خانهاخبار
آپدیت‌های نسخه iOS وردپرس تا زمان افزودن IAP مسدود شد

آپدیت‌های نسخه iOS وردپرس تا زمان افزودن IAP مسدود شد

اپل می‌گوید اپلیکیشن وردپرس باید برای تبعیت از قوانین اپ استور قابلیت خرید درون برنامه‌ای را به برنامه خود اضافه کند.
۱۳۹۹/۶/۲

توسعه‌دهنده وردپرس، مت مولن‌وگ، در صفحه توئیتر خود فاش کرد که اپل امکان به‌روزرسانی اپلیکیشن وردپرس را از دسترس او خارج کرده تا وی مجبور به افزودن پشتیبانی از IAP یا «خریدهای درون برنامه‌ای» برای خرید دامنه‌های com. شود. وردپرس خدمات پولی متعددی از جمله میزبانی از دامنه‌های WordPress.com را ارائه می‌کند که قیمت آن‌ها از ماهانه ۴ دلار شروع شده و تا ماهانه ۱۷۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

وردپرس حالا مشغول همکاری با اپل است تا این مشکل را برطرف کند. مت مولن‌وگ یادآور می‌شود که سایر توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها و پلاگین‌ها می‌توانند برای ارائه خریدهای درون برنامه‌ای در محصولات و خدمات از کد «صدور مجوز برای سایر IAPها» استفاده کنند و درآمد حاصله را به‌صورت خودکار دریافت نمایند.

با توجه به این که اپلیکیشن وردپرس سال‌هاست بدون خرید درون برنامه‌ای در اپ استور حضور دارد، چه چیزی باعث تغییر رویکرد اپل در قبال این برنامه شده است؟ فعلا پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد. در دستورالعمل‌های بازبینی اپ استور گفته شده که هر اپلیکیشنی بخواهد امکان دسترسی به محتواها و خدمات دیجیتالی را فراهم کند باید از خریدهای درون برنامه‌ای استفاده کند.

هرچند وردپرس در ۲۴ ساعت گذشته آپدیتی را برای اپلیکیشن iOS خود منتشر کرده، ولی این آپدیت شامل پشتیبانی از IAP نبوده است. اپل می‌گوید که آن‌ها فعلا این آپدیت را تایید کرده‌اند و در حال همکاری با وردپرس هستند تا مطمئن شوند که این برنامه تابع دستورالعمل‌های اپ استور است. اپل می‌گوید وردپرس را به‌عنوان یک سرویس مولتی‌پلتفرم در نظر می‌گیرد، یعنی این برنامه می‌تواند محتواهای خریداری‌شده از طریق WordPress.com را در اپ خود ارائه کند، ولی باید برای چنین سرویس‌هایی خرید درون برنامه‌ای داشته باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)