خانهاخبار
گوگل برای رقابت با Zoom احتمالا Duo و Meet را ادغام می‌کند

گوگل برای رقابت با Zoom احتمالا Duo و Meet را ادغام می‌کند

طبق شایعات به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد با ادغام دو سرویس Duo و Meet اپلیکیشنی بسازد که قابلیت رقابت با Zoom را داشته باشد.
۱۳۹۹/۵/۲۶

گوگل در حال حاضر دو اپلیکیشن ویدیو چت مختلف دارد که هر کدام کاربردها و کاربران گوناگونی دارند. گوگل Duo مخصوص ویدیو چت‌های غیرحرفه‌ای است؛ مثلا وقتی می‌خواهید با دوستتان تماس بگیرید و تولد او را تبریک بگویید. Duo طراحی شده تا لحظات شخصی زندگی شما را با دوستان و آشنایان‌تان به اشتراک بگذارد. ولی اگر اپلیکیشی برای جلسات کاری مجازی می‌خواهید باید به سراغ گوگل Meet بروید.

خاویر سالترو، مدیر ارشد G Suite در ماه مه به سمت مدیریت خدمات ارتباطی مصرفی گوگل منصوب شد. این خدمات شامل اپلیکیشن Phone، اپلیکیشن Messages و Duo است. در آن زمان منابع مختلف اظهار می‌کردند که سالترو به کارمندان گوگل گفته دلیلی برای هم‌زیستی Duo و Meet وجود ندارد. گوگل برای مدت‌ها سخت در تلاش بود تا قابلیت‌های جدیدی را به Duo اضافه کند. ولی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا دورکاری شدت بیشتری پیدا کرد و مردم برای جلسات خود به اپلیکیشن‌هایی مثل Zoom روی آوردند که برای مصارف کاری طراحی شده بود. این اپلیکیشن می‌توانست تا ۱۰۰ نفر را به‌صورت رایگان درون جلسه‌ای مجازی قرار دهد.

حالا به‌نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد به رقابت با Zoom برود و گام آغازین برای انجام این کار ادغام Duo و Meet است. از آن‌جایی که Meet نسبت به Duo گزینه بهتری برای برگزاری ویدیو کنفرانس است، احتمالا گوگل از اسم آن استفاده خواهد کرد یا Duet را انتخاب می‌کند که ترکیبی از این دو نام است. با ترکیب این دو برنامه کاربران سردرگمی کمتری برای انتخاب اپلیکیشن مدنظر خود خواهند داشتند و دیگر برای انتخاب بین Duo و Meet دچار تردید نمی‌شوند.

image

در طی دوره همه‌گیری کووید-۱۹، گوگل تلاش زیادی کرد تا Meet را در مقابل Zoom قرار دهد. این شرکت همچنین قابلیت‌هایی را به Duo اضافه کرد؛ برای مثال، Duo حالا می‌تواند جلساتی با حداکثر ۳۲ نفر را برگزار کند. به‌علاوه، افراد به‌راحتی با تپ کردن روی یک لینک می‌توانند به تماس‌های ویدیویی ملحق شوند.

گوگل قصد دارد رقیبی مناسب را برای Zoom به‌وجود بیاورد. سرویس Meet در حال حاضر رایگان است و احتمالا تا چند وقت به همین منوال به کار خود ادامه می‌دهد. اگر Duo و Meet ادغام شوند، احتمالا برخی از قابلیت‌های Duo به Meet اضافه می‌شود تا مثلا امکان یکپارچگی شماره‌های تماس و استفاده از رمزنگاری دوطرفه فراهم باشد.

فعلا هیچ‌کس نمی‌داند که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد، ولی طبق سابقه گوگل می‌توانیم امیدوار باشیم که نسخه نهایی این اپلیکیشن در دسترس هر دو پلتفرم اندروید و iOS قرار بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)