خانهاخبار
فیسبوک هم به جمع منتقدان کارمزد پرداخت‌های اپ استور پیوست

فیسبوک هم به جمع منتقدان کارمزد پرداخت‌های اپ استور پیوست

فیسبوک با انتشار متنی در اپلیکیشن خود به انتقاد از کارمزد ۳۰ درصدی پرداخت‌های اپ استور اپل پرداخت.
۱۳۹۹/۵/۲۵

فیسبوک هم به جمع شرکت‌هایی پیوست که منتقد کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور اپل شده‌اند. این شرکت با افزودن عبارتی در بخش Paid Online Events اپلیکیشن خود که با هدف کمک به سرپا کردن کسب و کارهای کوچک طراحی شده به سیاست‌های اپل کنایه زد.

کسب و کارهای مختلف با کمک این قابلیت می‌توانند رویداد آنلاین بسازند، هزینه آن را مشخص کنند، برای رویداد خود تبلیغ نمایند، مبالغ پرداختی را دریافت کنند و به برگزاری رویدادشان به بپردازند. همه این کارها به‌صورت یکجا قابل انجام است و به کسب و کارها و افراد اجازه می‌دهد تا با برگزاری رویدادهای آنلاین از طریق فیسبوک بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

فیسبوک می‌گوید این رویدادها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانند مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی را به سمت مشاغل خود جذب کنند. این سازوکار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند خودشان را در این شرایط دشوار سرپا نگه دارند.

فیسبوک می‌گوید حداقل یک سال برای کمک به این شرکت‌ها هیچ کارمزدی از آن‌ها دریافت نمی‌کند. این یعنی برای پرداخت‌های تحت وب و پرداخت‌هایی که با کمک سرویس فیسبوک پی بر روی اندروید انجام می‌شود، صدردصد درآمدهایی که به‌صورت آنلاین به‌دست می‌آید به جیب خود کسب و کارها می‌رود.

image

با این حال، تراکنش‌هایی که بر روی پلتفرم iOS انجام می‌شود همچنان باید ۳۰ درصد از درآمد خود را به اپ استور بدهند. این در حالی است که فیسبوک از اپل خواسته بود تا برای کمک به کسب و کارهای کوچک از این کارمزد چشم‌پوشی کنند. با این حال، کوپرتینویی‌ها با این درخواست موافقت نکرده‌اند.

حالا فیسبوک فشارهای خود را به سطح عمومی آورده و عبارتی را در اپلیکیشن آیفون و اندروید خود اضافه کرده که سهم دریافتی هر پلتفرم موبایلی را به کاربران توضیح می‌دهد.

با وجود این‌که اپیک گیمز تنها شرکتی است که در حال حاضر رسما به جنگ اپل رفته، ولی پیش‌تر شرکت‌هایی مثل اسپاتیفای و Match Group نیز درباره همین ماجرا اختلافاتی با اپل داشته‌اند. اکنون فیسبوک جدیدترین شرکتی است که انتقاد عمومی خود را علیه کارمزدهای اپ استور اعلام می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)