خانهاخبار
اطلاعات جدید درباره‌ی پردازنده‌ پرقدرت آیفون

اطلاعات جدید درباره‌ی پردازنده‌ پرقدرت آیفون

اخبار جدید خبر از یک به‌روزرسانی بزرگ در پردازنده‌ آیفون ۱۲ می‌دهند
۱۳۹۹/۵/۳۰

اطلاعات فاش شده‌ی جدید درباره‌ی عملکرد پردازنده‌ی آیفون ۱۲ خبر از یک به‌روز رسانی بزرگ و واقعی می‌دهند. به طور معمول کاربرانی که هرسال و یا هرچندسال یک بار گوشی خود را با آیفونی جدید عوض می‌کنند، دلیل آن بیشتر از نیاز به داشتن یک گوشی جدیدتر است، اما امسال شرایط کاملا تغییر می‌کند.

طبق اخبار منتشر شده از افشاکننده‌ی پرکار محصولات اپل یعنی  iHacktu@، اعداد جدیدی از عملکرد تراشه‌ی مورد استفاده در آیفون‌های بعدی به دست آمده که شگفت انگیز است. به نظر می‌رسد در آیفون ۱۲ قرار است پردازنده‌ی A14 مورد استفاده قرار گیرد که عملکرد خیره ‌کننده‌ای در هردوبخش پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی دارد. معمولا هرچندسال یک بار شاهد افزایش سرعت در آیفون‌ها هستیم که به صورت درصدی در کنفرانس‌های سالانه معرفی آیفون که در سپتامبر برگزار می‌شود، بیان می‌شود. اما امسال شرایط تغییر کرده و به خوبی تفاوت با دستگاه‌های عرضه شده در سال‌های گذشته به خصوص آیفون ۱۱ مشخص خواهد شد.

image

طبق گفته‌ی iHacktu@، تراشه‌ی A14 شاهد افزایش سرعت ۲۹.۷ درصدی در عملکرد پردازنده و ۳۸ درصدی در عملکرد پردزانده‌ی گرافیکی خواهد بود. این افزایش‌ها در مقایسه با پردازنده‌ی سال گذشته یعنی A13 هستند. سال گذشته و هنگام معرفی آیفون جدید در سپتامبر ۲۰۱۹، اپل اعلام کرد تراشه‌ی  A13 شاهد افزایش ۲۰ درصدی در بخش پردازنده و گرافیک است که شامل موتور عصبی موجود روی این پردازنده نیز است. نکته‌ی جالب توجه مربوط به اطلاعات افشا کننده‌ی دیگری با نام komiya_kj@ است که درتاریخ ۱۰ آگوست اعلام کرد که A14 در مقایسه با A13 چهل درصد در بخش پردازنده و ۵۰ درصد در قسمت گرافیک سریعتر خواهد بود.

باید دید افزایش قدرت پردازش تا چه حد در زندگی روزمره‌ی کاربران و استفاده‌های مععمول تاثیرگذار است و این افزایش در تصمیم کاربران برای خرید گوشی جدید چقدر قانع کننده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)