خانهاخبار
اخباری از ایکس باکس سری ایکس که ناراحتی کاربران را برمی‌انگیزد

اخباری از ایکس باکس سری ایکس که ناراحتی کاربران را برمی‌انگیزد

به تازگی اخباری ناراحت کننده از نسل بعدی کنسول مایکروسافت منتشر شده که کاربران آرزو می‌کنند درست نباشد
۱۳۹۹/۵/۳۰

اخبار و اطلاعات درباره‌ی کنسول‌های نسل بعدی که قرار است در تعطیلات عرضه شوند، ممکن است در عرض چند هفته به سرتیتر خبرها بدل شوند. مایکروسافت و سونی در حال ارزیابی نهایی هستند تا ببینند رقیب دیرینه‌شان چه قیمتی روی کنسول خود می‌نهد و همچنین تاریخ عرضه و جزییات بیشتری از کنسول همسایه پیدا کنند. گفته می‌شود که اهالی کوپرتینو قرار است در ماه نوامبر ایکس باکس سری ایکس را عرضه کنند و احتمالات به هفته‌ی اول ماه اشاره دارند. سونی هنوز اقدامی در این باره انجام نداده اما شایعات اشاره به برگزاری رویدادی بزرگ برای PS5 دارند که جزییات، اطلاعات فروش، قیمت و نحوه‌ی عرضه را دربردارد.

گزارش‌های جداگانه‌ی منتشر شده‌اند و گفته‌اند که مایکروسافت منتطر است تا سونی قیمت PS5 را اعلام کند و سپس آن‌ها از قیمت ایکس باکس سری ایکس رونمایی کنند. علاوه بر این ایکس باکس سری اس باید گزینه‌ای ارزان‌تر برای کاربران باشد که انتظار می‌رود در میانه‌ی ماه آینده رونمایی شود. اما شایعه‌ای که احتمالا اغلب کاربران ازآن متنفر هستند مربوط به قیمت کنسول مایکروسافت است که به نظر می‌رسد گران‌تر از انتظارات است. به گفته‌ی یکی از خبرنگاران حوزه‌ی گیمینگ فوربس که برای اولین بار از برچسب قیمتی ایکس باکس سری ایکس پرده برداری کرد، قیمت این کنسول چیزی در حدود ۵۹۹ دلار است. او ادعا کرده بود که عکسی از سمت یکی از خرده فروشی ها برایش ارسال شده که نشان می‌دهد قیمت کنسول جدید کوپرتینویی‌ها بالاتر از انتظار کاربران است.

با توجه به زمزمه‌هایی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد به نظر می‌رسد قیمت ۴۹۹ دلار نقطه‌ی شیرین کنسول‌های جدید باشد. اما هردو دستگاه جدید از پردازنده و گرافیکی جدیدتر وهمین طور SSD‌های سریعتر بهره می‌برند که با توجه به مشخصات مذکور قیمت ۵۹۹ دلار معقول به نظر می‌رسد. به هرحال تا زمانی که مایکروسافت از قیمت رسمی ایکس باکس جدید رونمایی نکند، همه‌ی این‌ها در حد شایعه باقی خواهد ماند. قطعا کوپرتینو نشین‌ها نمی‌خواهند اشتباه خود در زمینه‌ی قیمت گذاری ایکس باکس وان را تکرار کنند، زمانی که در سال ۲۰۱۳ کنسول خود را ۱۰۰ دلار بیشتر از PS4 آن هم با یک سخت افزار اضافی با نام کینکت قیمت گذاری کردند. اتفاقی که باعث شد رهبری بازار کنسول‌ها به دست سونی و PS4 بیفتد، رهبری که تا کنون خدشه‌ای به آن وارد نشده است.

image

حتی با وجود ایکس باکس سری اس که قرار است مقرون به صرفه باشد، سری ایکس ۵۹۹ دلاری ممکن است شرایط فروش سختی را برای مایکروسافت رقم بزند، به خصوص اگر قیمت آن گران‌تر از PS5 باشد. نباید فراموش کرد که هنوز در دوره‌ی همه‌گیری کرونا هستیم که تاثیر بزرگی روی اقتصاد جهان گذاشته و قطعا در سه ماهه‌ی آینده نیز روی فروش ایکس باکس و PS5 نیز اثرات خود را خواهد گذاشت.

همه‌ی اطلاعات گفته شده فقط شایعات و اخبار هستند و تازمانی که مایکروسافت و سونی به طور رسمی چیزی را اعلام نکنند می‌توان امیدواربود. اما قطعا در هفته‌های آینده اطلاعات و اخبار بیشتری از کنسول‌های نسل بعد منتشر خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا گودرزی

۱۳۹۹/۵/۳۰
سلام. ممنون از سایت خوب و کاربردی شما. تو متن خبر برای کمپانی مایکروسافت از اصطلاح اهالی کوپرتینو استفاده شده که مکان اصلی کمپانی اپل هستش. مایکروسافتی ها ردموندی هستند.