خانهاخبار
ترندفورس: فروش بازار موبایل در فصل دوم 2020 افت داشته است

ترندفورس: فروش بازار موبایل در فصل دوم 2020 افت داشته است

گزارش جدید شرکت ترندفورس حاکی از آن است که همه‌گیری ویروس کرونا توانسته فروش برندهای بزرگ بازار را با افت مواجه کند.
۱۳۹۹/۶/۵

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فروشگاه‌ها، فروش جهانی تلفن‌های هوشمند کاهش پیدا کرد. در ادامه چالش‌های پیش‌آمده در زنجیره تامین باعث شد که عرضه برخی از محصولات دچار مشکل شده یا به تعویق بیفتد. حالا بر اساس جدیدترین گزارش شرکت TrendForce، به نظر می‌رسد که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ به ۲۶۸ میلیون واحد رسیده است. این رقم افتی ۱۶.۷ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

image

در میان شش برند بزرگ این بازار، سامسونگ تنها برندی بود که در فصل دوم ۲۰۲۰ با کاهش فروش مواجه شد. البته این شرکت همچنان پرفروش‌ترین برند بازار موبایل در این بازه زمانی بود و به‌دنبال آن به‌ترتیب هوآوی، اپل، شیائومی، اوپو و ویوو قرار گرفتند.

image

افت فروش سامسونگ به‌خاطر شرایط نابسامان بازارهایی از جمله اروپا، آمریکا و هند بود که تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته بودند. ترندفورس پیش‌بینی می‌کند که به‌موجب تحریم‌های ایالات متحده و تنش‌های موجود میان چین و هند، سامسونگ بتواند سهم بازار بیشتری را از هوآوی تصاحب کند.

هوآوی همچنان به‌شدت وابسته به فروش ناشی از بازار چین است. این شرکت در دنباله سال با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد شد چون رقبا در نظر دارند که محصولات پرچمدار خود را به‌زودی روانه بازار کنند. این شرکت از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹ با افت شدید فروش در بازارهای خارج از چین مواجه بوده است.

image

اپل در فصل مالی دوم ۲۰۲۰ عملکرد بسیار خوبی داشته و با رشد سالانه ۸ درصدی توانسته ۴۱ میلیون موبایل بفروشد. عمده اقبال کاربران به سمت آیفون ۱۱ و آیفون SE بوده که همین چند ماه پیش معرفی شد. کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه سوم امسال هم می‌توانند با معرفی خانواده آیفون ۱۲ امیدوار بمانند، اما افزایش قیمت دستگاه‌ها که به‌موجب استفاده از فناوری 5G قابل انتظار خواهد بود، می‌تواند شرایط را دشوار کند. علاوه بر این، تحریم وی‌چت و تیک‌تاک این احتمال را فراهم می‌کند که فروش آیفون در چین با افت قابل توجهی روبرو شود.

شیائومی با فروش ۲۹.۵ میلیون دستگاه در رده چهارم قرار گرفت و به‌دنبال آن اوپو (شامل ریلمی و وان پلاس) با ۲۷.۵ میلیون و ویوو با ۲۶.۵ میلیون در رده‌های بعدی حضور یافتند. این برندها همچنان به تقویت ویترین محصولات ارزان قیمت خود می‌پردازند و با شرایط خوبی که فعلا در آن قرار دارند می‌توانند به تصاحب سهم بالاتری از بازارهای خارجی چشم بدوزند.

شرکت ترندفورس انتظار دارد که با فراگیری هرچه بیشتر 5G و کاهش قیمت این فناوری در سال ۲۰۲۱ شرایط بازار بهبود پیدا کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا انتهای ۲۰۲۰ حدود ۱.۲۴ میلیارد تلفن هوشمند به فروش برود و این رقم حاکی از افتی ۱۱.۳ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)