خانهاخبار
روش‌های مختلف گرفتن اسکرین شات با محصولات سامسونگ

روش‌های مختلف گرفتن اسکرین شات با محصولات سامسونگ

در این مطلب می‌‌خواهیم راه‌های مختلف اسکرین شات گرفتن با محصولات سامسونگ را مرور کنیم.
۱۳۹۹/۶/۱۵
این روزها ساده ترین روش برای ثبت برخی موارد و اطلاعات، گرفتن اسکرین شات از محتوای نمایشگر گوشی‌های هوشمند است. خوشبختانه انجام این روند روی اسمارت فون‌ها مانند خوردن یک لیوان آب است! در ادامه این مطلب، روش‌های مختلف اسکرین شات گرفتن با محصولات سامسونگ را با هم مرور می‌کنیم.

خوشبختانه برای تهیه اسکرین شات از محتوای صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ، روش‌های مختلفی وجود دارد که در صورت تمایل، می‌توانید هر یک از آن ها را اجرا کنید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از این راه‌ها، روی اکثر محصولات سامسونگ از جمله سری اس ، سری A و نوت پاسخگو است. اگر عمر گوشی هوشمند شما بیش از سه سال است، پس تنها روش اول روی آن جوابگو خواهد بود و به سراغ راه‌های بعدی نروید.

image

 

اسکرین شات گرفتن به کمک دکمه‌های ترکیبی

مانند اغلب محصولات اندرویدی، اسکرین شات گرفتن روی محصولات سامسونگ نیز به کمک فشار دادن دکمه های ترکیبی پاور + دکمه کاهش صدا انجام می‌شود که برای اجرایی شدن آن، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • محتوای مورد نظر خود را روی نمایشگر باز کنید.
  • حالا کافی است تا دکمه‌های پاور به همراه کاهش صدا را به صورت همزمان فشار دهید.
  • حال می‌بینید که صفحه شما فلش زده و اسکرین شاتی از محتوای آن گرفته می‌شود.

image

 

  • اسکرین شات گرفته شده از طریق منویی که در پایین صفحه باز می‌شود، قابل ویرایش یا به اشتراک گذاری خواهد بود. اگر این منو را از دست دادید، می‌‌توانید از پنل نوتیفیکیشن یا با مراجعه به گالری تصاویر، به آن دسترسی داشته باشید.

image

 

اسکرین شات گرفتن به کمک کشیدن دست روی نمایشگر

  • ابتدا در تنظیمات گوشی خود وارد مسیر زیر شوید:
    • Settings> Advanced features> Motions and gestures
    • حال مطمئن شوید که Palm swipe to capture در وضعیت فعال قرار دارد.
  • حالا کافی است تا محتوای مورد نظر خود را بارگذاری کنید.
  • در نهایت مانند تصویر بالا، دستان خود را روی سمت چپ یا راست نمایشگر گذاشته به سمت جهت مخالف حرکت دهید.
  • حال می‌بینید که صفحه شما فلش زده و اسکرین شاتی از محتوای آن گرفته می‌شود.
  • اسکرین شات گرفته شده از طریق منویی که در پایین صفحه باز می‌شود، قابل ویرایش یا به اشتراک گذاری خواهد بود. اگر این منو را از دست دادید، می‌‌توانید از پنل نوتیفیکیشن یا با مراجعه به گالری تصاویر، به آن دسترسی داشته باشید.

image

 

اسکرین شات گرفتن به کمک دستیار صوتی بیکسبی

برای گرفتن اسکرین شات از محتوای صفحه نمایش می‌توانید از بیکسبی هم کمک بگیرید. مراحل به صورت زیر خواهد بود:

  • محتوای مورد نظر را روی گوشی خود بارگذاری کنید.
  • اگر دکمه کناری خود را برای فعال سازی بیکسبی فعال کرده‌اید، آن را فشار داده و نگه دارید تا دستیار صوتی سامسونگ آماده پاسخگویی شود یا در صورت فعال سازی Hey Bixby، این عبارت را بر زبان بیاورید.
  • اگر صفحه نمایشگر گوشی تغییر پیدا کرده و بیکسبی آماده پاسخگویی بود، دستور take a screenshot را اعلام کنید.

تفاوت اسکرین شات گرفتن توسط بیکسبی با روش‌های دیگر، از دست دادن منوی سریع وایرایش یا به اشتراک گذاری آن است. به این ترتیب تنها باید به گالری تصاویر خود مراجعه کرده و از این طریق، به اسکرین شات گرفته شده دسترسی داشته باشید.

image

 

کپچر کردن قسمت بیشتری از محتوا به کمک Scroll capture

در دو روش اول، زمانی که اسکرین شات را می‌گیرید، در منوی ظاهر شده در پایین صفحه آیکونی با دو فِلِش به سمت پایین دیده می‌شود که نامش Screen capture است. به کمک آن می‌توانید محتوای صفحه نمایش را به سمت پایین هدایت کنید و به این ترتیب، اسکرین شات طولانی‌تری را بگیرید. در این حالت چند اسکرین شاتی که گرفته می‌شود، ب هصورت خودکار به یکدیگر چسبیده و یک تصویر با ارتفاع زیاد به صورت خروجی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این روش برای گرفتن اسکرین شات از محتوای صفحات اینترنتی فوق‌العاده کاربردی است.

بد نیست بدانید که به محض رسیدن به انتهای صفحه مورد نظر، دیگر امکان ضربه زدن روی این گزینه برای رفتن به سمت پایین‌تر وجود نخواهد داشت. به محض پایان یافتن مراحل انجام این کار، می‌توانید به سرعت آن را با دوستان یا آشنایان خود به اشتراک بگذارید یا در صورت نیاز، تصویر نهایی را ویرایش کنید.

اگر می‌خواهید تا از محتوای یک صفحه به صورت کامل اسکرین شات بگیرید، برای صرفه جویی در تعداد دفعات ضربه به نمایشگر، می‌توانید انگشت خود را روی دکمکه مربوطه نگه داشته و به این ترتیب، آن را به صورت کامل به سمت انتهای صفحه هدایت کنید.

برای دسترسی به تصویر خروجی، می‌توانید به اپلیکیشن گالری خود وارد شده و در صفحه اصلی camera roll آن را پیدا کنید یا به قسمت مربوط به آلبوم‌ها رفته و از پوشه Screenshot، تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)