خانهاخبار
چرا قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا انتهای 2020 به 50 هزار دلار برسد؟

چرا قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا انتهای 2020 به 50 هزار دلار برسد؟

هم‌موسس شرکت Nexo اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده است که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری رقم 50 هزار دلار را خواهد دید.
۱۳۹۹/۵/۲۸

با وجود این‌که قیمت بیت‌کوین در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ در حال نزول بود، حقیقت این است که قیمت این رمزارز در طول سال گذشته تقریبا دو برابر شد. در واقع، فقط دو رمزارز بزرگ دیگر وجود داشتند که در سال ۲۰۱۹ عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین از خود نشان دادند.

آنتونی ترنچف، هم‌موسس شرکت Nexo، صبح جمعه در مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ اعلام کرد که چرا به نظرش قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۵۰ هزار دلار برسد. او گفت: «باور دارم که تا پایان امسال قیمت بیت‌کوین به‌راحتی به ۵۰ هزار دلار می‌رسد.»

پلتفرم Nexo به کاربران اجازه می‌دهد تا در ازای دارایی‌های رمزارزی خود ارز فیات قرض بگیرند. مطابق اعلام محققان و تحلیل‌گران شرکت Nexo، افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین در اثر رویداد هاوینگ یا نصف شدن جایزه استخراج کوین‌ها رخ خواهد داد. رویداد هاوینگ زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار بیت‌کوین تولیدی شبکه در هر ۱۰ دقیقه نصف می‌شود. این رویداد هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد. ترنچف می‌گوید: «آخرین باری که این رویداد رخ داد، بیت‌کوین ۴ هزار درصد رشد کرد.»

بیت‌کوین؛ طلای دیجیتالی

image

ترنچف می‌گوید بیت‌کوین اساسا نسبت به سایر بازار غیرهمبسته است و بازدهی نامتقارنی را برای دارندگان رمزارزها فراهم می‌کند. بلومبرگ می‌گوید بیت‌کوین به‌عنوان یک راهکار پرداختی هنوز رشد و فراگیری لازم را پیدا نکرده و نسبت به سال ۲۰۱۲ که گزارشگر بلومبرگ از آن کمک گرفته تفاوت خاصی نداشته است. با این حال، ترنچف مدعی است که عامل اصلی فروش بیت‌کوین در طول این سال‌ها تغییر کرده است.

ترنچف می‌گوید: «ایده اول این بود که ما حتی هزینه قهوه خود را با بیت‌کوین بپردازیم. اما پر واضح است که این ایده در اجرا شکست خورده است. اکنون ایده جذاب‌تر این است که بیت‌کوین طلای جدید باشد و با توجه به شواهد می‌توانیم تایید این موضوع را ببینیم. بیت‌کوین حالا هم‌راستا با طلا حرکت می‌کند.»

به باور ترنچف، اگر بیت‌کوین بتواند به ۱۰ درصد از ارزش بازار فعلی طلا دست پیدا کند، قیمت آن به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. هم‌موسس Nexo می‌گوید در نهایت مردم صرفا قادر به خرید ساتوشی خواهند بود و نمی‌توانند کل یک بیت‌کوین را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنند.

اعضای صنعت رمزارزها تنها کسانی نیستند که به پتانسیل‌های بیت‌کوین واقف شده‌اند. نمایندگان کنگره آمریکا هم سناریوی دنیایی را در نظر دارند که این فناوری تاثیر قابل توجهی بر جامعه می‌گذارد. نماینده پاتریک مک‌هنری قبلا گفته بود که بیت‌کوین ارزش درازمدت بسیار زیادی دارد. نماینده برد شرمن نیز در خصوص تاثیرات این رمزارز بر دلار آمریکا که به‌عنوان ارز رزرو اصلی جهانی شناخته می‌شود اظهار نگرانی کرده بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)