خانهاخبار
اولین رندر از ظاهر و دوربین اکسپریا 5 II منتشر شد

اولین رندر از ظاهر و دوربین اکسپریا 5 II منتشر شد

به نظر می‌رسد که سونی به‌زودی از تلفن هوشمند جدید خود رونمایی می‌کند و این دستگاه دوربینی با همکاری شرکت ZEISS دارد.
۱۳۹۹/۶/۶

جای خالی موبایلی از سری اکسپریا ۵ در ویترین محصولات ۲۰۲۰ سونی احتمالا به‌زودی پر خواهد شد. افشاگر معروف، ایوان بلس، به‌تازگی اولین تصویر از این تلفن هوشمند را منتشر کرده است. طراحی این دستگاه در واقع شبیه نسخه‌ای ضعیف‌تر از اکسپریا ۱ مارک ۲ به نظر می‌رسد، با این حال می‌توانیم تفاوت‌هایی را بین این دو گوشی ببینیم.

در بخش دوربین عقب، خوشحالیم که لوگوی *ZEISS T را می‌بینیم. ولی اثری از سنسور سه‌بعدی زمان پرواز دیده نمی‌شود. این سنسور در اکسپریا ۱ مارک ۲ در پایین لوگوی ZEISS پیدا بود. ولی صرف‌نظر از این مورد، به نظر نمی‌رسد که دوربین این دستگاه چیزی از اکسپریا ۱ مارک ۲ کم داشته باشد.

مدرک دیگری که بر قدرت دوربین این دستگاه تاکید می‌کند، وجود دکمه شاتر در سمت راست بدنه است. سونی تنها شرکتی است که همچنان به ارائه چنین دکمه‌ای در محصولات خود ادامه می‌دهد. منتها اگر دقیق‌تر به بدنه نگاه کنید، می‌توانید یک دکمه اضافه‌تر را هم ببینید.

image

نسخه اولیه اکسپریا ۵ هم یک دکمه اضافه داشت که نقش مهمی را ایفا می‌کرد چون حسگر اثر انگشت جانبی آن نمی‌توانست به‌عنوان دکمه پاور عمل کند. این مشکل در سری مارک ۲ برطرف شد و حتی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ هم با آن مواجه نبود. یکی از دیگر ویژگی‌های جذاب اکسپریا ۵ مارک ۲ برخورداری از جک هدفون است.

متاسفانه فعلا مشخص نیست که اندازه نمایشگر این گوشی چقدر خواهد بود. نسل قبلی اکسپریا ۵ صفحه‌ای ۶.۱ اینچی داشت که برای موبایلی از سری گوشی‌های کامپکت سونی کمی بزرگ بود. با این حال، چندی قبل شایعاتی مطرح شده بود که از انتخاب پنل ۵.۶ یا ۵.۸ اینچی برای این گوشی خبر می‌داد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، اکسپریا ۵ مارک ۲ به کوچک‌ترین موبایل 5G بازار تبدیل می‌شود.

نسل قبلی این گوشی در IFA 2019 معرفی شد و این احتمال وجود دارد که در IFA امسال وارث آن را ببینیم. نمایشگاه IFA 2020 از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود و می‌تواند مکان مناسبی برای رونمایی از این گوشی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)