تست همراه اول

سرویس خبر
9 شهریور 1399 ساعت 16:09
2 نظر

 

برترین خودروهای 6 سیلندر حال حاضر جهان ( قسمت اول )

اگر دوست دارید با بهترین 6 سیلندرهای حال حاضر جهان آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

خودروها  در زمان کنونی انواع  مختلفی پیدا کرده اند که به  واسطه  ویژگی هاشون  در دستنه های متفاوتی قرار می گیرند. به طور مثال خودرو های کوپه  در دسته خودروهای  لوکس قرار  می گیرند. به طور کلی  یکی از فاکتورهایی که در تعیین دسته و گروه یک خودرو بسیار مهم است  بحث موتور خودرو  و قوای محرکه آن است که جزو مهم ترین قسمت های خودرو محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم به بهترین خودروهای 6 سیلندر حال حاضر جهان اشاره کنیم. همانطور که می دانید خودروهای 6 سیلندر خودروهای خوش قیمت و توانمندی هستند که قشر متوسط  و رو به بالای جامعه را هدف قرار می دهند پس اگر دوست دارید  با بهترین 6 سیلندر های حال حاظر بازار جهانی آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.


 

Maserati Ghibli



 

شاید زمانی که نام برند مازراتی  برده می شود اکثر افراد  و به ویژه ما ایرانی ها به یاد زندگی های لوکس واعیانی آن چنانی بیفتیم. در واقع  مازراتی نشان شخصیت و تجمل محسوب می شود و در فرهنگ خودرویی  ایتالیا نیز از این برند به عنوان یک برند لوکس و البته گران قیمت یاد می شود. مازارتی یکی از برندهای به  نام و  پرآوازه ایتالیایی است که ید طولایی در تولید خودرو های لوکس دارد. یکی از خودرو های بسیار خوش ساخت و البته  توانمند این شرکت همین خودرو Ghibli  است. البته می توان به این موضوع  نیز اشاره  نمود که  این خودرو در حال حاظر ارزان ترین  خودرو ساخته شده  توسط  مازراتی است و قیمت 80 هزار دلاری آن به خوبی به این موضوع اشاره  دارد. از لحاظ  ظاهری Ghibli یک خودرو بسیار لوکس در ظاهر است . طراحی خودرو از جلو بسیار خوب است اما اگر از کنار به  آن نگاه کنید فکر می کنید که جلوی خودرو به جایی برخورد کرده و به سمت شاسی اصلی خودرو برگشته. دلیل این طراحی عجیب نا مشخص است اما به نظر نمی آید این نحوه طراحی  بدنه برای یک لوکس ایتالیایی 4 درب مناسب باشد. شاید اگر این خودرو یک خودرو کوپه بود این نحوه طراحی  بیشتر بر حس بیننده خودرو  تاثیر می گذاشت. در قسمت پشت خودرو نیز اوضاع  چنگی به  دل نمی زند و به غیر از امضای مازراتی  بر روی  قسمت کرومی  صندوق عقب هیچ چیز دیگری در این قسمت از خودرو شما را به یاد  مازراتی نمی اندازد. طراحی پشتی خودرو به شدت  به طراحی  خودرهای  برند کره ای  جنسیس شبیه شده است که می تواند نمره منفی بزرگی باشد. در قسمت اندازه به عنوان  یک خودرو 4 درب اصلا با خودرو بزرگی رو به رو نمی شویم . در واقع این خودرو در مرز دنیای سدان ها و کوپه ها گیر افتاده است  و تکلیفش نیز مشخص نشده. در زمینه رنگ خودرو مازراتی مانند همیشه دست و دلبازانه عمل کرده است و 14 رنگ متفاوت برای این خودرو در نظر گرفته است. امام  نوبتی هم که باشد نوبت موتور و قوای محرکه این خودرو است. درباره این قسمت باید بگوییم که ایتالیایی ها همه را به شدت در این قسمت بد عادت کرده اند و تقریبا عادت نداریم که بشنویم قدرت یک خودرو ساخت ایتالیا کم  باشد. ارزان ترین خودرو ساخت مازراتی در قسمت توان بسیار خوب عمل می کند و می تواند خود  را  در سطح حرفه ای ها قرار دهد. مازراتی برای این خودرو دو نوع  موتور در نظر گرفته است. هر دو موتور موتورهای 6 سیلندر دو توربو شارژه هستند با این تفاوت که موتور به  کار رفته در مدل S این خودرو توان بیشتری را از موتور خود استخراج می کند.


