خانهاخبار
اکسپریا 8 لایت با ظاهری شبیه اکسپریا 10 معرفی شد

اکسپریا 8 لایت با ظاهری شبیه اکسپریا 10 معرفی شد

سونی امروز از تلفن هوشمند جدیدی رونمایی کرد که اکسپریا 8 لایت نام دارد و شبیه اکسپریا 10 است، اما از دوربین بهتری بهره می‌برد و قیمت ارزان‌تری دارد.
۱۳۹۹/۶/۵

بازار تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا وضعیت تقریبا ثابت و مشخصی پیدا کرده است: یک شرکت موبایلی با جدیدترین مشخصات سخت‌افزاری معرفی می‌کند، مردم آن را می‌خرند، بعد شرکت به سراغ تولید دستگاه بعدی می‌رود. با این حال، برخی شرکت‌ها رفتار خاص خودشان را دارند و یکی از آن‌ها سونی است.

این شرکت اخیرا در ژاپن از تلفن هوشمندی رونمایی کرده که اکسپریا ۸ لایت نام دارد. بدنه این دستگاه دقیقا مشابه اکسپریا ۱۰ است و شباهت‌های زیادی بین مشخصات فنی این دو گوشی دیده می‌شود. ولی بزرگ‌ترین تفاوت اکسپریا ۸ لایت با اکسپریا ۱۰ که در فوریه ۲۰۱۹ معرفی شد، به دوربین اصلی آن برمی‌گردد.

image

اکسپریا ۸ لایت از چیپست اسنپدراگون ۶۳۰ استفاده می‌کند که تراشه‌ای ۱۴ نانومتری مربوط به سه سال پیش است. این تلفن هوشمند از نمایشگری ۶ اینچی از نوع LCD با روزلوشن +FHD و نسبت تصویر ۲۱:۹ استفاده می‌کند.

در قاب عقب این گوشی دوربین دوگانه‌ای قرار گرفته که شامل یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز ثانویه ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، اکسپریا ۱۰ از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و یک لنز ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کرد.

image

سونی هنوز اعلام نکرده که نقش لنز دوم دوربین این گوشی چیست. در تبلیغات این دستگاه پیداست که اکسپریا ۸ لایت می‌تواند تصاویری را به ثبت برساند که تمرکز آن‌ها بر روی سوژه است. این یعنی لنز دوم می‌تواند سنسوری برای تشخیص عمق باشد. سونی همچنین مدعی است که دوربین آن‌ها می‌تواند زوم اپتیکال ۲ برابری انجام دهد.

در بخش سلفی دوربینی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. اکسپریا ۸ لایت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C دارد. این گوشی انرژی خود را از یک باتری ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. سونی چیزی درباره سیستم عامل این دستگاه نگفته اما احتمالا با اندروید پای طرف هستیم.

image

قیمت این دستگاه چیزی در حدود ۲۸۰ دلار تعیین شده و ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکسپریا ۸ لایت در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود و از تاریخ ۱۱ شهریور به بازار ژاپن می‌رود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)