خانهاخبار
کالبدشکافی نسخه قبلی ایرپاور مشکل آن محصول را مشخص کرد

کالبدشکافی نسخه قبلی ایرپاور مشکل آن محصول را مشخص کرد

اخیرا ویدیویی از کالبدشکافی نسخه قبلی ایرپاور فاش شده که نشان می‌دهد شارژر بی‌سیم اپل چه مشکلی داشت و چرا نتوانست به بازار بیاید.
۱۳۹۹/۶/۴

اپل پارسال رسما پس از ۵۶۲ روز از معرفی شارژر بی‌سیم ایرپاور این پروژه را منتفی اعلام کرد. دستگاه مذکور طراحی شده بود تا به‌صورت همزمان و صرف‌نظر از محل قرارگیری گجت‌ها بتواند آیفون، اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند. این دستگاه اولین بار در مراسم رونمایی از آیفون X در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد.

image

با این همه، در سال جاری شایعاتی منتشر شد که از فعالیت مجدد بر روی این پروژه خبر می‌داد. چندی قبل افشاگر معروف، جان پراسر، تصاویری را در توئیتر خود منتشر کرد که ایرپاور را به تصویر می‌کشید. پراسر دو ماه پیش گفت که ایرپاور در سه‌ماهه جاری یا سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی معرفی می‌شود و قیمت آن ۲۵۰ دلار است.

image

حالا ویدیویی در وب‌سایت Bilibili منتشر شده که کالبدشکافی نسخه قبلی این محصول را نشان می‌دهد و آشکار می‌سازد که مشکل دستگاه چه بود. این شارژر ساختاری شبیه کیبوردها داشت که ۱۴ سیم‌پیچ درون آن قرار گرفته بود تا انرژی را به دستگاه‌های مختلف منتقل کند. در این ویدیو حتی می‌توانیم درگاه لایتنینگی را که برای ایرپاور در نظر گرفته شده بود ببینیم.

image

اپل در نهایت اعلام کرد این پروژه به‌خاطر ناتوانی در کنترل دما نتوانست به استانداردهای بالایی که آن‌ها در نظر داشتند دست پیدا کند. احتمالا دلیل این اتفاق به‌خاطر کارگذاری بسیار نزدیک سیم‌پیچ‌ها در کنار یکدیگر بوده است. علاوه بر این، هزینه تولید این محصول داشت خیلی زیاد می‌شد.

شرکت‌های مختلفی توانسته‌اند کاری را انجام دهند که اپل در انجام آن ناکام بوده است. شرکت Aira پارسال در برنامه تلویزیونی Shark Tank یک فناوری به‌نام FreePower را به نمایش گذاشت که از ۱۸ سیم‌پیچ استفاده می‌کرد. این دستگاه با کمک الگوریتم‌های مختلف محل قرارگیری گجت‌ها را ردیابی می‌کرد و سیم‌پیچ همان بخش را فعال می‌نمود. این شرکت در وب‌سایت خود متذکر شده بود که هر گجتی نیازمندی‌های خاص خودش را دارد.

در وب‌سایت Aira آمده بود: «آیفون ممکن است برای شارژ مناسب به توان بیشتری نیاز داشته باشد، ولی ایرپادی که کنار آن قرار می‌گیرد توان کمتری بخواهد. [منتها] اگر دستگاه از فناوری Qi پشتیبانی کند، شارژ خواهد شد. FreePower آزادی را برای تجربه شارژ بی‌سیم به ارمغان می‌آورد. شارژرهای بی‌سیم قدیمی نقطه متمرکزی در وسط پد داشتند که اگر دستگاه دقیقا روی آن قرار نمی‌گرفت، شارژ نمی‌شد. Free Power با افزایش تعداد سیم‌پیچ‌ها این مشکل را حل و تجربه شارژ بی‌سیم را به همان چیزی تبدیل کرده که از ابتدا قرار بود باشد: تجربه‌ای بدون تکلف و بی‌دردسر.»

نسخه آتی محصول Base Station Pro ساخته شرکت Nomad قرار است از فناوری FreePower استفاده کند. حالا شرکت‌ها سعی دارند فناوری‌های شارژ از طریق هوا را توسعه دهند. تصور کنید وارد اتاقی شوید که خودبه‌خود گوشی شما را شارژ می‌کند. با این حال ظاهر هنوز زمان زیادی مانده چنین شکلی از فناوری به بازار مصرفی راه پیدا کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)