خانهاخبار
آیا بندهای Mi Band 4 با نسل پنجم آن سازگار است؟

آیا بندهای Mi Band 4 با نسل پنجم آن سازگار است؟

با معرفی می بند 5، یک سوال اساسی در اذهان کاربران شکل گرفته است.
۱۳۹۹/۵/۲۹

می بند 5 شیائومی، جدید ترین محصولی است که توسط این کمپانی چینی روانه بازار شده و در شاخه گجت‌های پوشیدنی، کار خود را آغاز کرده است. این محصول جدید از نمایشگر رنگی 11 اینچی آمولد بهره می‌برد و باتری آن نیز به 100 میلی آمپر ساعت ارتقا پیدا کرده که از شارژ مگنتی نیز پشتیبانی می‌کند.

یازده فعالیت‌ مختلف توسط این محصول پشتیبانی می‌شود که از جمله جدید ترین آن ها می‌‌توان به یوگا و پرش با طناب اشاره کرد. به عنوان قابلیت‌های جدید می بند 5 می‌‌توان از عناوین زیر یاد کرد:

  • بهبود پایش خواب کاربران
  • قابلیت‌هایی در حوزه سلامت بانوان

البته بد نیست بدانید که نسخه چینی می بند 5 در مقایسه با نسخه جهانی، برخی قابلیت‌های اختصاصی شامل موارد زیر را با خود به همراه دارد:

  • پشتیبانی از NFC
  • دستیار صوتی جدید
  • قابلیت پایش سطح اکسیژن خون

عجیب است که مسئولان شیائومی تصمیم گرفته‌اند تا چنین ویژگی‌های کاربردی و مفید را از نسخه جهانی Mi Band 5 حذف کنند!

image

 

البته نسخه جهانی می بند 5 همچنان دارای قابلیت‌های جذابی است که در مقایسه با رقبا و نسبت به قیمت مقرون به صرفه آن، برگ برنده خوبی به حساب می‌آید. این محصول در اروپا با قیمت 39.99 یورو و در انگلستان با قیمت 39.99 پوند در دسترس خریداران قرار گرفته است. افرادی که در کشور آمریکا زندگی می‌کنند، می‌توانند این گجت پوشیدنی را از آمازون یا برخی فروشگاه‌های دیگر با قیمت 45 دلار و تحت عنوان Mi Smart Band 5 خریداری کنند.

می بند 5 در مقایسه با نسخه پیشین با آپگریدهای خوب و جذابی روبرو شده که می‌توانند دارندگان Mi band 4 را وادار به خرید آن کند. اگر شما نیز از جمله دارندگان می بند 4 باشید و برای تنوع، انبوهی از بندهای رنگارنگ را خریده باشید، مطمئنا برای آپگرید کردن به نسل پنجم این سوال در ذهن‌تان پیش می‌آید که آیا بندهای نسل پیشین با نسخه جدید هم خوانی دارد؟ ما در ادامه مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم. البته متأسفانه جوابی که خواهید شنید، مسلما به مذاق هیچ کس خوش نخواهد آمد!

آیا بندهای Mi Band 4 با نسل پنجم آن سازگار است؟

متأسفانه Mi Band 5 با بند نسخه پیشین این گجت پوشیدنی سازگار نیست. اگر بخواهیم به زبان ساده این واقعیت را بگوییم، نمایشگر 11 اینچی می بند 5 بزرگتر از نسل قبل آن است و به همین دلیل، سایز و ابعاد آن کمی بزرگتر شده و با بندهای سری پیشین تطابق نخواهد داشت.

ما تلاش کردیم تا ماژول اصلی می بند 5 را درون بند سیلیکونی نسل پیشین این محصول قرار دهیم. روند جایگیری آن به طور معمول انجام می‌پذیرد، اما متأسفانه در محل خود پایدار نخواهد ماند. به همین دلیل به شما پیشنهاد نمی‌‌کنیم چنین کاری را انجام دهید و توصیه می‌کنیم که بندهای جدید و سازگار با Mi Band 5 را خریداری نمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)