خانهاخبار
ساعت هوشمند وان پلاس احتمالا بالاخره امسال معرفی می‌شود

ساعت هوشمند وان پلاس احتمالا بالاخره امسال معرفی می‌شود

بر اساس اطلاعاتی که از مرجع مجوزدهی اندونزی به دست آمده، اشاره به ساعت هوشمندی از برند وان پلاس را می‌بینیم که می‌تواند همراه با وان پلاس 8T معرفی شود.
۱۳۹۹/۶/۹

وان پلاس معمولا دوست ندارد محصولات خود را با عجله به بازار بفرستد تا صرفا رقیبی در تک‌تک بازارها باشد و بتواند سهمی را از این بازارها به دست آورد. این شرکت همیشه زمان زیادی را صرف آزمایش و ارزیابی جنبه‌های مختلف فناوری‌های گوناگون می‌کند و در نهایت محصولات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. موبایل میان‌رده و هدفون بی‌سیم این شرکت از نمونه‌های همین رویکرد بودند.

حالا احتمالا این قضیه در خصوص ساعت هوشمند وان پلاس نیز صادق خواهد بود. شاید به خاطر نداشته باشید، اما وان پلاس اولین بار حدود یک دهه پیش اعلام کرد که می‌خواهد به بازار گجت‌های پوشیدنی وارد شود، ولی در نهایت تصمیم گرفت که ساعت هوشمند دایره‌ای شکل خود را که طراحی آن در آن زمان تقریبا کامل شده بود به بازار نفرستد. این شرکت در آن دوره احساس می‌کرد که باید تمرکز خود را معطوف به بازار گوشی‌های هوشمند نگه دارد و تلفن‌هایی با کیفیت با قیمت پایین بسازد. 

اما حالا که این کمپانی جای پای خوبی را در بازار موبایل برای خود ایجاد کرده، طبیعی است که به سراغ محصولات دیگری مثل تلویزیون، هدفون بی‌سیم و نهایتا ساعت هوشمند برود. یک مرجع مجوزدهی اندونزیایی به‌تازگی از ثبت دستگاهی خبر داده که احتمالا همان ساعت هوشمند وان پلاس است.

image

در این اسناد نام OnePlus Watch قابل مشاهده است، ولی متاسفانه اطلاعات دیگری ارائه نشده، بنابراین نمی‌دانیم که این گوشی همچنان از همان طراحی دایره‌ای شکل استفاده خواهد کرد یا مثل اپل واچ به سراغ طراحی مربعی می‌رود.

image

افزون بر این، هیچ ایده‌ای نداریم که قیمت این دستگاه چقدر خواهد بود. اما اگر بخواهیم تاریخ رونمایی آن را حدس بزنیم، در حالت خوش‌بینانه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن را در پاییز امسال همراه با سری وان پلاس 8T ببینیم.

image

دور از ذهن نیست که وان پلاس واچ را با اوپو واچ مقایسه کنیم چون کمپانی والد هر دو شرکت BBK Electronics است و تاکنون شباهت‌های زیادی را بین محصولات این دو برند دیده بودیم. ساعت اوپو خود شباهت‌های زیادی به اپل واچ دارد و با ظاهری شبیه ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها در بازار عرضه شده است.

پیش‌تر یکی از کارمندان شرکت وان پلاس در مصاحبه‌ای با وب‌سایت تِک‌رادار گفته بود که آن‌ها از سال گذشته سخت در حال ارزیابی شرایط برای عرضه ساعت هوشمند بوده‌اند. پارسال در حوالی زمانی پس از معرفی وان پلاس 7T شایعه‌ای درباره این گجت منتشر شده بود، اما اطلاعات زیادی را به همراه نداشت و فقط حدس زده می‌شد که دستگاه مذکور Wear OS داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)