خانهاخبار
مجموع ارزش دارایی‌های جف بزوس از 200 میلیارد دلار عبور کرد

مجموع ارزش دارایی‌های جف بزوس از 200 میلیارد دلار عبور کرد

با رشد قیمت سهام شرکت آمازون در روز چهارشنبه، مجموع ثروت مدیرعامل این شرکت با عبور از مرز 200 میلیارد دلار به رکوردی تاریخی رسید.
۱۳۹۹/۶/۷

جف بزوس، میلیاردر مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین انسان جهان، حالا ثروتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار دارد. به‌گزارش فوربز، مجموع میزان دارایی‌های بزوس در پایان روز معاملاتی چهارشنبه به ۲۰۴.۶ میلیارد دلار رسید. البته بلومبرگ در گزارش دیگری ثروت بزوس را ۲۰۲ میلیارد دلار تخمین زده است.

این رقم حتی با احتساب نرخ نورم رقمی است که پیش از این هیچ‌کس به آن دست نیافته بود. دومین فرد ثروتمند دنیا بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، است که با مجموع ثروت ۱۱۶.۱ میلیارد دلار فاصله زیادی با بزوس پیدا کرده است. البته اگر ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری گیتس در اوج دوران دات کام در سال ۱۹۹۹ را به نرخ دلار امروز تبدیل کنیم، رقم دارایی‌های او به ۱۵۸ میلیارد دلار می‌رسید. و این رقم همچنان سه‌چهارم دارایی‌های فعلی بزوس است.

ثروت هنگفت بزوس معادل ۱ درصد از تولید ناخالص ملی آمریکا است که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱.۶ تریلیون دلار برآورد شده بود. این رقم در حال حاضر بر اساس جدیدترین گزارش وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در سه‌ماهه گذشته به ۱۹.۴ تریلیون دلار رسیده است.

آمازون در دوره همه‌گیری ویروس کرونا با هجوم خریداران آنلاین محصولات گوناگون مواجه شد. افرادی که به‌دلیل قرنطینه در خانه مانده بودند، اکثر خریدهای خود را از این فروشگاه انجام می‌دادند و همین موضوع به رشد ارزش سهام این شرکت کمک کرد. در حال حاضر مجموع ارزش بازار آمازون حدود ۱.۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

image

این شرکت در سه‌ماهه گذشته فراتر از انتظارات وال استریت عمل کرد و به سود خالص ۵.۲ میلیارد دلاری دست یافت. در نتیجه، رقم دارایی‌های جف بزوس نیز در طول دوره همه‌گیری کووید-۱۹ حدودا دو برابر شد. به‌گزارش بلومبرگ، ارزش ثروت مدیرعامل آمازون از پایین‌ترین سطح خود ماه مارس امسال ۹۷ میلیارد دلار بیشتر شده است.

اکثر ثروت بزوس ناشی از دارایی‌های او در قالب سهام شرکت آمازون است. بلومبرگ می‌گوید او بر اساس اسناد کمیسیون SEC حدود ۱۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. بزوس همچنین مالک نشریه واشنگتن پست و شرکت اکتشافات فضایی Blue Origin است که رقیب اسپیس ایکس به حساب می‌آید.

گزارش اخیر موسسه تحقیقات سیاسی آمریکا نشان می‌دهد که بزوس به‌لحاظ میزان افزایش دارایی‌ها از اواسط ماه مارس تاکنون بزرگ‌ترین نافع همه‌گیری ویروس کرونا بوده، در حالی که ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، با ۲۲۸ درصد بیشترین درصد رشد سرمایه را داشته و رقم دارایی‌های خود را از ۲۴.۶ میلیارد دلار به ۷۳.۱ میلیارد دلار رسانده است. البته این گزارش مبنای تاریخ انتهایی خود را ۱۳ اوت قرار داده و رشد قابل توجه سهام تسلا در روزهای اخیر را شامل نمی‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

جف بزوس

۱۳۹۹/۶/۷
خیلی از نظر لطف شما سپاسگزارم