 

مدل معمولی Ghibli از یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری استفاده می کند که می تواند 345 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. حداکثر سرعت نمونه های معمولی به 267 کیلومتر بر ساعت می رسد. شتاب گیری این مدل نیز در زمان معقول 5.5 ثانیه انجام  می شود. اما مدل S به  واسطه استفاده از سیستم های کمکی پیشرفته تر برای موتور از عملکرد بهتری نسبت به موتور مدل های معمولی عمل می کند. مشخصات اصلی این موتور با موتور نمونه معمولی کاملا یکسان است  با این حال این موتور می تواند 424 اسب بخار توان تولید نماید که بسیار بیشتر از توان تولید مدل های معمولی است. شتاب گیری این خودرو در زمان بسیار خوب 4.7  ثانیه انجام می گیرد. نهایت سرعت این خودرو نیز 286 کیلومتر برساعت می رسد که  نشان کاملی از برتری این مدل بر نمونه  معمولی Ghibli است. البته مازراتی طبق روال همه خودروهای  لوکس ساخت خود در این خودرو نیز از یک گیربکس دو کلاچه 8 سرعته خودکار استفاده کرده است. هردو سیستم حرکتی AWD و RWD نیز در این خودرو موجود هستند که البته در قیمت تفاوت هایی را ایجاد می کند. در مورد  کیفیت رانندگی باید گفت این خودرو همانند هم  وطنان دیگرش سرکشی و درندگی ایتالیایی را ندارد  و بسیار آرام و متین است. در سرعت های بالا صدای موتور به هیچ وجه  رعب آور  نیست و در کل رانندگی با این خودرو به جای اینکه هیجان آور باشد و آدرنالین خونتان را افزایش دهد بیشتر باعث  آرامش اعصاب و روانتان خواهد بود. در مورد ویژگی های داخلی کابین خودرو هم باید بگوییم با این  که این خودرو ارزان ترین خودرو ساخته شده توسط  مازراتی است اما با این حال هم چنان یک خودرو لوکس تلقی شده و به همین خاطر است که فضای داخلی کابین پر شده است از چرم و چوب های با کیفیت. در پایان باید به قیمت این خودرو اشاره کرد. قیمت این خودرو لوکس و البته 6 سیلندر در بازار جهانی بین 70 تا 85 هزار دلار است.



 

Jaguar F-Type



 

