خانهاخبار
هوآوی امسال هم موبایلی با سیستم عامل هارمونی نخواهد داشت

هوآوی امسال هم موبایلی با سیستم عامل هارمونی نخواهد داشت

مدیرعامل هوآوی رسما تایید کرد که این شرکت در دنباله سال تلفن هوشمندی با سیستم عامل HarmonyOS راهی بازار نخواهد کرد.
۱۳۹۹/۶/۱۰

سیستم عامل هارمونی، نرم‌افزار اختصاصی هوآوی است که از سه سال پیش در دست توسعه قرار دارد. این شرکت پارسال در مراسم HDC 2019 رسما نسخه اول آن را معرفی کرد. حالا امسال انتظار داریم که در همین مراسم با نسخه دوم آن روبرو شویم. پیش‌تر در شایعات آمده بود که ممکن است تا پایان سال موبایلی با این سیستم عامل به بازار بیاید. اما اکنون ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی، به‌طور رسمی اعلام کرده که امسال چنین دستگاهی معرفی نمی‌شود.

ریچارد یو که با نام یو چنگ‌دانگ هم شناخته می‌شود، در اجلاس Yabuli Forum Qingdao در پاسخ به سوالی در این رابطه اعلام کرد که هوآوی قصد ندارد امسال چنین دستگاهی را روانه بازار کند. اما این به‌معنای عدم احتمال عرضه موبایلی با HarmonyOS در سال آینده نخواهد بود. به‌عبارت دیگر، مدیرعامل هوآوی همان حرفی را تکرار کرد که پارسال درباره سیستم عامل هارمونی زده بود.

image

او پارسال گفته بود که به‌خاطر اکوسیستم اندروید و شرکایی که در این بستر وجود دارد، انتخاب اول هوآوی برای تلفن‌های هوشمند اندروید باقی خواهد ماند. اما آن‌ها به توسعه و عرضه دستگاه‌های دیگری با HarmonyOS ادامه می‌دهند تا در درازمدت وابستگی خود را کمتر کنند.

وینسنت ینگ، معاون ارشد هوآوی، هم پارسال سخنان مشابهی را اعلام کرده و گفته بود که اکوسیستم اصلی آن‌ها اندروید خواهد بود. ولی هارمونی به‌عنوان نقشه ثانویه به حیات خود ادامه می‌دهد تا در صورت لزوم به کار گرفته شود.

ریچارد یو در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تراشه‌های اختصاصی این شرکت گفت که آن‌ها در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای این مشکل هستند.

سیستم عامل هارمونی در حال حاضر فقط در تلویزیون‌های هوشمند هوآوی استفاده می‌شود. اما احتمالا نسخه دوم آن به کامپیوترهای شخصی، اتومبیل‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی راه خواهد یافت. نسخه دوم هارمونی باید در مراسم HDC 2020 معرفی شود که در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ سپتامبر برگزار خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)