خانهاخبار
ارزش بازار اپل از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرد

ارزش بازار اپل از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرد

با رسیدن قیمت سهام اپل به 467 دلار، ارزش سهام این شرکت بالاخره از آستانه 2 تریلیون دلار گذاشت تا ظرف مدت 2 سال دو برابر شود.
۱۳۹۹/۵/۳۰

اپل در ماه اوت ۲۰۱۸ به اولین شرکت دنیای فناوری تبدیل شد که ارزشی بیشتر از ۱ تریلیون دلار پیدا می‌کند. حالا پس از گذشت حدود ۲ سال ارزش این شرکت دو برابر شده و از مرز ۲ تریلیون دلار گذشته است. شب گذشته قیمت هر سهم از این غول بزرگ سازنده آیفون به ۴۶۷.۷۷ دلار رسید تا مجموع ارزش بازار اپل از آستانه ۲ تریلیون دلار عبور کند.

این دستاورد تاریخی در حالی رقم خورد که کوپرتینویی‌ها در چند ماه اخیر به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا مجبور به تعطیل کردن شعب خود در سراسر دنیا شده‌اند. قیمت سهام اپل در ابتدای شیوع کووید-۱۹ از ۳۲۴ دلار به ۲۲۴ دلار رسیده بود. ولی رفته‌رفته اوضاع بهتر شد و مسیر قیمت سهم در روند صعودی قرار گرفت.

آمازون، مایکروسافت و آلفابت همگی از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا رشد قابل توجهی را تجربه کرده بودند و بیشترین موفقیت به آمازون تعلق دارد که توانسته ارزش بازار خود را به ۱.۶ تریلیون دلار برساند. بازار فناوری یکی از معدود بازارهای است که توانسته از همه‌گیری کووید-۱۹ سود ببرد، چون افراد زیادی مشغول به دورکاری از داخل منزل شده‌اند و به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدیدی برای ادامه فعالیت‌های خود نیاز دارند.

با توجه به میزان تداوم کووید-۱۹، انتظار داریم که شرایط رشد قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و شرکت‌های بیشتری مرز ۲ تریلیون دلار را پشت سر بگذارند. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی پیش روی جهان و آغاز موج بعدی بیکاری، باید ببینیم که شرکت‌هایی مثل اپل چگونه می‌توانند ارزش بازار خود را حفظ کنند.

کوپرتینونشینان به‌طور خاص تمرکز خود را بر محصولات مصرفی معطوف کرده‌اند اما اگر قدرت خرید مردم همچنان کاهش پیدا کند، مصرف‌کنندگان احتمالا خرید از برندهای ارزان‌تر را در اولویت قرار خواهند داد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)