خانهاخبار
گوگل امکان پرداخت از طریق تاچ آیدی را فراهم می‌کند

گوگل امکان پرداخت از طریق تاچ آیدی را فراهم می‌کند

گوگل قصد دارد تا قابلیت تأیید پرداخت از طریق تاچ آیدی را برای کاربران خود در دسترس قرار دهد.
۱۳۹۹/۵/۲۷

کمپانی گوگل در حال حاضر با همکاری Stripe که در حوزه پردازش عملیات پرداخت فعالیت می‌کند، قصد دارد تا امکان تأیید هویت کاربر به وسیله تاچ آیدی در محیط وب را به سیستم خود اضافه نماید.

این ویژگی که در هنگام پرداخت موارد مختلف از طریق کارت‌های اعتباری کاربرد خواهد داشت، در حال حاضر در مرحله آزمایشی به سر می‌برد.

image

 

بعد از ثبت نام و ثبت اطلاعات، کاربران می‌توانند به جای تایپ کردن CVV و سایر مقادیر کارت‌های اعتباری، هویت خود را از طریق اثر انگشت دستگاه به سیستم پرداخت شناسانده و به این ترتیب، عملیات پرداخت خود را به سرعت انجام دهند.

در حال حاضر همان طورک ه اشاره شد، این قابلتی در نسخه آزمایشی خود به سر می‌برد که از پلتفرم‌های 3d Secure 2.0 شرکت Stripe و WebAuth to Pay گوگل استفاده می‌کند.

در حال حاضر تأیید اعتبار از طریق سیستم 3D Secure به کمک تکنینک‌های انگشت نگاری انجام پذیر است که به خودی خود، امری نسبتا خطرناک به حساب می‌آید و مرورگرها سعی دارند تا آن را از سیستم خود حذف کنند. چرا که امکان سوء استفاده توسط ردیاب‌های مخرب در این حالت وجود خواهد داشت. به خاطر ریسک و خطرات بالای ناشی از این امر، کاربران در حال حاضر گزینه جایگزین مناسبی برای این مورد پیش رو ندارند. اما سیستم WebAuth to Pay گوگل می‌تواند ترکیبی به کمک ترکیبی ایده‌آل، سیسمت اثر انگشت و ضربه به نمایشگربرای انجام پرداخت‌ها را به بهترین شکل ممکن هدایت کرده و ان را در اختیار کاربران بگذارد. به این ترتیب به مرور زمان و در طولانی مدت، کاربران با یک سیستم امن و قدرتمند برای تأیید اثر انگشت هنگام پرداخت‌های اینترنتی روبرو خواهند بود که استقبال چشمگیری نیز از آن به عمل خواهد آمد.

در حال حاضر کاربران مجبور به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود هستند که در مقایسه با قابلیت‌ّای خرید از وب سایت آمازون، امکان راحت و کاربر پسندی به حساب نمی‌آید. خوشبختانه بهره گیری از این روش در چنین مرحله‌ای به کمک کاربران خواهد آمد.

این ویژگی در حال حاضر، تنها برای کاربران پلتفرم مک او اس که از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است. اما گوگل قصد دارد تا در نیمه دوم سال آینده میلادی (2021)، این قابلیت را به سیستم عامل‌های ویندوز و اندروید نیز اضافه نماید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)