانات و جدید بودن کار متفاوت است مثلا برخی از برندهای گوشی مانند pro iphone 11 به قیمت های نزدیک به سی و سه میلیون می رسد .

حالا برویم سراغ اسمارت واچ شاید شما بگویید معلوم است دیگرهمان ساعت هوشمند است ولی همه ی شما با کاربرد متفاوت ساعت آشنا نیستید؛ بگذارید توضیح دهم هر گاه واژه ی هوشمند به ساعت بچسپد بسیار کارهای دیگر غیر از نشان دادن زمان را می تواند انجام  دهد مانند ماشین حساب، تقویم ، ترجمه،بازی و کلی برنامه های دیگر.  برایتان هیجان انگیز نیست ؟ 

چرا باید برای خرید اسمارت واچ برنامه ریزی کنیم

image

 

اگر شما فکر می کنید که ساعت هوشمند یک کالای لوکس است که ثرتمندان در تکمیل پوشش و استایل خود استفاده می کنند باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. اسمارت واچ مانند یک دستبند طلا نیست که صرفا استفاده زینتی داشته باشد به موارد زیر توجه کنید.

  • به من بگویید آیا دوست دارید در روزهای گرم تابستان وقتی به استخر می روید همانطور که از ورزش شنا لذت می برید میزان کالری سوزی خود را نیز ببینید ؟ کافی است ساعت هوشمند خود را بر روی برنامه شنا بگذارید تا از میزان کالری سوزی خود اطلاع پیدا کنید.از جمله برنامه های اسمارت واچ برای حفظ سلامتی علاقه مندان خود این است که قابلیت اندازه گیری ضربان قلب، فشارخون و اکسیژن را دارد. ما در این خصوص اپل واچ سری سه را پیشنهاد می کنیم که دقیق تر است
  • تصور کنید باید به یک تماس مهم کاری را پاسخ دهید و شما نیز در حال رانندگی هستید در این موقعیت به رحتی با ساعت هوشمند خود می توانید تماس را پاسخ دهید . وجود تراشه ی NFCدر بسیاری از ساعت های هوشمند این امکان را به وجود می آورد از سیستم پرداخت موبایلی آن بهره ببرید بدون آنکه به موبایل نزدیک کنید . اپل واچ سری و گیر اس 3 فرانتیر سامسونگ با استفاده از شبکه LTE داخلی از سیم کارت هایی مخصوص جهت برقرای تماس بهره می برند.
  • تقریبا تمام ساعت های هوشمتند دارای LCDیاAMOLEDرنگی هستند و این امکان را برای شما به وجود می آورد که تصاویر، اپلیکیشن ها را به صورت شفاف و واضح ببینید
  • شما می توانید رنگ وجنس بند،رنگ صفحه نمایش را به دلخواه انتخاب کنید زیرا قابلیت سفارش سازی دارد.
  • اسمارت واچ مانند یک دوست خوب شما را از تماس های ورودی ،ایمیل و پیام های دریافتی با خبر می سازد .

اکنون که با این دو دلبند قرن حاضر آشنا شدیم دلتان نمی خواهد از گذشته ی آنها بدانید ؟

image

 

تاریخچه ی ظهور موبایل و اسمارت واچ

در 41 سال پیش اولین نسل از گوشی های همراه به بازارآمد این گوشی ها یک بی سیم 25 سانی بود که  یک کیلوگرم وزن داشت و به مدت 20 دقیقه شارژ و پس از پایان شارژباید به منبع شارژ وصل می شد آقای مارتی لوتر مخترع این دستگاه بود در سال 1983 شرکت موتورلا این ایده را  از مارتی لوتر خرید . این شرکت که خود را یکه تاز بازار گوشی های هوشمند می دید در سال 1994 یک رقیب نوپا ولی خلاق به نام نوکیا پیدا کرد نوکیا محصول NOKia   1011  را به بازار عرضه کرد که دلیل وزن و اندازه کم بیش تر از موتورلا مورد استقبال قرار گرفت و در مدت کوتاهی به محبوبیت رسید در سال 1399 موتورلا  و نوکیا تنها با هم رقابت نمی کردند  بلکه شرکت های نوپا دیگر نیز وارد عرصه شدند اما تحول اساسی در سال 2007 اتفاق افتاد زمانی که شرکت اپل موبایل آیفون ما را به جهان گوشی های همراه معرفی کرد.

 pulsarاولین ساعت هوشمند بود که در سال 1978 سیکو آن را خرید این ساعت ساده بود و می توانست 24 رقم اطلاعات را در خود ذخیره کند. در سال 2004 مایکروسافت با طراحی ساعتی هوشمند به نام SPOT در این صنعت تحول ایجاد کرد این ساعت قابلیت دیدن اخبار،هواشناسی و به روز کردن برنامه ها را داشت .

نکاتی برای خریدموبایل و اسمارت واچ

در اولین قدم مشخص کنید کدام کارایی موبایل برایتان مهم تر است مثلا اگر بیشتر اوقات در سفر هستید یا به عکاسی علاقه دارید ما گوشی همراه پیکسل  3aرا پیشنهاد می دهیم یا کسب و کار مجازی دارید و به دنبال موبایلی با قدرت بسیار زیاد و حافظه ی قابل تغییر هستید پیکسل3a می تواند شما را راضی نگه دارد.  برای کسی که می خواهد با گوشی همراه خود تماس صوتی و تصویری برقرار کند و در شبکه های اجتماعی فعال باشد گلکسی نوت آ یک  انتخاب درست نمی باشد مثل این است که فرد مقداری از پول خود را برای امکاناتی از گوشی پرداخت کرده است که هیچ گاه از آن استفاده نمی کند.

در هنگام خرید اسمارت واچ و گوشی همراه با توجه به بودجه خود و کمی تحقیق در وب سایت های معتبربهترین برند را انتخاب کنید. سعی کنید موبایل و اسمارت واچ خود را از نمایندگی بخرید تا محصول با گارانتیو قیمت مناسب داشته باشد. اگر برندی معروف نیست دلیل بر عدم کیفیت محصولات آن نمی باشد مثلا گوشی های برندشیائومی می تواند انتخاب مناسبی باشد و توجه داشته باشید قیمت گران برندهای مطرح همیشه تضمین کننده ی کیفیت صد درصدی  آنها نیست مثلا مشکلاتی که نمایشگر هواوی 20 پرو دارد . برای خرید ساعت هوشمند ساعتی را انتخاب کنید که به سنسورهای ضربان قلب و GPSمجهز است. بررسی کنید که بند ساعت سالم باشد و به راحتی باز و بسته شود طول عمرباتری و شارژدهی باتری از دیگر نکات قابل توجه است.

اگر ساعت های هوشمند با امکانات عالی می خواهید اپل واچ سری 3 می تواند انتخاب خوبی باشد با 329 دلار یک مدل آلومینیومی پایه با بند سیلیکونی فاقد تراشه ی GPS می توانید بخرید مدل سرامیکی آن به قیمت 1349 دلار نیز می رسد  . توجه داشته باشید در خریدن گوشی همراه و اسمارت واچ از افراد متخصص کمک بگیرد. در این راه میتوانید از تیم پشتیبانی قوی بروز کالا  از مشاوره تا خرید استفاده کنید.

در پایان این شما هستید که وقت و هزینه ی خود را صرف خرید موبایل و اسمارت واچ می کنید پس سعی کنید با توجه به سلیقه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید و همچنین میتوانید با تیم  پشتیبانی فروشگاه بروزکالا تماس گرفته تا شما را برای خریدی بهتر راهنمایی کنند

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)