ظاهرا  جگوار در سیاست های کلی اش تغییرات عمده ای ایجاد کرده. یکی از این  تغییرات که از قضا این بار بسیار خوب و پر سود  بوده است  تغییر در طراحی  خودرو های پر طرفدار بوده است. F-TYPE یکی از قدیمی ترین و البته اصیل ترین خودرو های انگلیسی بوده و هست اما  متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل های متنوع آن چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفته است. اما این بار جگوار با تغییرات بسیار عمده در این خودرو سعی کرده تا یک خودرو در حد و اندازه نام خودش  بسازد  که دیگر با تمسخر دیگران روبه رو نشود. F-TYPE جدید  کاملا تغییر کرده و البته که عمده تغییرات این خودرو به بخش طراحی این خودرو بر می گردد. مانند همیشه در سری F-TYPE خودروهای  سدان به چشم نمی آیند. مدلی که در لیستمان مد نظر داریم مدل کوپه این خودرو زیبا است. بگذارید از ظاهر جذاب و دگرگون شده اش شروع  کنیم. در این قسمت دیگر هیچ شباهتی به نسل های قدیمی وجود ندارد و انصافا هم که طراهی  جدید بسیار دلنشین است. البته اگر بخواهیم راستش را بگوییم طراحی این خودرو به  ویژه از کناره ها  به شدت ما را  به  یاد خودر سوپر فست فراری می اندازد. وجود یک کاپوت کشیده در جلو  و چراغ های خشن اما کوچک و کشیده و البته قسمت عقبی  که بیش ازحد به سمت شاسی عقب  تو رفته است در مجموع طرح دلپسندی را برای این خودر به وجود آورده است. البته  در قسمت پشتی شما بیشتر به یاد هایپر کارها خواهید افتاد  چرا که طراحی این قسمت بیش از حد پیچیدگی دارد. البته استفاده از تک اگزوز برای این خودرو آن هم در وسط سپر پشتی تا حد زیادی می تواند این تفکر را از بین ببرد. در مورد رنگ خودر نیز باید بگوییم جگوار تفکر خود را بر این گذاشته که این خودرو یک بوم نقاشی است  برای همین، برای این خودرو 36 رنگ مختلف را در نظر گرفته است که این حرکت در نظر بسیاری رویایی و البته تا حدی شجاعانه است. در مجموع در قسمت طراحی خارجی می توان به جگوار بعد از سال ها آفرین گفت چرا که توانسته علاوه بر ساخت یک خودرو جمع و جور، ظاهر معرکه ای هم به آن ببخشد. اما نوبتی هم که باشد نوبت موتور این خودرو است. البته موتور مدل پایه این خودرو یک نمونه 2 لیتری 4 سیلندر است اما  مدل گران تر از یک موتور 3 لینری سوپرشارژ استفاده می کند. این موتور می تواند 375 اسب بخار توان مفید تحویل چرخ های این خودرو بدهد. البته سیستم تمام چرخ  متحرک صرفا مخصوص مدل 6 سیلندر است. این خودرو به لطف پیشرانه خوش ساخت و توانمند انگلیسی اش می تواند به  راحتی 0 تا 100 را در زیر 5 ثانیه طی کند. نهایت سرعت  این خودرو دوست داشتنی نیز به راحتی 275 کیلومتر بر ساعت می رسد  که برای یک خودرو کوپه جمع و جور عدد  مناسبی است. در نهایت باید به گیربکس این خودرو نیز اشاره کرد که برای تمام مدل های این خودرو یک نمونه خودکار 8 سرعته است.


 

در زمینه کیفیت رانندگی نیز باید گفت این خودرو برای هر کسی با هر میل و سلیقه ای یک انتخاب مناسب است. اگر عاشق دریفت یا سرعت های بالا هستید یا برعکس طرفدار رانندگی خوب و آرام و بدون دغدغه هستید بدون شک بهترین انتخاب برای شما خودرو متحول شده جگوار است که می تواند از پس تمامی این نیازها  بر بیاید. در مورد  کیفیت کابین هم باید گفت چیزی  فراتر از حد انتظار شما  آماده شده است. استفاده از تریم های کرومی در کنسول و یا صندلی های حرفه ای سرعت  که از چرم های گران قیمت ساخته شده اند تنها گوشه ای از بهشت داخل جگوار برای خریدارانش است. یک نمایشگر بزرگ 12.3  اینچی  وظیفه  سرگرمی و البته مدیریت خودرو را انجام می دهد. همان طور که گفتیم این خودرو یک کوپه است که فضای بسیار دلنشین و خوبی را برای سرنشینان خودش  فراهم می کند. اما نوبتی هم که باشد نوبت قیمت این خودرو است. F-TYPE خودرو  چندان گرانی نیست ولی دانستن این نکته مهم است که این خودرو برای بازارهای  ثروتمند و البته افراد  پر درآمد جامعه ساخته  شده  است . قیمت خودرو جگوار برای مدل پایه در حدود 61 هزار دلار و برای گران ترین تریم این خودرو در حدود 81 هزار دلار است. در نهایت باید گفت که قطع به یقین خودرو جگوار F-TYPE یکی از بهترین 6 سیلندر های حال حاضر در بازار جهانی است.

Nissan GT-R


 

