خانهاخبار
شرایط رجیستر موبایل مسافران تغییر یافت

شرایط رجیستر موبایل مسافران تغییر یافت

یکی از راه کار های کشور برای کمتر کردن حجم عرضه قاچاق تلفن همراه طرح موسوم به رجیستری موبایل است که اخیرا دچار تغییراتی شده و شرایط جدیدی را خواستار است.
۱۳۹۹/۶/۱۱

یکی از راه کار های کشور برای کمتر کردن حجم عرضه قاچاق تلفن همراه طرح موسوم به رجیستری موبایل است که اخیرا دچار تغییراتی شده و شرایط جدیدی را خواستار است.

طبق شرایط جدید اعلام شده از این پس ریجستر مسافری موبایل وابسته به درج شماره سیم کارتی است که حد اقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی آن گذشته باشد.

image

 

روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران  در گفت‌وگو با ایلنا از تغییر شرایط اظهار مسافری تلفن همراه خبر داد و گفت: طبق بخشنامه جدید، اظهار مسافری تلفن همراه (ریجستر)منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال سازی آن و انتقال مالکیت گذشته باشد.

image

 

وی درباره علت تغییر شرایط ریجستری اظهار داشت: برخی از افراد با در اختیار گرفتن اطلاعات سفر مسافران و درج مشخصات گذرنامه و تصویر گذرنامه آنها اقدام به واردات گوشی تحت عنوان واردات مسافری تلفن همراه می‌کردند که برخی از این مسافران از این موضوع مطلع نبودند و مورد سوء استفاده افراد قرار می گرفتند.

لطیفی ادامه داد: اگر افراد برای ریجستری با شرایط جدید دچار مشکل شدند برای رفع مشکلات خود می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

میلاد

۱۳۹۹/۷/۲۳
فقط قیافه مسئول نگاه کنید

عرفان

۱۳۹۹/۷/۶
دوست عزیز اینا همش حرف های قلمبه هست برای ما مردم فهمیده....
لپ مطلب این هست که الان کل سود طرح ریجستری گیر مخابرات داره میاد با توجه به خرید سیم کارت جدید که این باید قطع بشه برای همین این چنین به سر ما ملت میارن
در کل ما بازیچه جیب بالا بالاها هستیم

محمدرضا

۱۳۹۹/۶/۳۰
شما خوندی مطلب رو ؟ خوب شما از هر خطی خواستی استفاده کن ! نوشته بیست روز گذشته باشه !! نه اینکه حتما یکی جدید بخری بعد 20 روز صبر کنی - الان من با خط اصلیم که واسته 12 سال پیشه میتونم رجیستر کنم و الان برم یک سیم جدید بگیرم باید 20 روز صبر کنم ! اگه کسی هم وارد ایران شه خط نداشته باشه گوشی ها تا یک ماه بدون رجیستر کار میکنند

توبا

۱۳۹۹/۶/۱۲
این جمله "طبق شرایط جدید اعلام شده از این پس باید ریجستر مسافری موبایل وابسطه به درج شماره سیم کارتی است که حد اقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی آن گذشته باشد." رو میشه به فارسی معنی کنید ما هم متوجه بشیم؟
اصلا کاری به فروشنده گوشی و خریدار پاسپورت مسافر ندارم. سئوالم اینه که ایا اگر مسافری بخواهد با پاسپورت خودش یک عدد گوشی موبایل وارد ایران بکنه یا یک گوشی در داخل ایران بخره و از طرح رجیستری اون استفاده بکنه باید یک سیم کارت جدید ( دائم یا اعتباری؟؟؟؟؟ و البته تاکید نکردند همراه اول یا ایرانسل یا رایتل باشه) بخره ، به نام خودش بزنه ؟؟؟
حالا فکر کن اون مسافر یک تاجر،پزشک ، مهندس، وکیل و ...هستش که شماره سیم کارت قبلی اش ( اصلی اش ) مانند دفتر کارش می مونه و براش خیلی ارزش داره، باید چکار کنه؟

مهمان

۱۳۹۹/۶/۱۱
کلی تلاش کردم تا معنی این جمله رو متوجه بشم.
"طبق شرایط جدید اعلام شده از این پس باید ریجستر مسافری موبایل وابسطه به درج شماره سیم کارتی است که حد اقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی آن گذشته باشد."
جدا از اشتباهات املایی، متن شبیه ترجمه گوگل از یه زبان دیگه به فارسی هست و همراه با اشتباهات دستور زبان و آیین نگارش.

ضمن تشکر از نگارنده برای اطلاع رسانی، یادآوری میکنم که به ایراد بنده به دیده مثبت و در جهت اصلاح بنگرند.