خانهاخبار
اپل از وردپرس عذرخواهی کرد: نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای نیست

اپل از وردپرس عذرخواهی کرد: نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای نیست

اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با حذف گزینه‌های پرداخت از این اپلیکیشن، نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای وجود ندارد و از این شرکت عذرخواهی می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۳

چندی پیش در خبری به شما گفتیم که اپل مانع از انتشار آپدیت‌های جدید اپلیکیشن iOS وردپرس شده و از این شرکت خواسته تا راهکارهای پرداخت درون برنامه‌ای را ارائه کند. با این حال، به‌فاصله نسبتا کوتاهی از انتشار این خبر، حالا اپل از موضع خود عقب‌نشینی کرده است.

این شرکت در اقدامی غیرمنتظره و کم‌نظیر از وردپرس عذرخواهی کرده و می‌گوید که این اپلیکیشن نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای ندارد. در بیانیه این شرکت آمده است:

ما باور داریم که مشکل اپلیکیشن وردپرس حل شده است. با توجه به حذف گزینه‌های پرداخت خدماتی از درون این اپلیکیشن، برنامه وردپرس حالا یک اپلیکیشن مستقل و رایگان است و نیازی به ارائه قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای ندارد. ما این موضوع را به اطلاع توسعه‌دهندگان رسانده‌ایم و بابت هر گونه ابهام پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم.

اگر به بیانیه اپل دقت کنید، این شرکت متذکر می‌شود که توسعه‌دهنده وردپرس گزینه پرداخت خدماتی را از اپلیکیشن خود حذف کرده و این ادعا درست است. اما تغییر یادشده امروز رخ نداده و به چند هفته یا چند ماه قبل برمی‌گردد. به‌عبارت دیگر، اپلیکیشن وردپرس دیروز طرح‌های پولی خود را در این برنامه عرضه نمی‌کرد.

بررسی‌های انجام‌شده بر روی نسخه‌های قبلی این اپلیکیشن نشان می‌دهد که در یکی از نسخه‌های خیلی قدیمی این برنامه زبانه‌ای اختصاصی تحت عنوان Plans وجود داشته است. این زبانه طرح‌های مختلف سرویس وردپرس را به کاربران ارائه می‌کرد.

با این حال، امکان خرید این طرح‌ها از داخل اپلیکیشن وجود نداشت. زبانه مذکور پیش از اعلام خبر قطع دسترسی توسعه‌دهنده وردپرس از این اپلیکیشن حذف شده بود. به همین خاطر، به نظر نمی‌رسد که مشکلی از سوی اپلیکیشن وردپرس سر زده باشد. در واقع، این طور پیداست که اپل قصد داشته با اضافه کردن پرداخت درون برنامه‌ای به یک اپلیکیشن رایگان، بستر کسب سهم درآمد را برای خودش فراهم کند. ولی رسانه‌ای شدن این خبر در شرایط فعلی آن‌ها از این تصمیم منصرف کرده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)