خانهاخبار
قابلیت جدیدی که گوگل مپ باید از ویز یاد بگیرد

قابلیت جدیدی که گوگل مپ باید از ویز یاد بگیرد

به تازگی اپلیکیشن مسیریابی ویز قابلیتی را اضافه کرده که گوگل باید از آن کپی برداری کند
۱۳۹۹/۵/۲۴

گوگل مپ ممکن است محبوب‌ترین برنامه‌ی مسیریابی غول جست و جو باشد اما قطعا تنها برنامه‌ی آن‌ها نیست. گوگل ویز را در اختیار دارد، برنامه‌ای که بسیاری از رانندگان به لطف یک ویژگی جذاب، آن را به گوگل مپ ترجیح می‌دهند. ویز اطلاعات ترافیک و شلوغی مسیر پیش رو را به کاربر اطلاع می‌دهد که می‌تواند برای افرادی که رفت و آمد زیادی دارند و یا کسانی که به شغل رانندگی مشغولند، بسیار مفید باشد. گوگل مپ سال گذشته برخی از این قابلیت‌ها را به نرم‌افزار خود اضافه کرد اما هنوز هم ویز دست بالاتر را دارد. به تازگی غول دره‌ی سیلیکون، ویز را با ویژگی جدیدی مجهز کرده که باعث بالاتر رفتن امنیت رانندگان خواهد شد و آن نشان دادن تقاطع‌هایی است که خط آهن از آنجا عبور کرده است.

ویز در اطلاعیه‌ای در رابطه با آن اعلام کرد

این ویژگی منحصر به فرد برای ویز است و ایمنی رانندگان را در اولویت قرار می‌دهد و با برجسته کردن تقاطع‌های راه آهن، خطرات احتمالی مربوط به آن را هشدار می‌دهد و کمک می‌کند تا راننده به جاده اصلی باز گردد. همچنین درادامه افزوده است تصمیم به افزودن هشدارهای مربوط به تقاطع‌های خط آهن به دنبال توصیه‌های اداره ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا صورت گرفته و برنامه‌های مسیریابی را قادر می‌سازد تا تعداد تلفات و تصادفات مربوط به خطوط ریلی را کاهش دهند.

کاربران کشورهای آمریکا، کانادا و بلژیک ممکن است از این ویژگی آگاهی داشته باشند، چراکه در اوایل سال جاری برای مناطق مذکور، عرضه شده بود و اکنون در سطح بین‌المللی در اختیار کاربران قرار دارد. ویز با اداره راه آهن فدرال آمریکا و سایر سازمان‌های مشابه در کانادا، فرانسه و مکزیک همکاری کرده تا بتواند گذرگاه‌‌های راه آهن را به نقشه اضافه کند. این سازمان‌ها اطلاعات را در اختیار تیم ویز قرار دادند و سپس برخی کاربران به طور داوطلبانه مسیرهای دارای خط آهن را تایید کرده‌اند. پس از آن سفیران نقشه‌ی ویز در کشورهای انگلستان، ایتالیا، اسرائیل، برزیل، کلمبیا، بلژیک، لهستان،  مجارستان، آرژانتین، شیلی، اروگوئه، اندونزی، مالزی، نیوزیلند، هلند و ایرلند نیز گذرگاه‌های راه‌ آهن را روی نقشه گزارش داده‌اند. این ویژگی احتمالا رفته رفته برای کشورهای بیشتری ارائه خواهد شد.

image

این قابلیت در اندروید و iOS دردسترس است و به طور خودکار هنگام نزدیک شدن به گذرگاه راه آهن به رانندگان هشدار می‌دهد. همانطور که درتصویر مشاهده می‌کنید یک بنر برای برجسته کردن گذرگاه در برنامه‌ی ویز ظاهر می‌شود و راننده را ترغیب می‌کند تا با احتیاط نزدک شود. این امکان وجود دارد که در آینده این ویژگی به گوگل مپ نیز راه پیدا کند و البته رقبا نیز چنین قابلیتی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. اما اگر از افرادی هستید که زیاد در رفت و آمد هستید می‌توانید از این قابلیت بهره مند شوید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)