خانهاخبار
گوگل هم خواهان بخشی از سهام تیک‌تاک شد

گوگل هم خواهان بخشی از سهام تیک‌تاک شد

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید گوگل از طریق کنسرسیومی از شرکت‌ها به‌دنبال سرمایه‌گذاری در خرید سهام تیک‌تاک بوده و هنوز این ایده را در سر می‌پروراند.
۱۳۹۹/۶/۴

به‌گزارش نشریه بلومبرگ، آلفابت، کمپانی والد گوگل، در حال ارزیابی شرایط برای خرید سهمی کوچک از تیک‌تاک است. افراد آگاه به ماجرا می‌گویند این شرکت ساکن ماونتین ویو می‌خواست به‌عنوان تصمیمی استراتژیک در این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو سرمایه‌گذاری کند. ولی این اتفاق فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، گروهی از شرکت‌ها از جمله آلفابت به‌دنبال ایجاد کنسرسیومی برای سرمایه‌گذاری در تیک‌تاک بوده‌اند. آلفابت رهبری این گفتگوها را برعهده نداشته، ولی می‌خواسته سهم کوچکی از این رسانه اجتماعی چینی را خریداری کند. در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی نقش اول این کنسرسیوم را برعهده داشته و چرا این مذاکرات به همین زودی به پایان رسیده‌اند. با این حال، آلفابت هنوز ایده سرمایه‌گذاری در این شرکت را از دستور کار خود خارج نکرده است.

به‌موجب فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا، تیک‌تاک تا اواسط ماه نوامبر مهلت دارد تا شاخه آمریکای سرویس خود را بفروشد، وگرنه مسدود می‌شود. هرچند این تصمیم حامیان زیادی داشته، ولی برخی آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

پیش‌تر مایکروسافت، توئیتر و اوراکل برای خرید تیک‌تاک ابراز علاقه کرده بودند. حالا گوگل هم به این جمع اضافه شده است. با این وجود، مایکروسافت همچنان تنها شرکتی است که به‌صورت عمومی مذاکره با بایت‌دنس برای خرید تیک‌تاک را تایید کرده است.

image

در خصوص آلفابت، این شرکت قصد داشت از طریق یکی از بازوهای سرمایه‌گذاری خود سهمی در تیک‌تاک داشته باشد. پیش‌تر یکی از بازوهای این شرکت به نام CapitalG در شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری کرده بود. در نتیجه این احتمال وجود دارد که همان شاخه در تیک‌تاک هم سرمایه‌گذاری کند. در مجموع، بعید است که آلفابت کل شاخه آمریکای تیک‌تاک را به تملک خود درآورد.

شرکتی که تیک‌تاک را خریداری کند با سخت‌گیری‌های قانونی بسیاری مواجه خواهد شد. گوگل در حال حاضر تحت نظر مراجع مختلف قرار دارد تا وضعیت سیاست‌های ضدرقابتی آن‌ها مشخص شود. این شرکت پارسال فیت‌بیت را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرد ولی هنوز که هنوز است نتوانسته از مراجع قانونی تاییدیه خرید خود را دریافت کند.

علاوه بر این، گوگل همین حالا هم سرویس ویدیویی خودش یعنی یوتیوب را دارد. اگرچه تیک‌تاک مخصوص ویدیوهای کوتاه است، ولی یوتیوب نیز به‌دنبال توسعه محصول مشابهی به نام Shorts است که هدفی شبیه تیک‌تاک را دنبال می‌کند.

این شرکت هنوز به‌طور رسمی واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)