خانهاخبار
تراشه میان‌رده دیمنسیتی 800U با پشتیبانی از 5G معرفی شد

تراشه میان‌رده دیمنسیتی 800U با پشتیبانی از 5G معرفی شد

چیپست جدید مدیاتک تراشه‌ای نسل پنجمی به‌نام دیمنسیتی 800U است که از نمایشگرهای 120 هرتزی و دوربین‌های 64 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۹/۵/۲۹

مدیاتک از چیپست جدیدی به‌نام دیمنسیتی 800U رونمایی کرده که تراشه‌ای با پشتیبانی از 5G برای گوشی‌های میان‌رده است. این چیپست ۷ نانومتری هشت هسته دارد که شامل دو هسته پرتوان کورتکس A76 با حداکثر سرعت ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته بهینه کورتکس A55 با حداکثر سرعت ۲.۰ گیگاهرتز است. این چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برد و واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) اختصاصی دارد.

مودم 5G دیمنسیتی 800U از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتزی NSA/SA نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. مدیاتک با بهره‌گیری از فناوری 5G UltraSave فعالیت‌های مودم تراشه را مبتنی بر محیط شبکه و کیفیت انتقال داده‌ها مدیریت می‌کند تا عمر باتری تلفن‌های هوشمند بهبود یابد.

دستگاه‌هایی که از دیمنسیتی 800U استفاده کنند می‌توانند از رم‌های LPDDR4x و حافظه‌های داخلی UFS 2.2 بهره بگیرند. این تراشه از نمایشگرهای +FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، برای بهبود تجربه بصری با +HDR10 و موتور MiraVision PQ سازگار است که بهینه‌سازی‌هایی را روی ویدیوها انجام می‌دهد.

پردازنده تصویری دیمنسیتی 800U از سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین‌های چهارگانه پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه می‌توانیم به پشتیبانی از چندین فرمان راه‌انداز برای دستیارهای صوتی گوناگون، میکروفن‌های دوگانه با قابلیت کاهش نویز، وای‌فای 802.11ac و بلوتوث ۵.۱ اشاره کنیم.

مدیاتک مدعی است دیمنسیتی 800U طراحی شده تا نسبت به دیمنسیتی 720 از نظر CPU و GPU به‌ترتیب ۱۱ و ۲۸ درصد سریع‌تر باشد. مدیاتک تایید کرد که گوشی‌های مجهز به این تراشه از سه‌ماهه چهارم امسال وارد بازار جهانی می‌شوند. البته فعلا هیچ صحبتی راجع‌به اولین گوشی مجهز به این دستگاه به میان نیامده و هنوز باید منتظر بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)