خانهاخبار
به‌زودی برای کار با Oculus به یک اکانت فیس‌بوک نیاز خواهید داشت

به‌زودی برای کار با Oculus به یک اکانت فیس‌بوک نیاز خواهید داشت

سرعت فیس‌بوک در ریبرندینگ Oculus به‌قدری آهسته است که قطعاً نتیجه‌ای جز دلخوری کاربران این دیوایس نخواهد داشت.
۱۳۹۹/۵/۳۰
image

از اکتبر 2020 تمامی کاربران جدید Oculus برای فعال‌سازی این سرویس به یک اکانت فیس‌بوک نیاز خواهند داشت. درحالی‌که این اتفاق 2 سال دیگر برای کاربران فعلی Oculus خواهد افتاد و آن‌ها با اکانت فعلی می‌توانند به استفاده از این دیوایس ادامه دهند. ضمن آگاهی از این اتفاقات که به‌زودی برای برند Oculus خواهد افتاد لازم به ذکر است اکانت‌های Oculus در تاریخ اول ژانویه 2023 پایان می‌یابند و آن دسته از کاربرانی که تمایلی به مهاجرت به فیس‌بوک ندارند باید بدانند که پس از ژانویه 2023 آن‌ها می‌توانند یکسری عملکردهای پایه را با اکانت فعلی خود اجرا کنند.

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، فیس‌بوک، در سال 2014 Oculus را به مالکیت خود درآورد و از آن تاریخ با سرعتی آهسته اما پیوسته نام و سرویس‌های خود را در فضای Oculus می‌افزاید. قبل از اینکه فیس‌بوک وارد بازی شود، کاربران برای استفاده از دیوایس Oculus نیاز به یک اکانت تحت نام شرکت سازنده داشتند اما حال که به تصاحب فیس‌بوک درآمده و از آخرین اعلامیه فیس‌بوک می‌توان این‌گونه برداشت کرد که از حالا برای کاهش اکانت‌های Oculus گام برداشته است. در اکتبر 2020 (دو ماه دیگر) تمامی کاربران جدید Oculus برای بهره‌مندی از دیوایس خود بایستی با اکانت فیس‌بوک خود sign-in کنند و دیگر راهی برای ایجاد اکانت Oculus وجود نخواهد داشت.

ازآنجاکه Oculus تمامی اکانت‌های فعلی را تا 2 سال دیگر حفظ خواهد کرد کاربران زمان لازم برای مهاجرت را دارا هستند. درصورتی‌که کاربران می‌خواهند همچنان به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های Oculus خود پس از ژانویه 2023 دسترسی داشته باشند چاره‌ای جز ایجاد اکانت فیس‌بوک ندارند. البته فیس‌بوک همچون همیشه سخاوت خود را به خرج داده و به کاربران اجازه می‌دهد پس از گذشت تاریخ اول ژانویه 2023 از اکانت Oculus خود استفاده کنند اما تضمینی وجود ندارد که بتوانند به تمام برنامه‌ها و بازی‌های خود دسترسی داشته باشند. هنوز غول شبکه‌های اجتماعی اعلام نکرده که کدام اپ یا بازی دردسترس نخواهد بود اما می‌توان انتظار داشت که با نزدیک‌تر شدن ژانویه 2023 اطلاعات بیشتری منتشر شوند.

برخی کاربران این اتفاق را یک خبر بد می‌نامند درحالی‌که فیس‌بوک از آن روشی ساده برای لاگین به دیوایس Oculus یاد می‌کند. جدا از سهولت لاگین، فیس‌بوک اعلام کرده است که کاهش سیاست‌های حریم خصوصی و قوانین برای کاربران Oculus یک نقطه قوت است. در بیانیه دیگری فیس‌بوک تأکید کرده مجموعه قوانین Oculus را حذف نموده و استانداردهای community فیس‌بوک جایگزین خواهند گشت که در کل پلتفرم فیس‌بوک یکسان است. با به‌کارگیری هویت منحصربه‌فرد شما برای جامعه واقعیت مجازی هرچه امن‌تر از آزار و هویت دزدی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

جایگزین Oculus Quest احتمالاً تحت عنوان Oculus Quest 2 روانه بازار خواهد شد. شایعاتی منتشرشده‌اند فیس‌بوک در حال به‌روزرسانی اپ Venues خود است تا هماهنگی بهتری با Facebook Horizon داشته باشد. Horizon شبکه اجتماعی مَجازی همچون oasis در Ready Player One است. البته نگرانی‌هایی پیرامون حریم خصوصی و محل نگهداری اطلاعات در این شبکه اجتماعی که به‌زودی قرار است رونمایی شود وجود دارد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)