تست همراه اول

سرویس خبر
10 شهریور 1399 ساعت 15:54
4 نظر

 

سه خودروی روسی در راه بازار ایران

شرکت سروش دیزل که پیش‌تر به عرضه محصولات سبک تجاری هیوندای در ایران مشغول بود حالا قصد همکاری با برند روسی UAZ را دارد و سه محصول شاسی‌بلند و وانت دو کابین و تک‌کابین را در سبد محصولات آینده خود قرار داده‌است.

شرکت سروش دیزل که پیش‌تر به عرضه محصولات سبک تجاری هیوندای در ایران مشغول بود حالا قصد همکاری با برند روسی UAZ را دارد و سه محصول شاسی‌بلند و وانت دو کابین و تک‌کابین را در سبد محصولات آینده خود قرار داده‌است.

شرکت ایرانی مذکور قطعه زمینی 25 هزارمتر مربعی را برای توسعه خط تولید برند روسی در نظر گرفته‌است‌‌‌‌. اولین محصولات مشترک دو شرکت دو مدل پیکاپ خواهد بود که اخیرا مراحل قانونی اخذ مجوز شماره گذاری را پشت سر گذاشته اند و از پاییز باید منتظر فروش و عرضه آنها به بازار باشیم. اما شاسی‌بلند  روسی که با نام پاتریوت شناخته می شود قرار است در فاز دوم به خط تولید افزوده شود.


 

قیمت احتمالی این سه دستگاه ۵۷۰ میلیون تومان برای پیکاپ تک‌کابین، ۶۱۰ میلیون تومان برای مدل دو کابین و در نهایت۶۵۰ میلیون تومان برای مدل شاسی‌بلند  پاتریوت خواهد بود که مطمئنا در بازه قیمتی خود حرفهای زیادی برای گفتن دارند. البته قیمتها احتمالی است و امکان دارد با تغییر شرایط قیمت ها نیز دچار تغییر شوند.

از نظر مشخصات موتوری، سه دستگاه تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر سه از پیشرانه ۲.۵ لیتری با حداکثر توان ۱۴۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۵ نیوتون متری  بهره مند هستند. برای جعبه دنده هم شرایط به همین منوال است و هر سه با گیرباکس ۵ سرعته دستی ساخت هیوندای راهی بازار می شوند. لازم به ذکر است که تمامی مدل های مذکور چه پیکآپ و چه شاسی‌بلند دو دیفرانسیل خواهند بود. 


 

از نظرمصرف سوخت شرایط برای هر سه مدل UAZ یکسان و در حدود ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای سیکل ترکیبی است و ظرفیت مخزن سوخت این محصولات ۶۸ لیتر اعلام شده است.

از نظر امکانات رفاهی هر سه دستگاه دارای مشخصات قابل توجهی هستند و میتوان به دوربین دید عقب، چراغ روشنایی در روز، آینه بغل مجهز به LED، صندلی های قابل تنظیم، نمایشگر، فضای قابل توجه بار در عقب، ترمز های دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب ،سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP ، سیستم تعلیق غیر مستقل فنر لوله ای با میل تعادل در جلو، سیستم تعلیق غیر مستقل با دو محور نیمه بیضوی طولی، میله تعادل در عقب ، سیستم ۴X۴ چهارحالته برای انتقال قدرت به محور عقب، چهار چرخ فعال سبک،حالت چهار چرخ فعال آفرود سنگین، قفل دیفرانسیل برای دریافت حداکثر گشتاور، همراه قفل دیفرانسیل عقب را برای محیط های بسیار لغزنده، شیشه های برقی، مه شکن جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع و ... اشاره کرد.


 

در آخر لازم به ذکر است تا زمان عرضه رسمی ممکن است اطلاعات فوق دچار تغیییر شوند پس برای اطلاع از مشخصات و قیمت نهایی محصولات باید صبور باشید؛ اما عرضه این محصولات با قیمت معقول می تواند برگی تازه در صعنت خودرویی کشور باشد و بر جان بازار خودروی ایران نفس تازه ای بدمد.

 




نظرات کاربران

در حال بارگذاری