خانهاخبار
آیا دوربین آیفون 12 بدون افزایش مگاپیسکل، رقبای خود را شکست می‌دهد؟

آیا دوربین آیفون 12 بدون افزایش مگاپیسکل، رقبای خود را شکست می‌دهد؟

به نظر می‌رسد که اپل باز هم قصد دارد تا خریداران آیفون را شگفت زده کند.
۱۳۹۹/۶/۱۰

اگر پیگیر اخبار و شایعات پیرامون آیفون 12 باشید، مطمئنا می‌دانید که اکثر مطالب منتشر شده پیرامون این محصول به قابلیت‌های نمایشگر، پردازنده یا ظرفیت باتری آن اختصاص یافته است. اما یکی از ارکان اصلی گوشی هوشمند اپل، دوربین آن است. اگر گزارش جدید منتشر شده پیرامون این موضوع صحت داشته باشد، نباید انتظار داشته باشیم که دوربین آیفون 12 با افزایش مگاپیکسل همراه شود.

اخیرا شایعه‌ای در مورد ارتقا دوربین آیفون 12 در رسانه‌های خبری مطرح شده و مدعی شده بود که لنز اصلی این محصول به سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. اما بر اساس اعلام شخصی با نام کاربری komiya_kj@ در فضای شبکه اجتماعی توییتر، این اتفاق در سال جاری روی نخواهد داد. او مدعی شده است که دوربین آیفون سال آینده (2021) که احتمالا با نام آیفون 13 شناخته خواهد شد، حداکثر تا 48 مگاپیکسل ارتقاء پیدا خواهد کرد که البته هنوز خیلی زود است تا در مورد چنین محصولی صبحت به میان آوریم.

فرد یاد شده بر این باور است که آیفون 12 با همان سنسور 12 مگاپیکسلی پیشین، اما با ابعادی بزرگتر همراه خواهد بود. به این ترتیب دوربین دستگاه در هنگام عکاسی، قادر به دریافت نور بیشتری از محیط خواهد بود و به همین دلیل، عکس‌هایی با شرایط نوری مناسبی در فضاهای کم نور شکار خواهد شد که با نویز بسیار کمتری همراه است.

image

 

طبق شایعات پیشین، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به دوربین سه گانه با سنسور LiDAR مجهز خواهد بود که از عملکردی مانند آیپد پرو 2020 برخوردار است. به این ترتیب شناسایی موقعیت و فواصل میان لنز و سوژه به بهترین شکل ممکن انجام شده و عوامل مختلف مبتنی بر واقعیت افزوده و تصاویر پرتره نیز به صورتی فوق‌العاده ثبت و ضبط خواهند شد.

همچنین پیش بینی می‌شود که مدل‌های پرو خانواده آیفون 12 با بهبود قابلیت Smart HDR همراه خواهند بود که عکاسی در شرایط نوری کم را به طرز چشمگیری بهتر خواهد کرد. از طرف دیگر برخی تحلیل گران مدعی شده‌اند که زوم اپتیکال در دو مودل یاد شده از دو به سه برابر ارتقاء پیدا خواهد کرد.

آیفون 12 و آیفون 12 مکس از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهند شد و اثری از اسکنر LiDAR در آن‌ها دیده نمی‌شود.

image

 

برخی شایعات بر این باور هستند که سیستم فوکوس خودکار در خانواده آیفون 12 تقویت خواهد شد و از طرف دیگر، مدل‌های پرو به تکنولوژی لرزشگیر جدیدی مجهز خواهند شد که به این ترتیب، لرزش‌های دوربین تا حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین هر چهار مدل یاد شده از لنز واید هفت المنتی برخوردار خواهند بود.

در نهایت با توجه به قرارگیری چیپست A14 Bionic و تکنولوژی‌های استفاده شده در آن، ویژگی‌ها و امکانات دوربین خانواده آیفون 12 تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)