خانهاخبار
اولین موبایل مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر با نام ZTE Axon 20 5G معرفی شد

اولین موبایل مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر با نام ZTE Axon 20 5G معرفی شد

شرکت ZTE امروز از تلفن هوشمندی رونمایی کرد که برای اولین بار فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را وارد بازار مصرفی می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۱۱

شرکت ZTE از چند وقت پیش کارزار تبلیغاتی موبایل جدید خود یعنی Axon 20 5G را آغاز و اعلام کرد که در تاریخ ۱۱ شهریور رسما از اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر پرده‌برداری می‌کند. اگرچه در این مدت تصاویری از ظاهر این گوشی به سطح اینترنت راه یافته بود، اما حالا سرانجام می‌توانیم به‌طور کامل با این تلفن هوشمند منحصر به فرد آشنا شویم.

image

تولیدکنندگان تلفن‌های همراه همواره سعی داشته‌اند که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند. این شرکت‌ها ابتدا کم‌کم حاشیه اطراف نمایشگر را کم کردند و با فناوری‌هایی مثل صفحات نمایش خمیده می‌خواستند نسبت صفحه به بدنه را به حداکثر برسانند. گام بعدی که همه بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشیدند حذف ظاهری دوربین سلفی بود اما در چند سال اخیر از روش‌های جایگزینی مثل حفره و ناچ استفاده شد.

اکنون ZTE Axon 20 5G رسما به اولین تلفن هوشمندی تبدیل می‌شود که دوربین سلفی را به زیر نمایشگر منتقل کرده است. ZTE می‌گوید این راهکار از طریق پنج فناوری ممکن شده: نوعی پنل نمایش ویژه، تراشه کنترل دوگانه، مدار درایور یکتا، ماتریس خاص پیکسلی و الگوریتمی اختصاصی برای تصویربرداری. پنل جدید Axon 20 5G اجازه می‌دهد نور بهتر از صفحه بگذرد. تراشه و مدار هم مشکل همگام‌سازی رنگ در صفحات مرسوم را برطرف می‌کنند.

image

ماتریس خاص پیکسلی باعث بهبود وضعیت نمایش پیکسل‌ها و در نهایت پیوستگی صفحه نمایش می‌شود. در نهایت الگوریتم‌های ZTE شفافیت تصاویر را افزایش داده و کیفیت مناسبی را به وجود می‌آورند. مدیر محصول این شرکت پیش‌تر ثابت کرده بود که اکسون 20 5G از نظر کیفیت عکاسی مشکلی ندارد.

image

این گوشی نمایشگری ۶.۹۲ اینچی از نوع OLD با رزولوشن +FHD، نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ و پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 دارد. زیر این پنل حسگر اثر انگشت قرار گرفته. قلب تپنده این دستگاه چیپست اسنپدراگون 765G است که قدرت فراوانی را در اختیار کاربر می‌گذارد. اکسون 20 5G با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی از یک باتری ۴۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

در قاب عقب اکسون 20 5G دوربین چهارگانه‌ای قرار گرفته که شامل یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. این موبایل در بخش سلفی هم از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اکسون 20 5G با اندروید ۱۰ به بازار می‌آید و از پوسته کاربری MiFavor 10.5 برخوردار است.

image

ZTE Axon 20 5G از تاریخ ۲۰ شهریور در رنگ‌های سفید، مشکی، بنفش و نارنجی به بازار چین می‌رود. قیمت مدل ۶ + ۱۲۸ گیگی ۳۲۲ دلار، مدل ۸ + ۱۲۸ گیگی ۳۶۶ دلار و مدل ۸ + ۲۵۶ گیگی ۴۱۰ دلار خواهد بود. فعلا اطلاعاتی درباره عرضه جهانی این دستگاه ارائه نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)