خانهاخبار
قوانین جدید صادراتی چین می‌تواند خرید تیک‌تاک را به‌مشکل بیندازد

قوانین جدید صادراتی چین می‌تواند خرید تیک‌تاک را به‌مشکل بیندازد

دولت چین قوانین جدیدی را برای صادرات خدمات نرم‌افزاری در نظر گرفته که می‌تواند مذاکرات خرید تیک‌تاک توسط شرکت‌های آمریکایی را دچار مشکل کند.
۱۳۹۹/۶/۱۱

خبرگزاری چینی شینهوا در گزارشی اعلام کرده که بایت‌دنس برای فروش شاخه آمریکای تیک‌تاک باید رویه‌های دریافت مجوز از دولت چین را پشت سر بگذارد. وزارت بازرگانی و وزارت علوم و فناوری این کشور به‌صورت مشترک در بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اند که اقلام بیشتری در فهرست محدودیت‌های صادراتی قرار می‌گیرند.

استاد دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد پکن، کویی فن، می‌گوید تغییرات خاصی که بر تیک‌تاک اعمال خواهد شد شامل کنترل صادرات سرویس‌هایی است که مبتنی بر تحلیل داده و هوش مصنوعی از اطلاعات خصوصی کاربران استفاده می‌کنند. او درباره تغییر قوانین و بحث‌های مرتبط با تیک‌تاک می‌گوید:

کسب و کارهای بین‌المللی برای ادامه بدون اشکال فعالیت‌های خود صرف‌نظر از این که چه مالک جدیدی دارند یا چه کسی اداره‌شان می‌کند، احتمالا نیاز به انتقال کدهای نرم‌افزاری یا حق مصرف از داخل به خارج چین داشته باشند. همچنین فراهم‌سازی خدمات فنی از داخل به خارج چین نیز احتمالا موردنیاز باشد.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که بایت‌دنس به‌طور دقیق تغییرات قانونی را مطالعه کرده و با دقت ببیند که آیا لازم است مذاکرات فعلی را به حالت تعلیق درآورده، خود را به قوانین جدید وفق داده و بعد اقدامات مقتضی را انجام دهد یا نه.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی منتشر شده بود که از اعلام قریب‌الوقوع خبر توافق نهایی میان بایت‌دنس و مایکروسافت یا والمارت به‌منظور خرید سرویس تیک‌تاک خبر می‌داد. اما حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این قوانین جدید چه تاثیری بر روند معامله میان طرفین خواهد گذاشت و کار به کجا می‌انجامد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)