خانهاخبار
آیفون‌های آینده به باتری بزرگ‌تری مجهز خواهند شد

آیفون‌های آینده به باتری بزرگ‌تری مجهز خواهند شد

تکنولوژی استفاده شده در ایرپادز پرو، باعث افزایش ظرفیت باتری آیفون خواهد شد.
۱۳۹۹/۶/۵

با وجود تمامی بهینه‌سازی‌هایی که مهندسان اپل روی سیستم عامل iOS اعمال می‌کنند، اما باز هم ظرفیت باتری و بزرگ یا کوچک بودن آن تأثیر زیادی روی عملکرد و شارژدهی آیفون‌ها می‌گذارد. طبق خبرهای جدید، ظاهرا کوپرتینویی‌ها در حال کار روی این موضوع هستند تا باتری‌های با ظرفیت بیشتری را تولید کنند که با استفاده از تکنولوژی استفاده شده روی ایرپادز پرو، به زودی شاهد چنین موضوعی خواهیم بود. در این مطلب می‌‌خواهیم چگونگی این مطلب را با هم بررسی کنیم.

گزارشی که توسط دیجی تایمز منتشر شده، حاکی از‌آن است که مهندسان کمپانی اپل به احتمال خیلی زیاد از تکنولوژی rigid-flex PCB که در حال حاضر روی آیفون‌ها اعمال می‌شود، دست خواهد کشید و با سیستم SiP و تکنولوژی FPCB که روی ایرپادز پرو شاهد آن بودیم، به طراحی باتری آیفون‌های نسل آینده می‌پردازد. این موضوع نه تنها باعث افزایش فضا برای بزرگ تر شدن ابعاد باتری می‌شود، همچنین اعمال آن باعث افزایش هزینه نمی‌شود. چرا که اپل به تازگی روند قیمت گذاری روی قطعات مربوطه را تحت کنترل خویش درآورده است و با تأمین موارد مورد نیاز از تولید کننده‌های مختلف، جلوی افزایش قیمت آن را گرفته است.

image

 

استفاده از تکنولوژی‌های یاد شده باعث می‌شود تا فضای اشغال شده توسط قطعات مختلف کوچک‌تر شده و به این ترتیب، جا برای بزرگ‌تر شدن باتری و افزایش ظرفیت آن باز خواهد شد. نقل مکان به نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) و استفاده از قطعات دیگر برای سازگاری با آن، ناخودآگاه روی روند استفاده از باتری دستگاه تأثیر منفی خواهد گذاشت. لذا این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که هنگام استفاده از تکنولوژی‌های روز، باید به ظرفیت باتری و افزایش آن نیز توجه ویژه‌ای داشت.

اگر به یاد داشته باشید، اپل ضخامت نسل قبلی آیفون، یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را افزایش داد که به این ترتیب، امکان افزایش ظرفیت و بزرگ‌تر کردن ابعاد باتری در اختیار طراحان قرار گرفت. این موضوع باعث شد تا بسیاری از سایت‌ها و منابع خبری، کمپانی اپل را به خاطر گوش فرا دادن به نیاز مشتریان و عدم طراحی محصولاتی با ضخامت کمتر و باریک‌تر تحسین کنند.

طبق شایعات پیشین، هر دو مدل آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس پیش بینی می‌شود که از باتری کوچک‌تری نسبت به نسل پیشین برخوردار باشند. اما تکنولوژی‌های به کار رفته در سایر قطعات سخت‌افزاری احتمالا باعث می‌شود تا مصرف شارژ این دو محصول با رقبای پیشین خود تفاوتی نداشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)