خانهاخبار
بیل گیتس: شرکت‌های بزرگ مستحق سوالات بی‌پرده و سخت کنگره هستند

بیل گیتس: شرکت‌های بزرگ مستحق سوالات بی‌پرده و سخت کنگره هستند

بیل گیتس که اخیرا در پادکست Armchair Expert ضمن صحبت درباره سخت‌گیری‌های کنگره گفت که به بیل گیتس حسودی می‌کرده است.
۱۳۹۹/۶/۳

بیل گیتس اخیرا در مصاحبه‌ای با پادکست Armchair Expert، اعلام کرده که معتقد است شرکت‌های فناوری مستحق سوالات و سخت‌گیری‌های کنگره هستند. او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود استیو جابز را نابغه خوانده است.

بنیان‌گذار مایکروسافت در گفتگو با دکس شپرد، میزبان این پادکست، گفت: «اگر به اندازه من یا هر کدام از این آدم‌ها موفق هستید، استحقاق چنین سوالات بی‌پرده، سخت و غیرمنصفانه‌ای را دارید. دولت حق دارد که شما را هدف سوالات خود قرار دهد. این دست از سخت‌گیری‌ها جزوی از حوزه افراد بسیار موفق است. مشکلی در این رابطه وجود ندارد.»

اشاره گیتس به جلسه چند هفته پیش کنگره آمریکاست که در آن سوالات گوناگونی از مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگ فناوری یعنی اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون پرسیده شد. این جلسه به موضوع سیاست‌های ضدرقابتی اختصاص داشت، ولی شامل سوالات خارج از موضوع دیگری هم بود که در این گزارش آن‌ها را برای شما پوشش دادیم.

بیل گیتس در طول این مصاحبه به صحبت درباره فعالیت‌های خود در زمینه واکسن‌ها پرداخت و آن را به آغاز کار مایکروسافت تشبیه کرد. او همچنین اعلام کرد که از نظرش زندگی شبیه سلبریتی‌ها چگونه است. گیتس گفت که معروف شدن کارآفرینان دنیای فناوری در میان مردم عادی به زمان کافی برای عادت کردن نیاز دارد: «همه‌چیز دیوانه‌وار بود چون من اخلاق نردی داشتم و اجتماعی نبودم. ولی بعد به قلمرویی وارد شدم که می‌خواستند بدانند نظرم در مورد چیزهای مختلف چیست و سوالم این بود که چطور چنین اتفاقی افتاد.»

گیتس درباره رقیب فقید خود گفت که او به اندازه استیو جابز سرسخت نبود، اما از این بابت که جابز چگونه در هنگام بازگشت به اپل توانسته بود شرایط شرکت را تغییر دهد وی را تحسین می‌کرد. مدیرعامل سال‌های دور مایکروسافت گفت: «جابز نابغه بود. کاری که او در هنگام بازگشت به اپل انجام داد...هیچ‌کس نمی‌توانست چنین کارهایی را انجام دهد. من که شخصا نمی‌توانستم این کارها را بکنم.» 

گیتس گفت به کاریزمای مدیرعامل فقید اپل حسودی می‌کرد: «او در انگیزه دادن به افراد مثل جادوگرها عمل می‌کرد. من جادوگر کوچکی بودم که سعی می‌کرد تحت تاثیر او قرار نگیرد. ولی می‌دیدم که او چگونه جادویش را به کار می‌گیرد. خیلی حسودی‌ام می‌شد.»

بیل گیتس درباره نقایص و مشکلاتی که از نظر خودش به آن‌ها واقف بود گفت: «من از نظر اجتماعی آن قدرها خوب نیستم. نمی‌دانم چطور آشپزی کنم و از این که نمی‌توان به زبان دیگری روان صحبت کنم بسیار خجالت می‌کشم.»

پادکست Armchair Expert رادیویی اینترنتی با فضایی متناسب با گیک‌هاست. شاید به همین دلیل است که بیل گیتس به‌راحتی در آن زبان به سخن گشوده است. گیتس گفت طرفدار نوشابه‌های رژیمی است و فیلم Spy Game با بازی برد پیت را دوست دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)