خانهاخبار
ایسوس زنفون 7 و زنفون 7 پرو معرفی شد؛ بررسی مشخصات فنی

ایسوس زنفون 7 و زنفون 7 پرو معرفی شد؛ بررسی مشخصات فنی

دو محصول جدید کمپانی Asus امروز به دنیای تکنولوژی معرفی شدند.
۱۳۹۹/۶/۵

پرچمداران جدید کمپانی ایسوس با نام‌های ZenFone 7 و ZenFone 7 Pro که پیش‌تر بر اساس برنامه‌ریزی، قرار بود که به تاریخ امروز به دنیای فناوری معرفی شوند، طبق قول گذشته در روز موعود رونمایی شدند.

این دو محصول طی رویدادی آنلاین در کشور تایوان، زادگاه برند ایسوس معرفی شدند. این دو محصول بسیاری از قابلیت‌ها و حالات خود را از نسخه پیشین خود به یادگار داشته و برخی بهبودها در آن رخ داده است.

در حالی که شباهت‌های زیادی بین این دو محصول با نسخه پیشین وجود دارد، اما برخی تفاوت‌ها نیز وجود داشته که در این مطلب، به صورت کلی به آن ها خواهیم پرداخت. با جی اس ام همراه باشید.

از لحاظ ظاهری و برخی مشخصات سخت‌افزاری، زنفون & و مدل پرو آن به یکدیگر شباهت زیادی دارند. پس به این ترتیب ابتدا تفاوت‌های آن ها با یکدیگر را بیان کرده و در نهایت، به ذکر نقاط تشابه آن ها می‌پردازیم.

زنفون 7 به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز است و این در حالی است که مدل پرو آن، از چیپست Snapdragon 865 Plus بهره می‌برد. البته تفاوت میان این دو تراشه بسیار کم بوده و هر دو به عنوان محصولات پرچمدار کمپانی کوالکام به حساب می‌آیند.

گوشی هوشمند زنفون 7 از شش یا هشت گیگابایت رم LPDDR5 در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی UFS 3.1 بهره می‌برد و در مقابل، زنفون 7 پرو به هشت گیگابایت رم و LPDDR5 حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.1 مجهز است. هر دو محصول، امکان ارتقاء  حافظه تا سقف دو ترابایت را دارا هستند.

پنل نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس (1080 × 2400) با ساختار تخت و نرخ رفرش 90 هرتزی، روی هر دو محصول قرار گرفته و به این ترتیب با صفحه نمایشی یکسان روی هر دو مدل روبرو هستیم.

سنسور اثر انگشت روی هر دو گوشی جدید ایسوس به کنار بدنه منتقل شده است. چیزی که پیش‌تر نیز انتظار می‌رفت و ظاهرا سنسر اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر، برای محصولات آینده در نظر گرفته شده است.

دوربین هر دو محصول با یکدیگر شباهت داشته که در این قسمت، به بیان مشخصات آن ها می‌پردازیم. برای دوربین اصلی با یک لنز 64 مگاپیکسلی (سنسور IMX686 سونی با دریچه دیافراگم f/1.8) روبرو هستیم که در مدل پرو، شاهد لرزشگیر تصویر اپتیکال نیز هستیم. برای لنز اولتراواید از سنسور 12 مگاپیکسلی UMX363 سونی با دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده شده و برای دوربین تله فوتو نیز با یک لنز 8 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال سه برابر، زوم اصلی دوازده برابر و دریچه دیافراگم f/2.4 روبرو هستیم که در مدل پرو، به لرزشگیر تصویر اپتیکال نیز مجهز است.

هر سه دوربین یاد شده با قابلیتی که ایسوس برای این محصول در نظر گرفته، توانایی عملی به عنوان دوربین جلو یا پشت را دارا هستند. چرا که قسمت مربوط به قرارگیری دوربین قابلیت چرخش به صورت 180 درجه را دارا است. زمانی که شما در سیستم عامل دستگاه وارد اپلیکیشن دوربین (قسمت رمبوط به سلفی) شوید، این قسمت به سمت جلو چرخیده و می‌توانید تصاویر جذابی را شکار کنید.

مسئولیت تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری هر دو محصول بر دوش باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است که از شارژ سریع 30 واتی و تکنولوژی ایسوس در این حوزه با نام HyperCharge بهره می‌برد. همچنین فناوری شارژ سریع 27 واتی ایسوس با نام Quick Charge 4.0 نیز پشتیبانی می‌شود.

این دو محصول به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید نسخه 10 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و رابط کاربری ZenUI 7 ایسوس نیز روی آن نصب شده است. این رابط کاربری شباهت بسیار زیادی به نسخه خام اندروید داشته و برخی موارد اختصاصی ایسوس با آن همراه شده است.

ابعاد و وزن زنفون 7 و زنفون 7 پرو به صورت زیر است:

  • ابعاد: 9.6 × 77.28 × 165.08 میلیمتر
  • وزن: 230 گرم

به این ترتیب با محصولاتی سبک روبرو نیستیم. کمپانی ایسوس رنگ‌های Aurora Black و Pastel White را برای زنفون 7 و مدل پرو آن در نظر گرفته‌اند.

 

گوشی‌های هوشمند ZenFone 7 و ZenFone 7 Pro به ترتیب با قیمت‌های 750 و 950 دلار در کشور تایوان به فروش می‌رسند. حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان ایسوس، برای عرضه جهانی آن چه قیمت‌‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Bahador

۱۳۹۹/۶/۶
کاش به جای خریدن گوشی جدید سام سونگ پلاستیکی ایسوس خریده بودم فقط ظاهر ایسوس می ارزه به سامسونگ