مگر می شود از بهترین 6 سیلندرهای  حال حاضر بازار جهانی صحبت کرد و نامی از GT-R  افسانه ای  نیاورد. فکر کنم تا به حال چندین  بار در مورد این خودرو نوشته باشم  بنابراین در این جا صرفا به بحث  پیشرانه این خودرو می پردازم. اگر بگویم که این خودرو برترین 6 سیلندر جهان است به هیچ  وجه دورغ  نگفته ام. این خودرو  موتور معرکه ای  دارد که هنوز هیچ خودرو دیگری نتواسته مانند آن  را داشته باشد. سریع ترین خودرو جهان در زمینه دریفت از یک 6 سیلندر 3.6 لیتری به همراه  دو توربوشارژ استفاده می کند. این موتور حیرت انگیز می تواند برای این خودرو 565 اسب بخار تولید نماید. حیرت انگیزی این موتور در این جا است که  بر خلاف شکل ظاهری و موتور 6 سیلندرش از بسیاری از خودرو های 8 سیلندر و حرفه ای با آن  ظاهر های عجیب و غریب هم سریع تر عمل می کند. درست است که  موتور این خودرو یک نمونه 6 سیلندر است اما  به  راحتی  هرچه  تمام می تواند عملکردی مساوی با موتور های 12 سیلندر از خود به  نمایش بگذارد. جایی که خودرو نیسان به راحتی خود را از رقبا متایز می کند در زمینه شتاب گیری است. این خودرو دوست داشتنی می تواند به  راحتی 0 تا 100 را در تنها 2.7 ثانیه طی نماید. جالب است که بدانید خودرو 200 هزار دلاری پورشه 911 توربو تنها 0.1 ثانیه از خودرو نیسان سریع تر است این در حالی است که خودرو پورشه  به  یک موتور 8 سیلندر دو توربویی مجهز است. فکر کنم  با این  قیاس فهمیده باشید که چرا نیسان GT-R معرکه ترین خودرو 6 سیلندر جهان است. البته قیمت این خودرو فوق العاده  بسیار بالا بوده و چیزی بین 113 تا 145 هزار دلار است.

Lotus Evora GT



 

یکی دیگر از برترین 6 سیلندر های جهان محصول یک انگلیسی  پر آوازه  است. لوتوس از جمله  خودروسازان با سابقه اما کم کار است.. EVORA  از معدود خودروهایی است که توان دلبری بالایی  دارد. ظاهر این خودرو در یک کلام  بسیار دوست داشتنی است. هم اسپرت و هم مسابقه ای. هر چند که هنوز هم کسی دلیل نزدیکی پیش از حد  چراغ های جلو این خودرو به هم را نفهمیده  ولی  در کل باید گفت که با خودرو بسیار معرکه ای در زمینه طراحی  طرف هستیم. در زمینه رنگ  خودرو لوتوس  شاد ترین رنگ هایی را که می توانسته را برای این خودرو در نظر گرفته است. لوتوس در مجموع 30 رنگ برای این خودرو در نظر گرفته است که اکثر آن ها شاد هستند. در کل به طراحی این خودرو امتیاز بسیار خوبی می دهیم و البته که بسیار آن را دوست داریم. اما قسمتی که باعث شده این خودرو در این لیست قرار بگیرد به  موتور آن بر می گردد. در واقع قسمت پیشرانه همان قسمت  نقطه قوت همیشگی خودرو های لوتوس بوده و هست .موتور به کار رفته  در این خودرو یک نمونه 3.5 لیتری سوپرشارژ 6 سیلندر است که می تواند 419 اسب  بخار توان تولید نماید.


 

البته جالب است که  بدانید این موتور به دست تویوتا برای لوتوس ساخته شده است  که خب این باعث شده تا همه از کیفیت موتور ساخته شده اطمینان کامل داشته باشند . این خودرو به لطف  آیرودینامیک مهندسی شده  و البته موتور قدرتمندش می تواند 0 تا 100 را  به راحتی در تنها 3.8 ثانیه طی نماید. حداکثر سرعت این خودرو به 302 کیلومتر بر ساعت می رسد اما مهندسان لوتوس سرعت  این خودرو را به صورت الکترونیکی بر روی 275 کیلومتر بر ساعت  محدود  کرده اند. اگر بخواهیم  درباره کیفیت رانندگی این خودرو نظر بدهیم باید بگوییم که  تعریف GT آن چنان با سرعت بیگانه نیست اما در واقعیت خودور لوتوس بیش از حد سریع و چابک است که همین امر باعث می شود  ویژگی GT بودن آن، آن چنان به چشم نیاید. اما در مجموع از کیفیت رانندگی با این خودرو  می توان  بسیار رضایت داشت البته که اگر کسی می خواهد نهایت لذت رانندگی با این خودرو را ببرد باید طبیعتا یک راننده حرفه ای باشد. در قسمت داخلی کابین هم با این که کیفیت متریال استفاده شده به شدت  بالا هستند اما هم چنان طبق عادت لوتوس با یک کابین بسیار ساده طرف هستیم. البته این سادگی  بیشتر شما را به رانندگی با سرعت بالا با این خودرو ترغیب می نماید. در نهایت باید EVORA را یک خودرو بسیار مناسب و کاملا قدرتمند نامید. این خودرو قیمت بسیار بالایی و در حدود 100 هزار دلار دارد که به خوبی خریدارانش را مشخص می کند. در نهایت می توان این خودرو را یکی از بهترین 6 سیلندر های حال حاضر جهان نامید.


