خانهاخبار
اولین کامپیوتر ARM اپل مک‌بوک ایری با وزن بسیار سبک خواهد بود

اولین کامپیوتر ARM اپل مک‌بوک ایری با وزن بسیار سبک خواهد بود

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل تا انتهای سال مک‌بوکی 12 اینچی با پردازنده ARM معرفی می‌کند. این دستگاه وزنی زیر یک کیلوگرم خواهد داشت.
۱۳۹۹/۶/۱۱

در گزارش جدید نشریه چاینا تایمز آمده که اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی جدیدی با وزن کمتر از یک کیلوگرم ساخته و احتمالا آن را تا انتهای سال معرفی می‌کند. این لپ‌تاپ از تراشه اپل سیلیکون استفاده خواهد کرد که برای اولین بار به جای معماری اینتل از معماری آرم بهره می‌برد.

اولین مک مبتنی بر آرم اپل از پردازنده‌ای شبیه A14X استفاده می‌کند و اسم رمز آن Tonga است. عمر باتری این مک‌بوک چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت خواهد بود. منابع زنجیره تامین اپل می‌گویند این لپ‌تاپ ۱۲ اینچی احتمالا با صفحه نمایش رتینا تا انتهای سال معرفی می‌شود.

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که قصد دارد تا دو سال آینده تمام کامپیوترهای مک خود را به تراشه‌های اختصاصی خود مجهز کند. نشریه بلومبرگ مدعی است اولین پردازنده اختصاصی اپل ۱۲ هسته خواهد داشت که شامل ۸ هسته پرقدرت و ۴ هسته بهینه است. این شرکت در آینده نزدیک می‌خواهد به سراغ تراشه‌هایی با بیش از ۱۲ هسته برود. کوپرتینویی‌ها از همین حالا کار توسعه پردازنده‌ای برای مک را شروع کرده‌اند که مبتنی بر تراشه A15 ساخته می‌شود.

image

این دومین باری است که خبر احیای مک‌بوک ۱۲ اینچی با تراشه اپل سیلیکون شنیده می‌شود. قبلا افشاگری به نام Fudge در توئیتر گفته بود که اپل در پی معرفی این دستگاه با تراشه مبتنی بر ARM است. Fudge می‌گفت مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل احتمالا ظاهری شبیه نسل قبلی خواهد داشت اما دستخوش چند تغییر ریز می‌شود.

اما در سوی دیگر، تحلیل‌گر معروف مینگ-چی کو گفته بود که نخستین مک مجهز به اپل سیلیکون یک مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی با ظاهری شبیه مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی فعلی خواهد بود. کو در ماه مارس امسال اعلام کرد که این دستگاه در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود.

کو انتظار داشت که مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ وارد فاز تولید انبوه شود، اما همچنین پیش‌بینی کرده بود که یک مک‌بوک ایر مبتنی بر آرم هم در همان سه‌ماهه یا سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی می‌شود. پس عجیب نیست اگر این مک‌بوک ۱۲ اینچی نسخه بازطراحی‌شده مک‌بوک ایر باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)