خانهاخبار
اپیک گیمز: گوگل مانع از نصب اپلیکشن ما در گوشی‌های وان پلاس و ال‌جی شده است

اپیک گیمز: گوگل مانع از نصب اپلیکشن ما در گوشی‌های وان پلاس و ال‌جی شده است

اپیک گیمز با ثبت شکایتی علیه گوگل مدعی شده که این شرکت به وان پلاس اجازه نداده که فروشگاه این شرکت را به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های خود نصب کنند.
۱۳۹۹/۵/۲۵

ساعتی پیش در خبری به اطلاع شما رساندیم که اپیک گیمز، مالک بازی فورت‌نایت، از اپل به اتهام اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی شکایت کرده است. این شرکت حالا از گوگل هم شکایت کرده و مدعی است که ساکنان ماونتین ویو مانع از نصب و توزیع اپلیکیشن اپیک گیمز و فروشگاه آن‌ها در محصولات وان پلاس و ال‌جی شده‌اند.

تا قبل از ورود رسمی اپیک گیمز به گوگل پلی، کاربران می‌بایست این فروشگاه را به‌صورت دستی روی دستگاه‌های خود دانلود می‌کردند تا امکان نصب فورت‌نایت را داشته باشند. البته کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ هنوز می‌توانند فورت‌نایت را به‌صورت جداگانه از طریق گلکسی استور نصب کنند. با این حال، اپیک گیمز در دادخواست خود مدعی شده که گوگل مانع از نصب پیش‌فرض اپیک گیمز بر روی دستگاه‌های وان پلاس شده است. این شرکت در بیانیه خود می‌گوید:

اپیک اخیرا با وان پلاس به‌توافق رسیده بود تا کاربران بتوانند بدون دشواری (و به‌دور از مداخلاتی که از سوی سیستم عامل اندروید انجام می‌گیرد) فورت‌نایت و سایر بازی‌های اپیک را از طریق اپلیکیشن Epic Games روی دستگاه‌های خود نصب کنند. به‌دنبال این توافق، اپیک نسخه‌ای از بازی فورت‌نایت را برای مدل‌های خاصی از دستگاه‌های وان پلاس طراحی کرد که شامل فریم‌ریت ویژه‌ای بود و تجربه گیمینگ بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

با وجود این که توافق اولیه میان اپیک و وان پلاس موجب دسترسی جهانی کاربران می‌شد، گوگل از وان پلاس خواست تا این توافق با اپیک را، به‌جز در هند، اجرا و پیاده‌سازی نکنند. وان پلاس به اپیک اعلام کرد که گوگل به‌طور خاص نگران است که اپلیکیشن Epic Games بتواند بازی‌های مختلف را بدون تایید Google Play Store روی دستگاه کاربران نصب و به‌روزرسانی کند.

علاوه بر این، هرگونه درخواست برای کاهش محدودیت‌های گوگل رد می‌شود چون این شرکت اپلیکیشن Epic Games را به‌عنوان فروشگاهی احتمالی برای بازی‌ها و به‌روزرسانی‌های آن‌ها در نظر می‌گیرد. در نتیجه، دستگاه‌های هندی وان پلاس می‌تواند بدون استفاده از گوگل پلی استور بازی‌های اپیک گیمز را نصب کنند، ولی کاربران خارج از هند چنین امکانی را ندارند.

گوگل هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)