 

Infiniti Q60 Coupe



 

نوبتی هم که باشد نوبت  ژاپنی هاست که  نامی در این لیست داشته باشند. همانطور که قبلا درباره برند خوش نام اینفینیتی صحبت کرده ایم. این برند دوست داشتنی و لوکس ساز با هدف قرار دادن  بازار آمریکا خودرو های بسیار خوبی تا به این جا تولید کرده است. یکی از خودرو های دوست داشتنی و البته خوش قیمت این شرکت که هم لوکس و هم قوی و کارآمد است همین خودرو Q60 مدل کوپه است. درباره ظاهر این خودرو باید بگوییم که در نگاه اول به راحتی متوجه  ژاپنی بودن آن می شویم. البته در قسمت پشتی  این طراحی به طراحی  دیگر ژاپنی لوکس ساز و از قضا رقیب اینفینیتی یعنی لکسوس بسیار شبیه می شود ولی  با این وجود هنوز طراحی  پشت خودرو  به واسطه  تهاجمی بودن  آن  مورد ستایش قرار می گیرد. اوضاع در جلوی خودرو بسیار آرام تر از عقب می شود ولی با این حال هنوز هم با طراحی بسیار دوست داشتنی طرف هستیم. البته هنوز نمی دانیم  دلیل استفاده از جلو پنجره های بزرگ در خودرو های اینفینیتی چیست اما این جلو پنجره ها برخلاف خودرو های BMW نمی توانند آن چنان که باید تاثیر مثبتی روی ظاهر خودرو های اینفینیتی داشته باشند. به هر حال اینفینیتی به این کار عادت کرده و نمی تواند دست از این عادت  بردارد. در کل می توانیم به طراحی  این خودرو نمره قابل قبولی بدهیم. اما در قسمت موتور خودرو اینفینیتی بهترین عملکرد خودر را به نمایش گذاشته  و می توان گفت اکثریت را راضی کرده.


 

اینفینیتی برای این خودرو یک موتور 3 لیتری دو توربویی 6 سیلندر را انتخاب کرده  که از قضا موتور بسیار قدرتمندی است. این موتور توانمند می تواند 400 اسب بخار توان تولید نماید و 0 تا 100 این خودرو را در تنها 5.2 ثانیه عملی سازد. در مورد کیفیت رانندگی  نیز باید بگوییم خودرو اینفینیتی یک  خودرو  بسیار دلپسند برای رانندگی های شهری است و تجربه رانندگی بسیار خوب  را  به خریدارانش عرضه  می کند. مصرف سوخت  در این  خودرو  یکی  دیگر از ویژگی های این خودرو است که  باعث  می شود  باز هم برای رانندگی در مسیر های شهری به یک انتخاب مناسب تبدیل شود. درباره  قسمت داخلی کابین تقریبا همه چیز مانند رقبا است و البته که با توجه  به  قیمت این خودرو  نمی توان انتظار بیشتری از آن  داشت. تمامی آن چیزی که  برای امنیت و البته آرامش سرنشینان و به خصوص راننده  نیاز است  در درون این کابین تعبیه شده است. در نهایت باید به قیمت فوق العاده رقابتی این خودرو  نیز اشاره کنیم که بسیار اغوا  کننده به  نظر می رسد. اینفینیتی برای این خودرو بازه قیمتی 41 تا 59 هزار دلاری را در نظر گرفته است که  به  شدت می تواند برای  پیروزی این خودرو در بازارهای جهانی به  ویژه بازار آمریکا  فاکتور مهمی باشد.


 

تعداد خودرو های 6 سیلندر توانمند ما کم  نیست برای همین قسمت دیگری را در نظر داریم  تا به معرفی ادامه برترین 6 سیلندر های حال حاضر جهان بپردازیم.



  9 شهریور 1399
2611 بازدید
2 نظر
4.20
  5 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری