خانهاخبار
فناوری زوم هیبریدی جدید اوپو معرفی شد

فناوری زوم هیبریدی جدید اوپو معرفی شد

شرکت اوپو امروز از فناوری زوم جدیدی برای تلفن‌های هوشمند رونمایی کرد که ساختار جدیدی از زوم اپتیکال هیبریدی را به‌ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۹/۵/۳۰

اوپو از فناوری زوم اپتیکال هیبریدی نسل بعدی خود پرده برداشت. فناوری جدید این شرکت همچنان از لنز پریسکوپ استفاده می‌کند اما پیکربندی تازه‌ای را به کار بسته است. اوپو می‌گوید دوربین نسل بعدی آن‌ها زوم بهتر و کیفیت تصویر بالاتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد چون ساختار لنز بهتری دارد.

فناوری زوم هیبریدی جدید اوپو از لنزی ۷ المانی استفاده می‌کند که پیکربندی آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این المان‌ها به سه گروه تقسیم شده‌اند و با کمک یکدیگر فوکوس را تنظیم می‌کنند. گفته می‌شود که ماژول جدید اوپو فاصله کانونی ۸۵ تا ۱۳۵ میلی‌متری دارد زیرا دو گروه از لنزهای آن متحرک و انعطاف‌پذیر است. این شرکت مدعی است که از دیافراگم f/3.3 و f/4.3 استفاده می‌کند و لنزهای آن می‌تواند از نهایت قابلیت‌های اپتیکال بهره ببرد.

image

ولی این فناوری فقط به لنزها ختم نمی‌شود، چون اوپو می‌گوید که آن‌ها روی سنسور و الگوریتم‌های پردازش تصویر هم کار کرده‌اند. سنسور بزرگ این دوربین دارای رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی و فیلتر Quad Bayer است. این سیستم با پشته‌سازی تصویری می‌تواند به زوم هیبریدی حداکثر ۲۸۰ میلی‌متری دست پیدا کند.

image

اوپو می‌گوید تیم مهندسی آن‌ها مجبور شده ساختار ماژول تصویرسازی را دوباره بسازد و سیستم تصویرسازی جدیدی طراحی کند که فاصله کانونی آن دربرگیرندگی بهتری داشته باشد. این سیستم یک درایور آی‌سی ۱۶ بیتی با دقت بالا دارد و به ماژول‌های فوکوس خودکار و تثبیت تصویر مجهز است.

وظیفه درایور IC کنترل دقیق حرکات دو گروه منعطف از لنزهاست. اوپو می‌گوید این درایور ساخته شد تا بتواند امکان زوم مرحله‌ای در فواصل دورتر را فراهم کند. این شرکت مدعی است که فناوری آن‌ها دقت زوم را به‌شکل قابل توجهی افزایش داده و تصاویر استوارتر و شارپ‌تر می‌سازد.

image

اوپو چند نمونه از تصاویر تهیه شده با سیستم دوربین جدید خود را هم به اشتراک گذاشته است. تصویر بالا از چپ به راست به ترتیب در حالت‌های عریض، فاصله کانونی ۸۵ میلی‌متری و فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متری گرفته شده است. سنسور جدید این شرکت از تکنیک ادغام ۴ در ۱ پیکسل پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد تا استفاده از رزولوشن Full HD در فواصل دور و نزدیک ممکن باشد.

image

فناوری جدید زوم هیبریدی اوپو چگونگی عکاسی در فواصل کانونی ۸۵ و ۱۳۵ میلی‌متری را بهبود بخشیده است. اوپو می‌گوید کاربران می‌توانند حتی در شرایط پیچیده و دارای نورپردازی‌های متغیر تصاویر واقعی و دقیق ثبت کنند. تصویر بالا نسل قبلی ۸۵ میلی‌متری (چپ) و نسل جدید زوم هیبریدی ۸۵ میلی‌متری (راست) را نشان می‌دهد. تصویر زیر نیز در سمت چپ نمونه تهیه‌شده با فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متری و در سمت راست با زوم هیبریدی جدید اوپو را به تصویر می‌کشد.

image

اوپو هنوز اعلام نکرده که چه زمانی می‌توانیم منتظر عرضه این فناوری به بازار مصرفی باشیم. ولی اگر امسال پرچمدار دیگری از این شرکت معرفی شود، احتمالش بالاست که این فناوری در آن دستگاه به کار گرفته شود. اوپو رینو 10x از جمله نامزدهایی است که پیش‌تر در مرجع TENAA مشاهده شده بود و گفته می‌شود که ممکن است دوربین پریسکوپ بهبودیافته‌ای داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)